Software update heeft fouten (tv gids en doorspoelen)

  • 8 August 2012
  • 4 reacties
  • 301 Bekeken

Ik heb 3 decoders , sinds de update van augustus zijn er veranderingen die het kijk comfort verslechteren?

1.TV gids

Als je op 1 ( een) staat en je drukt de tv gids komt de eerste zender in het midden v/h scherm te staan.

Omlaag scollen geeft niet de mogelijkheid zenders 1 tot 7 op een beeld te zien. De vorige sw versie hield rekening met dit geval en plaatste 1 gans bovenaan. Deze toestand is niet overzichtelijk, de tv gids begint op 1 en niet met kanaal 90x zoals het nu op mijn 3 decoders is

2. Film bekijken

Als je een vb opgenomen programma verder spoelt valt het regelmatig voor de de decoder niet meer luistert naar de afstand bediening.

je spoelt verder, het scherm geeft vb 64 maal sneller, je wil stoppen maar geen reactie als je play drukt, herstarten vanaf nul is de boodschap.

Ik hab gelezen dat deze versie getest is door duizend gezinnen , waarom valt dit niemand op .

Ik denk een update moet een verbetering zijn op alle gebied.

Ik kan leven met deze layout van belgacom omdat hij moderner is en visueel beter overkomt, teletext is een grote verbetering.

Wat goed is, is goed


4 reacties

Ik ben het eens met bovenstaande punten.

Om nog aan te vullen:

1. de lay-out ziet er beter uit maar wat mij ook opvalt is dat de informatie (zoals samenvatting) erg moeilijk te lezen is. De letters zijn erg klein geworden en als je geen gigantisch groot scherm hebt moet je al zeer goed kijken om het nog te kunnen lezen.

2. Nog steeds erger ik mij aan het feit dat als je op de samenvatting van een programma klikt of een korte beschrijving krijgt dat er zelden jaargang en aflevering bijstaat, zo weet je niet op voorhand of je nu een herhalling van bijvoorbeeld "the mentalist" gaat opnemen of dat er al een nieuw seizoen begonnen is...

3. Ook lijkt me heel handig (dit was zo bij telenet) om wanneer je naar boven scrolt in je TVgids menu (bovenaan één 🙂 je niet op zender 899 komt maar op het titeltje "vandaag" en daarbij ook kan verder scrollen vanuit dat overzichtsmenu naar de programma's van morgen, overmorgen etc. simpel en handig in gebruik.

Zo dat is het voorlopig

Met dank


bij het herbekijken opgenomen programma gaat het scherm steevast terug naar het scherm "opgenomen programma's". Reeds decorder gereset maar onmogelijk een opgenomen programma volledig uit te kijken. We betalen wel iedere maand keurig ons abonnement maar van Belgacom uit werd blijkbaar nog niets ondernomen om dit probleem op te lossen.


Johan
Ik heb dit probleem nog niet voorgehad tot er bij mij versie charles 240 op gekomen is.

Wat ik al geprobeerd hebt is het volgende:

De eerste keer reboten (reset) bracht geen soelaas dan heb ik een factoryreset uitgevoerd toen kon ik terug naar de nPVR opname kijken.

Een tweede keer reset gedaan maar het loste niks op deze keer wilde ik geen reset meer doen en dan heb ik 's anderendaags opnieuw naar de nPVR opname gekeken en dan werkte het wel !!!

Dus de nPVR bugs zijn er zeker niet uit verdwenen!

NOTA ivm factoryreset en de nieuwe software charles:

Raad van een BGC operator ( zo 26 aug 2012 ) http://community.belgacom.be/comment/79952" rel="nofollow
• Als een opname niet in de lijst met de opnames voorkomt,
DOE GEEN FACTRESET!!
Kan met de huidige software, waar nog fouten inzitten, conflicten geven.
• Een gewone RESET (Reboot); spanning uit, na 20sec terug aan; kan geen kwaad.
• De Charles_....240 versie is er gekomen enkel om de hdmi problemen op te lossen,
de externe firma die de Charles software uitschrijft is volop bezig met de bugs eruit te halen!


Reeds opgelost in Charles 240 ( zo 26 aug 2012 ) http://community.belgacom.be/comment/80370" rel="nofollow
• je kunt nu nPVR-opnames stoppen en een bekeken nPVR-opname wissen na bekijken
(terwijl nog een andere nPVR-opname bezig is) zonder een foutmelding te krijgen.
Reputatie 1
Badge
Je kan naar de volgende (of vorige) dagen doorscrollen in de TVgids met het dubbelpijltje naar rechts of naar links (dus die waarmee je in opnames snel door of terug spoelt). Die symbolen staan ook naast de datum. Dat Telenet systeem lijkt me dus eerder overbodig.

Dus bij elke klik op zo'n toets ga je naar een vorige of volgende dag, terwijl het uur en de weergegeven zenders hetzelfde blijft.

Reageer