Softwarebug beeldinstelling V5 decoders

  • 17 February 2015
  • 15 reacties
  • 240 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Sinds kort heb ik nieuwe V5 proximus decoders (geruild gezien netflix alleen hierop werkt)



Het probleem is dat er een bug zit met betrekking tot de beeldinstellingen:

VB. diepe slaap werkt maar de decoder start ondanks de voorkeursinstelling 1080i telkens terug op in 720p

Ook wanneer de decoder afgezet wordt via de schakelaar achteraan (in slaapkamer) start deze ondanks instelling op 1080i op in 720p. Wanneer de instelling op automatisch staat geldt hetzelfde verhaal.



Bijgevolg gebruik ik diepe slaap niet meer beneden en boven moet ik na het opzetten van de schakelaar altijd de instelling veranderen naar 1080i bij het eerste gebruik. Zolang de decoder niet van de stroom is gehaald (diepe slaap of reset met schakelaar) schijnt hij de instelling 1080i te onthouden.



Dit werkte echter perfect bij V4 decoders.



Hoe komt dit?



15 reacties


Ook wanneer de decoder afgezet wordt via de schakelaar achteraan (in slaapkamer) start deze ondanks instelling op 1080i op in 720p



bij mij is dat niet het geval als ik de V5 reboot, ik heb hem ingesteld op 1080 en dan blijft hij op 1080 staan , als ik echter een factory reset uitvoer dan staat hij in 720 wat ook de default is.


Best toch eens de vraag stellen of ze er weet van hebben of mss staat er iets in je TV profiel verkeerd, dan kunnen ze dit eens checken, stuur ook eens de vraag naar


'Onze medewerkers' ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


NB: diepe slaap heb ik nog niet getest, ik gebruik dit ook niet omdat ik hem toch 's avonds afzet ,net als de modem.
Reputatie 3
Badge
Ok bedankt,



Ik zal de medewerkers eens contacteren. Ik heb het op beide decoders, twee verschillende tv's, ook verschillende merken. Met de V4 had ik dit nooit voor. Probleem doet zich enkel voor als de decoders uit diepe slaap terugkeren of wanneer je de schakelaar achteraan off zet en dan terug on. Wanneer de decoders gewoon op normaal staan blijfven ze de instelling 1080i onthouden.




Reputatie 3
Badge
Op de V4 was de standaardinstelling blijkbaar automatisch waardoor deze tijdens de reboot of factory reset of diepe slaap automatisch naar 1080i sprong. Bij de V5 is dit blijkbaar 720p
Inderdaad wel raar dat dit bij mij niet gebeurt als ik de schakelaar afzet, 'k zal nog eens testen , je weet maar nooit want onlangs is de software versie veranderd van de decoders V5
Voila de schakelaar eens uitgezet en na terug opstarten staat hij nog altijd op 1080.
Reputatie 3
Badge
Zeer vreemd. Zit er verschil in V5 decoders qua hardware, software? Het gekke is dat beide decoders er last van hebben op 2 verschillende TV toestellen. Hoe komt het eigenlijk dat standaard 720p wordt ingesteld bij factory reset en iet automatisch? Heb ook het gevoel dat er weinig verschil op zit tussen beide instellingen. 720p lijkt mij iets scherper maar minder detail (resolutie) te geven bij sommige uitzendingen. Menu's zijn dan weer scherper in 720p dan in 1080i


Ik heb daar nooit iets van gemerkt,maar ik laat mijn decoder ook altijd op standby staan,Ik begrijp het nog niet waarom mensen zich druk maken om iets meer te betalen voor een decoder die snacht niets verbruikt en kanker stokken en benzine dat 10tallen keren duurder is.verdrietig
Reputatie 3
Badge
Als ik op vakantie ga, dan zet ik de decoder niet meer onder stroom in de leefruimte en als ik hem daarna opstart verschijnt er 720p. Ook hapert de decoder al wel eens (netflix app,...) waardoor ik een reset moet uitvoeren. Elke keer start de decoder dan op in 720p. De reden waarom de tweede decoder afgezet wordt is om het geronk van de harde schijf niet te horen in de slaapkamer. Niet omwille van verbruik en dergelijke meer knipoog

Ook hapert de decoder al wel eens (netflix app,...)



Dat heeft iets te zien met een buffering probleem , dat blijkbaar ook nog niet opgelost is !


ivm resolutie : zie ook ▬►hier
daar is natuurlijk iedereen vrij mee om die decoder aan of uit te schakelen;En normaal moet die blijven staan hoe die in het begin is ingesteld.Ik heb daar nooit op gelet omdat die bij mij een heel jaar opstond.En denk nu niet dat je daar arm van word.Want decoders zijn niet gemaakt om aan en uit te zetten iedere dag.Zoveel sneller zullen ze ook stuk zijn.Ik woonde over 3 jaar op een flat 1 kamer en heb nooit mijn decoder gehoord.Ik heb wel hoorsuizen door werkongeval en hersentumor.
neem toch telenet Elsalach
Dat lost niks op want op een ander is het toch altijd beter lach
Vandaar net dat ik je die optie geef,en recentere films+meer keuze.
Reputatie 3
Badge
@Ken


No offence maar je hebt uw punt(en) duidelijk gemaakt. Gelieve nu te stoppen met uw nutteloze bijdragen aan dit topic.

Samenvatting: ja ik zet mijn decoders af wanneer ik het wil, neen ik ben niet gierig, neen ik ben niet doof en ik zal zeker niet naar die Hollandse geldzuigers overstappen. Toch zou ik graag dit probleem opgelost zien.

Graag dus reageren met nuttige bijdragen, anders zijn er nog topics genoeg...




@KevinenJess;zoals ik reeds aan iedereen duidelijk heb gemaakt,heeft iedereen het recht zijn bericht te blokkeren als hij bepaalde personen niet kan uit staan.Hier zijn dan wel andere die weren dat ik jaren op dezelfse wijze post,en dat ik volgens dat privecie beleid van proximus niets mis doe.Als er op vragen iets moet geantwoordworden waarover ik iets weet tracht ik dit te doen ,daar zijn getuigen van.Dus voor de rest kan je best zwijgen en als ik af en toe de zot uithang zijn dat jouw zaken niet ,want ik heb nog nooit met iemand hun voeten gespeeld enkel met enkele idioten die denken dat het carnaval een heel jaar duurt.En dat duurt enkel waar ik woon.Al goed dat maar 1 iemand dit weet.En ze zeggen altijd?Big brother is wathing you.Ik zou in feite dan wel eens willen weten wat er volgens jou verandert is aan dit forum dan vroeger?Voor 5-6 maand.Volgens mij toch exact het zelfde forum gebleven.En toch waren er daar grappenmakers op;Ik kan namen noemen,maar dit doe ik niet om die mensen in bescherming te nemen,maar dit zal voor jouw tijd zijn of wat?Allemaal gemakkelijk gezegd nu je denkt dat je van die Eva van af bent een vlug proberen via die medewerkers.Dit gaat ook niet pakken ik heb ze direct door die kerels zoals jij.

Reageer