Beantwoord

Software releases Vodafone (Proximus) smartphones


Reputatie 3
Badge +1
Sinds einde maart is android 7 nougat update beschikbaar voor alle "Europese" toestellen Huawei p9 lite.Buildnr: vns-l31c432. Voor de toestellen ,verkocht door proximus,met buildnr :vns-l31c02 is deze update er nog niet.Blijkbaar heeft dit te maken met Vodafone.Waarom loopt deze update achter op de Europese uitvoering ?En wanneer is de update dan wel te verwachten.Het kan toch niet dat proximus klanten later,of misschien helemaal niet, deze updates krijgen. Gr.
icon

Beste antwoord door NickyL 18 April 2017, 21:00

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Proximus werkt samen met Vodafone.Nu is het zo dat firmware updates van Vodafone Branded toestellen(waaronder mijn Huawei P9 lite,via abonnement) veel later de updates krijgen dan deze door fabrikant.
Nu is het zo dat nougat(android) update al meer dan 1 week beschikbaar is voor unbranded toestellen.Iemand enig idee wanneer Vodafone(Proximus) deze update vrijgeeft?En wat is het verschil met deze en die van de fabrikant?
Reputatie 3
Badge +1
Sorry,dacht dat 1ste bericht niet geplaatst was.
💡 Sorry,dacht dat 1ste bericht niet geplaatst was.
Je hebt waarschijnlijk een foutmelding gekregen bij de eerste keer posten van je bericht en dan probeer je die opnieuw te posten met als resultaat dat je bericht er tweemaal staat. Heb dit ook af en toe voor en heb dit reeds gemeld aan de PCM op het forum hier.
Wel effen off :off topic: maar wilde het toch even melden.
Voor een Huawei P9 Lite Vodafone branded is VNS-L31C02B329 sinds eind maart te downloaden, zie o.a. hier:

http://www.stechguide.com/tag/nougat-update-for-vodafone-huawei-p9-lite-vns-l31c02b329/

Ik vraag me af waarom we die dan nog niet te zien krijgen bij de downloads...
Reputatie 3
Badge +1
Beste,
Ik heb deze site ook al gezien,maar durf er niet aan beginnen wegens "te weinig onderlegd".Ik hoop de update nu wel snel e ontvangen via OTA want voor de Europese markt(unbranded) is hij al uit sinds einde maart.Groetjes.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Georges,

Wij dienen steeds te wachten op een goedgekeurde versie voor Proximus. Zodra deze uitkomt, zal je een uitnodiging krijgen om deze te instaleren. Excuses voor de duur hiervan.

Groetjes, Nicky
Beste Nicky

ik heb mijn gsm( huwei P9, geen lite) zonder abonnement gekocht in een nabije winkel. Ik vind het vreemd dat ik moet wachten op een firmware van proximus. Ik vraag mij af waarom, of moet ik daarvoor bij de winkel eens langsgaan?

Ik vind het wel jammer dat proximus er zo lang overdoet voor een firmware te releasen! Enig idee hoe lang dit nog gaat duren voor de P9?

alvast bedankt
mvg
Steven
Reputatie 3
Badge +1
Het wordt nu toch wel stilaan tijd .Wij zijn inmiddels anderhalve maand na de eerste release voor Europese unbranded toestellen.(einde maart)
Ik vraag mij af waarom het zolang moet duren vermits Proximus op 29/3 de finale versie van Android 7 (nougat) heeft goedgekeurd.(voor vodafone)
Groetjes.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Georges, begrijpen dat dit een onaangename situatie is, onze excuses voor de duur hiervan. Groetjes, Nicky
Toch even melden dat ik vandaag de update VNS-L32C02B329 (lees: Android 7.0 met EMUI 5.0) zie verschijnen als een snelle update van maar liefst 2,19 GB. Hoera!

Reageer