Skip to main content
Enkele weken terug hadden we enorm traag internet. Google opende vaak maar na 30sec.

Dan is er plots zonder enig gepruts en opzoekwerk verbetering in gekomen en hadden we wel snel internet.

Nu sinds gisteren is dit dus terug hetzelfde. Weer enorm traag internet.

Ik ben nu in een periode gekomen waar ik vaak internet nodig heb en aan dit tempo geraak ik ook niet echt verder :-(



Ik ben dus een totale leek wat dit alles betreft en hoop dat jullie me verder kunnen helpen zoeken naar oplossingen.

Men vader heeft de modem al een keertje ge-reset maar dit helpt niets.



Groetjes en alvast bedankt.
ga hier ( http://192.168.1.1 ) eens kijken wat er staat voor up- en downstream line rate

iets van deze aard:

Downstream line rate 29992 kbps

Upstream line rate 6048 kbps 



PS: Deze resultaten zijn voor een VDSL2 30/6 Mbiz profiel. mss heb jij ADSL.








































Downstream line rate 50192 kbps



Upstream line rate 6048 kbps


:D


@ I-media daar kan ik niet mee lachen Tong uitsteken

Hoe heb je dat geflikt, op de wereld gaat er toch niets eerlijk hé ;)


Downstream line rate: 20056 kbps



Upstream line rate: 2040 kbps


Je hebt blijkbaar een VDSL2 20/2 Mbiz profiel.

Doe eens een snelheidstest op : http://www.speedtest.net/

Best uitvoeren zonder dat je naar TV kijkt of PVR uitvoert (opname op schijf)











amaai, dat is wel heel trage download.



vdsl2 profiel is nochtans een 20/2...



waarschijnlijk probleem met de lijn, ik zou eens contact nemen met de helpdesk 0800 22 700, of het zou moeten zijn dat probleem met u pc te maken heeft (virus ofzo...)



mvg


Ja dit is duidelijk dat er iets verkeerd loopt bij u!

Werk je met wireless tussen pc en modem (B-box2) , je zou in dit geval eens de pc rechtstreeks kunnen verbinden met een utp kabel en dan de speedtest opnieuw doen.

Anders eens naar technische helpdesk bellen 0800 22 700 en vragen of ze je lijn eens kunnen testen.


hallo, xenne, je was me juist voor


We hebben 2 vaste pc's met kabel en een laptop wireless. En het is overal even traag.



Ik zal anders nu de test eens gaan doen op de vaste pc. En daarna even bellen naar de helpdesk.


Op de vaste



ping: 23ms



downloadspeed: 0,13 mbps



uploadspeed: 0,91 mbps


Het probleem is opgelost. Ons mama had gezegd en dacht zelf dat ons abonnement het toeliet om onbeperkt te surfen maar dat is dus ni waar.



Na mijn telefoontje naar de helpdesk werd duidelijk dat onze limiet verstreken is en we dus op smalband zitten. Hoe dom kunt ge zijn. Lol!


aha, daar hadden we dus nog niet aan gedacht... smalband op het einde van de maand.. het bestaat nog



mvg


Dus...een volumepack bijkopen op de E-Services (20GB kost 5€), of nog wachten tot maandag....;)


Goedenmorgen,



Hier ons internet is ook zo traag. Er is geen lolletje aan het duurt lang voordat de pagina's open gaan.



En draadloos zo toch even goed moeten werken als via een vaste computer. Met ons oud internet hadden wij geen problemen.



Het is balen. Teveel mensen samen online soms



Groet Frwi


Te veel mensen online zal niet de reden zijn, heb je goede wifi ontvangst op je laptop, anders de laptop eens direct met utp kabel aan de bbox hangen om te zien of het dan vlugger gaat.


draadloos is altijd ietsje trager, maar bij normaal surfen voel je dat niet.



't is de eerste dag van de maand, je zit misschien nog op smalband? indien zo, modem eens uittrekken om te laten reconnecten



mvg


via skynet e-sevices kan je dit checken of je over de downloadlimiet zit


Je kan dit checken of je op smalband zit en de downloadlimiet bereikt hebt via e-services.




Reageer