Vraag

Sterk internet in het hele huis

  • 28 December 2017
  • 3 reacties
  • 701 Bekeken

Graag had ik in ons gehele huis sterk draadloos internet gezien. Vandaar mijn vraag, kan men op de Proximus router een andere router aansluiten (zoals Apple AirPort Extreme of Netgear Orbi Multiroom) zodat we op alle plaatsen een sterk signaal hebben en is hier een speciale installatie procedure voor nodig?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag Camajutozi,

Hier geven wij zelf geen ondersteuning op. Groeten Els
Reputatie 7
Badge +6
Dag Camajutozi, dit is uiteraard mogelijk en wordt zelf zeer vaak gedaan. Zelf doe ik dit thuis ook. Sluit je Apple AirPort aan via de WAN ingang op de LAN ingang van de bbox. Volg de configuratiestappen van je Apple AirPort en klaar! Let op! De Apple Airport is ook een router en kan dus ook via de DHCP IP's uitdelen. Als deze in dezelfde range zijn als de bbox (192.168.1.X) zal dit voor IP conflicten zorgen. Je zal dus ofwel:
  • De DHCP range moeten aanpassen naar bijvoorbeeld 192.168.0.X
  • De DHCP functie uitschakelen en je Apple Airport op 'bridge' zetten

Er zijn nog een aantal andere mogelijkheden maar ik vind deze het meest eenvoudige. 😉 Dit principe is hetzelfde voor elke andere privérouter of access point.
Er zijn geen bijkomende instellingen nodig op de bbox zelf.

Let wel op! Hier is geen ondersteuning op door Proximus. Wanneer je dus problemen hebt met je internetverbinding met deze setup zal een Proximus medewerker je niet kunnen helpen. De enige test dat we dan doen is kijken of je kan surfen rechtstreeks op je bbox.
Bedankt Thomas, ik schaf me de Airport aan. Dan kan ik ook moeiteloos mijn Mac en Apple TV verbinden.

Ik heb een bijkomende vraag gesteld en weet niet of je me daarmee kan helpen. Sinds meerdere dagen reageert mijn PC (Samsung all in one) niet meer op i-Tunes, youtube, Windows Mediaplayer,... Wanneer ik een video of muziek start blijft het blokje staan en gebeurt er niets. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Groeten,

Marc (Camajutozi)

Reageer