Snelheidsupgrade

  • 4 September 2011
  • 7 reacties
  • 1617 Bekeken

Beste,


De snelheidsupgrade naar 30/3.5 is hier nog niet gebeurd.


Ik zit op VDSL2, en met de modem tool krijg ik volgende waardes:


************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 25112 kbps 3104 kbps
payload: 20064 kbps 2040 kbps
max line: 53404 kbps
max payload: 43080 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 17.4 dB
loop length: 528 m
near end: 467 m
far end: 553 m
avg. length: 516 m
snr margin: 16.4 dB
attenuation: 16.9 dB
avg. margin: 16.9 dB
avg. snr: 33.5 dB
forecast max line: 78300 kbps
forecast max payload: 63510 kbps


Dit geeft dus aan dat ik zelfs het 50Mbit profiel aankan, als ik dit juist bekijk...

Zou u hier eens naar kunnen kijken aub ?


Mijn klantennummer is fc756521.





7 reacties

Beetje beter hier, maar ook niet echt om over naar huis te schrijven...


speedtest.net resultaat
beste

op die tool mag je niet afgaan, 't profiel wordt automatisch toegewezen door de DARE afhankelijk van ondere afstand ROP & lijnverzwakking.
't is niet omdat belgacom zijn snelheden boost dat deze profielen veranderen

https:///people/0992f4a55e, jij zit dus op een 20/2 profiel - de effectieve snelheidsmeting is wel aan de lage kant, is dat onbelast en met kabel gemeten?

mvg

Zat iets belasting op, in principe haal ik ook wel 18-19Mb ...


Is het mogelijk om eens te controleren of het voor mij mogelijk is om de upgrade te krijgen naar 30/3.5 ?
normaal gezien zal je profiel niet spontaan verhogen, immers de factoren die het profiel bepalen veranderen normaal gezien niet. dus ik zie niet meteen een reden om een upgrade te verwachten. tenzij er VBB's zouden geplaats worden in jouw buurt, dit zou sommige klanten dan wel dichter bij de ROPS brengen.....

mvg
Beste Nick,


De afstand tot de lokale ROP is te hoog om het 30/6 profiel te krijgen, op dit moment is 20/2 het hoogst haalbare.


Met vriendelijke groeten,

Eva.
Van de snelheidsupgrade is er bij mij helemaal niets te merken. Jammer.
Reputatie 7
Badge +1
Je snelheid wordt enerzijds beperkt door je afstand tot de ROP (VDSL2), anderzijds door je abonnement.

Comfort is nu verhoogd van 12/1,5Mbps en 50GB volume naar 15/2,5Mbps en volume naar 100 GB.

Start staat nog tot einde october op 3/0,4Mbps en 15GB volume. daarna wordt het verhoogd tot 15/1,5Mbps en 50GB volume (maar is niet combineerbaar in een pack).

Favorite blijft 25/3,5Mbps (als je lijn dat toelaat) maar met onbeperkt volume.

Intense blijft 30/4,5Mbps met onbeperkt volume en is nu dus eigenlijk zijn meerprijs van 13,27€ tegenover Favorite niet meer waard vind ik.

Reageer