Skip to main content
Ik heb een Sony HX800 TV met WiFi dongle en zou graag draadloos TV kijken via deze WiFi dongle.

Mijn Belgacomsignaal komt niet binnen in de buurt van mijn TV-toestel.

Een optie zou zijn, te werken via POWERLAN (signaal via stopcontacten).

Dit werd me echter afgeraden owv performance van internet.

Is het mogelijk om het TV signaal 'door te sturen' vanaf de BBox via WiFi naar mijn dongle/TV?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten

LittleLion

Neen, het TV-signaal niet. Dat kan je alleen draadloos versturen met bv. Ruckus-adapters, dus met ethernetkabel van b-box2 naar Ruckus zender, dan draadloos van Ruckus zender naar Ruckus ontvanger (in de buurt van je TV), en met ethernetkabel van Ruckusontvanger naar de decoder. Je hebt altijd een decoder nodig om het digitaal signaal om te zetten naar TV-beelden.

Jouw idee zou enkel kunnen dienen om internet draadloos door te sturen van je b-box2 naar je TV-dongle. Hoogstens zou je dan TV-Overal kunnen gebruiken, maar dat is meer bedoeld voor op smartphones, tablets, en nu recent ook op PC of laptop. Maar die resolutie is niet voldoende om een splinternieuwe full HD Sony TV tot zijn recht te laten komen.

Het kan dus wél interessant zijn om internet op je TV te gebruiken, maar dan heb je ook nog een toetsenbord en zo nodig.

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zal dat Ruckus-verhaal eens moeten uitzoeken.

Dus zal TV-signaal via POWERLAN worden... tenzij u een andere oplossing kent?

Bedankt voor de hulp.

Beste LittleLion,

Hetgeen sinjoor71 zegt, klopt volledig.

Wat u zegt i.v.m. performantie klopt echter niet. Een powerlan toestal kan normaal gezien geen problemen met uw internet veroorzaken. Omdat deze waarschijnlijk over een ander soort verbinding gaat. Namelijk, Wi-Fi of een ethernetkabel.

Mvg,

Eva van Belgacom.

hoe kan ik tv kijken op mijn pc belgacom geeft een proefversie uit maar kan het niet vinden moet ik iets douwlauden dan in het reklame van belgacom staat het mooi beschreven maar hoe kan dat hier vraag ik me af ben al 5uuren aan het proberen graag antwoord aub

beste

gewoon naar www.tvoveral.be surfen

je moet niets downloaden

veel kijkplezier

mvg

ps: Uw pc moet de volgende minimumconfiguratie hebben om alle functies te kunnen gebruiken:

- Besturingssysteem: Microsoft Windows XP SP2 of hoger, Apple OSX10.4.8 of hoger

- Internetbrowser: Internet Explorer 7 (en hoger), Firefox 3.2 (en hoger), Opera, Safari of Chrome mogen ook gebruikt worden

- Schermresolutie: 1024 x 768 pixels

- Connectiesnelheid: 670 Kbps of hoger

- Instellingen van de internetbrowser: de browser moet cookies aanvaarden, pop-ups toelaten en de plug-in Flash Player 9 of hoger hebben.

- Voor deze dienst hebt u ook de plug-in Microsoft Silverlight 4 nodig

Reageer