Skip to main content
2 vragen:

1ste vraag:De speedupdate van september, komt die er automatisch? (Heb een favorite en sync nu op 20/2 terwijl ik eigenlijk 25/3,5 zou moeten hebben). Mss technisch niet mogelijk? Login: fc787045

2de vraag: stel dat ik op 20/2 vastzit, dan zou ik geneigd zijn te downgraden naar een comfort ipv een favorite. Ik heb ook digitale TV. Als ik nu downgrade naar een comfort, is het dan enkel de internetverbinding die naar 15mbit down wordt gecapt of is dit ook voor de digitale tv. (maw: als ik tvkijk, hetgeen ongeveer 9Mbit vraagt, surf ik dan nog op 11 (20-9) of op 6 (15-9) Mbit?)

Alvast bedankt

1) komt automatisch maar je zit blijkbaar beperkt tot 20/2 door de afstand tot de centrale

2) enkel de internetverbinding wordt gecapt. Je surft dan in je voorbeeld nog op 11 Mbit.

afstand tot de ROP is inderdaad één van de belangrijke factoren bij toewijzing profiel

een downgrade kost €6,20 en er gaat een nieuwjaarcontract in, jou profiel zal niet wijzigen bij downgrade enkel het internet zal gecapt worden, de volledige bandbreedte kan gebruikt worden voor tv

mvg

Het rare is. Zowel mijn ouders als ikzelf zitten op 20/2. Als ik op de bgc-website de test doe om te kijken wat de mogelijkheden inzake HD-tv zijn, krijg ik de boodschap 3 (waarvan 2 HD) en bij m'n ouders maar 2 tv's.

Ik zou dan denken dat (als ik 3tv's aankan), ik ook meer als 20/2 zou aankunnen ...

beste

ik verwijs u gaarne naar topic:

beschikbaarheidstest belgacom tv. verschil 20mbit vs 30mbit

het verschil tussen 20mbit en 30mbit wordt in die test dus maar duidelijk als je onderaan bij mogelijkheden 3 tv's selekteert.

3 tv's waarvan 2 in HD = 30/6 vs 3 tv's waarvan maar 1 in HD = 20/2

mvg

beste xenne,

gouden topic dat je daar aanhaalt. ik ga dan inderdaad maar een 20/2-profiel aankunnen (geen 2hd+1niet-hd), enkel 1HD+2niet-hd.

Nog even wachten wat Eva zegt en dan maar downgraden. 100 gig per maand is gigantisch veel (al meer als genoeg) en qua snelheid ga ik het niet merken (aangezien tv altijd opstaat op HD als ik aan het surfen ben ...)

Bedankt

Blij om eens te lezen dat iemand downgrade om de correcte redenen en niet begint te roepen waarom hij/zij geen 25/30/50Mbps haalt.

Genoeg voorbeelden hier op het forum waar iemand anders alleen maar 'snelheid snelheid snelheid' wil zien (blindstarend op 'hoge' cijfertjes en deze dan nog eens niet weet te plaatsen).

Ja ze willen allemaal met een ferrari rijden maar beseffen niet goed hoeveel verkeerslichten ze zullen tegenkomen zodat hun gemiddelde snelheid zeker geen 300 km/h zal zijn LachenLachen

Kan downgrade eigenlijk online (upgrade kan via eservices, dat weet ik), of is dat klantendienst bellen?

(Maandag 2 abo's verlagen naar een comfort ...)

Ik denk dat het ook online kan via de "stel zelf uw eigen pack samen" module. Maar een eenvoudig telefoontje naar de 0800 22800 kan ook. Ik heb dat zo gedaan (van Favorite naar Comfort = 10,54€ minder) en dat was onmiddellijk in orde. Je krijgt trouwens nog een bevestiging per brief met 14 dagen opzegmogelijkheid. Administratiekost inderdaad 6,20€. Ik surf niet trager met 15Mbps en TV heeft toch heel de bandbreedte van 30Mbps.

Wel een paar zaken die wegvallen:

• Als je meer dan één mailbox nodig hebt is dit in comfort niet mogelijk.

• Ook als je eventueel een gratis domeinnaam in gebruik hebt valt die ook weg.

Klopt inderdaad Ricy, je hebt maar 1 mailbox van 1GB meer, en het is maar voor 1 PC. Bij Favorite zijn het 4 mailboxen van 1GB en voor 2 PC's. Over een domeinnaam spreken ze niet ? raar....dat zou toch wél duidelijk moeten vermeld worden ! voor mij maakt het niet écht uit, maar voor anderen allicht wél..

Hoe zit dat eigenlijk. Kan je maar 1 PC met ethernetkabels aansluiten, maar meerdere laptops draadloos ?

opgelet bij downgrade naar comfort : indien domeinnaam actief valt deze niet weg, maar zal deze gefactureerd worden aan €59,99 op jaarbasis. indien u dit niet wil betalen dient u de domeinnaam zelf op te zeggen. eventuele extra mailboxen vervallen dan weer automatisch

zie ook : https:///posts/67660f1a05

enkel de favorite & intense klanten hebben recht op de gratis domeinnaam

mvg

Beste PFuHu,

na controle blijkt inderdaad dat u momenteel een maximum lijnsnelheid kan halen van 20/2, dus indien u wenst over te schakelen naar een Comfort-abonnement kan u best terecht bij onze klantendienst op 0800/22800.

Het is zo dat enkel uw internetsnelheid gecapt wordt op 15Mbps (bij internet Comfort), dus uw lijn blijft synchroniseren aan 20Mbps. Als u een HD-zender kijkt, zal u nog 11Mbps overhouden voor het internet.

Mvg

Eva van Belgacom

Reageer