Skip to main content
Dag allemaal,



Er is mij verteld geweest dat mijn trage internet te maken heeft met mijn oude adsl lijn. Ze zeggen dat je nu echter gratis kan omschakelen naar een snellere lijnsoort als bestaande klant. Maar als ik met belgacom bel zeggen ze dat dat niet gratis is en dat er 50 euro moet betaald worden. Hoe kan het dat die anderen dat wel gratis krijgen ? Is er niet ergens een officiel document ofzo waardoor er ongelijk/gelijk gehaald kan worden, want momenteel voelt het een beetje alsof ze nog wat geld willen binnenhalen ?



Bedankt

heb je al gekontroleerd of VDSL2 Beschikbaar is bij u, zie hieronder:



BGC-TV Beschikbaarheid & Aansluitmogelijkheden

je kan altijd eens contact opnemen met de klantendienst op 0800 22 800

waar ze u graag verdere info zullen verschaffen

Maar je kan ook eens de beschikbaarheidstest van belgacom tv doen:

KLIK ⇒ http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" target="_blank


Als je daar krijgt dat HD beschikbaar is = VDSL2

Als je daar krijgt dat je 1 tv in HD kan aansluiten = 16,5 Mbit

Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 1 in HD = 20 Mbit

Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 2 in HD = 30 Mbit

(bij favorite abonnement zal dit afgeknepen worden op 25 Mbit)

♦ Beschikbaarheidstest belgacom TV: verschil 20 Mbit versus 30Mbit https:///posts/ba0d991aa9

via de beschikbaarheidstest van belgacom tv kan je op voorhand zien wat je kan verwachten.

Pas bij mogelijkheden tv kan je het verschil opmerken tussen 20 en 30 Mbit

• 20Mbit: bij mogelijkheden zie je dat bij 3 tv's je geen 2 tv's in HD kan krijgen

• 30Mbit: bij mogelijkheden zie je dat bij 3 tv's je wel 2 tv's in HD kan krijgen


Neen, daar heb ik het niet getest, maar dat was het eerste dat ze vroegen en toen werd het voor mij getest. Ze zeiden dat het inderdaad mogelijk was om op mijn lijn die snelle verbinding te krijgen. Moet ik deze test ook nog doen dan ?


Ik heb die test maar gedaan en ik kreeg 1 HD tv, dus ik veronderstel dat dat dan dit is:



1 tv in HD kan aansluiten = 16,5 Mbit


Inderdaad, dus je kan de switch naar vdsl aanvragen op de klantendienst 0800 22 800


correct, is het laagste vdsl2 profiel... zal wel minstens 4x zo snel zijn als je huidig adsl lijntje



tot op vdsl2



mvg


Reageer