heb nu 1.5 maand belgacom digitale tv. gisteren waren wij naar TV1 aan het kijken en (rond 22u) stond plots het beeld stil. geluid was er nog wel. konden ook niet meer zappen. dus de stekker uitgetrokken en opnieuw opgestart. belgacom v4 decoder. Nog even melden dat dit pas na 4 uur tv kijken gebeurde
heeft hier iemand ervring mee? valt dit regelmatig voor? De dag ervoor waren we naar een opgenomen programma aan het kijken en bij het terugspoelen bleef de opname ook plots hangen.
alvast bedankt
ter info : enorm goed forum Belgacom Community
Bladzijde 1 / 1
dat komt normaal niet voor, dat moge duidelijk zijn... kijk al meer dan een jaar belgacom tv
komt dat voor met een V4 decoder? dan is het misschien gelinkt aan onderstaande BUG:
https:///posts/2f2923bff4
mvg
komt dat voor met een V4 decoder? dan is het misschien gelinkt aan onderstaande BUG:
https:///posts/2f2923bff4
mvg
Ja dit kan inderdaad voorvallen, ik heb ook een V4 decoder en het is bij mij al een drietal keer voorgevallen maar de laatste tijd blijkt hij weer stabiel te blijven. Bij het laatste voorval was de decoder totaal geblokkeerd zie: https:///posts/2f2923bff4
xenne , je doet het met opzet hé mij altijd juist voor te zijn :)
wat doe ik nu het best? hopen dat het vanzelf overgaat of eens bellen met de technische dienst van Belgacom?
beste
blijkbaar heeft ricy het niet meer voorgehad na een factory reset, dus misschien dat je dat nog eens kan proberen?
persoonlijk heb ik een V3 decoder, en dus probleem nog niet ervaren...
mvg
blijkbaar heeft ricy het niet meer voorgehad na een factory reset, dus misschien dat je dat nog eens kan proberen?
persoonlijk heb ik een V3 decoder, en dus probleem nog niet ervaren...
mvg
wat is een factory reset? en hoe moet ik dit uitvoeren?
factory reset van een V4 decoder:
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken (of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK" tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
dergelijke info kan je allemaal vinden op http://bgctv.skynetblogs.be
mvg
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken (of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK" tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
dergelijke info kan je allemaal vinden op http://bgctv.skynetblogs.be
mvg
Heb hier ook regelmatig last van. Maar welke decoder ik heb weet ik niet, staat dat ergens op ? Ook regelmatig synchronisatie geluid-beeld dat fout loopt.
onderaan de decoder staat de versie vermeld. HD decoders beginnen vanaf V3, er is ook een V3b, de laatste nieuwe is de V4
mvg
mvg
Dank u xenne.
Het is dus een V3 SA decoder
Heb de indruk dat dit dus meer voorvalt, volgt er ook een reactie en oplossing van een Belgacommer ?
Het is dus een V3 SA decoder
Heb de indruk dat dit dus meer voorvalt, volgt er ook een reactie en oplossing van een Belgacommer ?
Beste Meubel,
Bij een éénmalige storing die verholpen wordt door het heropstarten van uw decoder, zou ik u geen zorgen maken.
Er zijn verschillende oorzaken die kunnen leiden tot het blokkeren van uw decoder(plotse stroomonderbreking, onderbreking op draadloos systeem en dergelijke)
Als dit meermaals voorvalt kan u best contact opnemen met onze technische dienst op het nummer 0800/22700.
Hier kunnen ze nagaan of er storingen zichtbaar zijn, of het een defect is op een toestel.
Mvg,
Eva van Belgacom
Bij een éénmalige storing die verholpen wordt door het heropstarten van uw decoder, zou ik u geen zorgen maken.
Er zijn verschillende oorzaken die kunnen leiden tot het blokkeren van uw decoder(plotse stroomonderbreking, onderbreking op draadloos systeem en dergelijke)
Als dit meermaals voorvalt kan u best contact opnemen met onze technische dienst op het nummer 0800/22700.
Hier kunnen ze nagaan of er storingen zichtbaar zijn, of het een defect is op een toestel.
Mvg,
Eva van Belgacom
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.