stilstaand beeld bij doorspoelen van een programma

  • 5 April 2012
  • 6 reacties
  • 308 Bekeken

soms als ik doorspoel, blijft het beeld stilstaan, ook al ben ik al een eind verder in het programma, héél vervelend. dit heb ik zowel bij eerder opgenomen programma's als bij pauzeren tijdens een programma.

6 reacties

Eens een factoryreset van je decoder proberen (hieronder heb ik de procedure gekopieerd van ricy's blog)

http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec


Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)

voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.

Elsa
Ik heb dit probleem ook af en toe. Het is dan inderdaad heel vervelend omdat je dan bvb niet ziet of je de reclame al voorbij gespoeld bent. Ik heb wel de indruk dat het voornamelijk voorvalt met opnames gebeurt die niet op de decoder worden opgenomen en slechts 30 dagen beschikbaar zijn.
doorspoelen van nVPR opnames hebben dat probleem wel altijd gehad... 't is persoonlijk wel een ongemak waar ik mee kan leven, 't belangrijkste is dat ze opgenomen zijn en dat je ze correct kan bekijken (we hebben anders geweten, nietwaar?). bij het doorspoelen blijft het beeld vaak stilstaan, eens op pauze en daarna op forward drukken helpt soms wel

mvg

Reputatie 7
Badge +1
Dat is idd een oud zeer bij weergave van nPVR-opnames. Maar even op pauze en terug op play drukken (soms een paar keer) lost dat probleem wel op. Het hangt er ook vanaf of je op dat moment tegelijk een PVR-opname doet in HD. Een herstart of FacR brengt hier vlgs. mij weinig soelaas...
Maar ik deel de mening van Xenne, dat dit kleine nadeel niet opweegt tegen de enorme voordelen van praktisch onbeperkt opnemen van samenvallende programma's zonder conflicten (van de toegelaten zenders). Omdat wij maar weinig rechtstreeks kijken (meestal nà opname of in chaseplay), is dat bij ons de hoofdreden waarom wij zeker geen overstap naar Telenet overwegen. Daar kan je zelfs met de laatste nieuwe digicorders maar 2 samenvallende programma's tegelijk opnemen. Enige voordeel daar: het mogen wel 2 buitenlandse zenders zijn.
Badge +1
Dit is inderdaar enkel bij npvr opnames(30 dagen opnames). Ook zal je dit meer hebben als je decoders draadloos is verbonden met je bbox.

Met mijn decoder V4 heb ik dat probleem toch niet hoor.

groetjes,

Elsa.

Reageer