spelfouten in de samenvatting van programma's

  • 10 November 2012
  • 3 reacties
  • 196 Bekeken


Als leerkracht Nederlands stoor ik mij dagelijks aan de slechte spelling van mijn leerlingen.


Ik vind het dan ook bijzonder storend dat een respectabel bedrijf als Belgacom zo weinig aandacht heeft voor correcte spelling.


Bijna dagelijks ontdek ik spelfouten in de samenvattingen van programma's. Dit gaat van typfouten en spelfouten tot werkwoordsfouten.


Vandaag nog las ik in de samenvatting van het programma '2 Broke Girls' het woord 'vermeiden'.


Als klant betaal ik meer dan genoeg om ook hier een correcte service te verwachten.


Ik hoop dat de schrijvers van de samenvatting hierover aangesproken zullen worden, want dergelijke grote fouten getuigen van weinig professionalisme.


Een bezorgde leerkracht Nederlands

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb raar genoeg ook weinig last van programma's die slechts gedeeltelijk werden opgenomen. Je moet wel best je decoder minstens eenmaal per week heropstarten om de interne klok terug juist te zetten. die kan nl. een paar minuten per week achterlopen, wat op een maand al snel een tiental minuten is. Ik doe dat zeker tweemaal per week of meer.

Reputatie 7
Badge +1


Ik denk ook niet dat de 'providers' zich gaan bezighouden met zaken die niet op hun terrein liggen.Er heerst trouwens eerder een gewapende vrede tussen providers en zenders die meer macht willen over het opnamesysteem van de providers ( vooral Belgacom en Telenet) om bv. doorspoelen van reclame te verhinderen.

Reputatie 7
Badge +1


Het achterlopen van de klok bij de V3 was wel een algemeen probleem en geen individueel vlgs. mij. Het kan zijn dat het bij de V4 niet écht nodig is, maar ik heb vastgesteld dat een regelmatige heropstart ook goed is om de meeste bedieningen correct te laten verlopen. Na een tijdje sluipen daar foutjes in die dan gecorrigeerd orden, zeker bij gebruik van het serieopnamesysteem (ook trouwens bij het afspelen van nPVR opnames). Alle afleveringen komen dan weer correct in het lijstje te staan. Ik heb sedertdien ook geen last meer met Charles zijn kuren. Het op afstand programmeren heb ik maanden niet meer uitgeprobeerd omdat die niet in de lijst van de decoder komen tenzij na een FacR. Of is dat probleem nu al opgelost? Om eerlijk te zijn, ik heb het niet meer uitgeprobeerd...

Reageer