Softwareupdate stoort bediening?

  • 20 May 2011
  • 7 reacties
  • 1505 Bekeken

Reputatie 1
Zeg, is dat normaal dat tijdens software updates de box ineens niet meer naar de afstandsbediening luistert?

Al twee keren gehad dat ik naar een opname aan het kijken ben en ineens luistert de box niet meer naar de afstandsbediening. Ik kan de opname zelfs niet stoppen of de andere menus bereiken. Aan de pillen in de afstandsbediening ligt het niet. En het blauwe lichtje op de box reageert als je de afstandsbediening gebruikt, er wordt alleen geen gevolg aan gegeven.

Het enige dat helpt is de 'pries' uittrekken en de belgacom box herstarten. Dan geeft hij de melding dat hij bezig is met een software update en als hij deftig terug is opgestart 10 minuten later, werkt alles normaal en luistert hij weer braaf.

Dat was alleen maar ergerlijk maar de derde keer heeft hij daarboven op ook de opname die ik aan't bekijken was gewist tegen dat hij terug was opgestart! Leuk vind ik dat niet, ik was nog maar halverwege. Wat valt hier tegen te doen?!

7 reacties

de updates worden niet gedaan terwijl je tv aan het kijken bent

komt dat voor wanneer je een netwerkopname aan het kijken bent? in dat geval komt het me bekend voor dat decoder slecht reageert op de commando's van de afstandsbediening, zie ook https:///posts/341ca4832f

mvg
IK HEB HETZELFDE PRLOBLEEM!

Deze week 4 maal mijn decoder die 'niks meer deed', en herstart nodig.
mijn indruk is dat de decoder op bepaalde momenten de commando's van de afstandsbediening met vertraging ontvangt, in welke omstandigheden dat voorkomt weet ik niet, maar heb ook al gehad dat hij uiteindelijk crasht, zeker als je veel knopjes na elkaar op afstandsbedieninggaat gaan indrukken. beste methode voor mij: druk 1x op forward, wacht x sec en het beeld spoelt versneld verder. druk op play, x seconden later stopt de forward en speelt hij af. meestal blijft het beeld ook stil staan, dus een handige manier van werken is dit niet

mvg
Reputatie 1
Nee, het zijn alledrie opnames op schijf geweest. En het lijkt mij dat het niet het geval is dat de box de commando's met vertraging ontvangt, want ik heb in één geval meer dan een half uur gewacht of te zien of hij zou reageren op de afstandsbediening. Geen reactie. Het rare is (dat had ik misschien eerder moeten zeggen) dat de opname gewoon zonder probleem blijft doorspelen.

Xenne, als jij zegt dat de software updates niet worden gedaan als men TV aan't kijken is, waarom verschijnt dan het bericht dat hij met een software update bezig is als ik hem heropstart? Of heeft hij elke keer toevallig dan net een softwareupdate ontvangen? Kweet niet hoe vaak de software updates zo doorgaans binnenkomen, maar drie keer tijdens één week lijkt me nogal aan de hoge kant.
zover ik weet gaat de decoder bij elke opstart zoeken naar een software update, en komt dat scherm voor bij elke opstart, of er nu een update is of niet

mvg
"zover ik weet gaat de decoder bij elke opstart zoeken naar een software update"

correct.
Reputatie 7
Badge +1
Bij de nieuwe software heb je na 3 minuten terug beeld en geluid, en kan je zappen. De andere functies kunnen maar 10 tot 12 minuten later bediend worden.

Daarom komt er een bericht op als je een andere knop indrukt zoals bv. TV-gids of PVR of menu of info enz..Als alles ingeladen is krijg je een bericht op het scherm dat alle functies terug beschikbaar zijn. Bij de oude interface moest je altijd 15 minuten wachten vooraleer je terug beeld en geluid had. Nu heeft men (terecht) de voorrang gegeven aan veel sneller terug kijken en zappen, daarna volgen eerst de ander bedieningen. En programma's van de harde schijf worden zeker nooit gewist tijdens een softwareupdate of een "factory reset" van de decoder..

Een beperkte update heeft wel nu en dan plaats ('s nachts en 's namiddags in mijn ervaring) maar dat betreft enkel de update van de TV-gids. 's namiddags komt er bv. die extra-dag in de TV-gids bij. Soms kunnen dan wel "anomalieën" ontstaan in de planning. Er kan bv. een x in het cirkeltje komen te staan, wat wil zeggen dat het programma niet zal worden opgenomen. Je moet dat dan wissen en herprogrammeren. Vlgs. mij is dit nog een serieuze "bug" in de TV-gids die gekoppeld is aan de planning.

Reageer