Snelheid Internetverbinding

  • 17 November 2010
  • 19 reacties
  • 1692 Bekeken

  • Rising star
  • 14 reacties
/files/201e2bca15/Speedtest-171110.PNG 300x134

19 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Lijkt me een lijnprobleem. Best eens bellen met 0800 22 700 voor een lijnmeting.

Verder kan je via www.belgacomtv.be nagaan of je HD kan ontvangen.

Indien ja, kan je omschakelen naar VDSL2 die minimaal op 16.5Mbit synct. Aanvraag dient dan te gebeuren via klantendienst of een BGC shop. Overschakelen kost 50 euro, hiervoor krijg je de noodzakelijke BBOX2 gratis.
dag axl,

u bent niet de enige die problemen heeft. Wij hebben ook al 2 dagen

een HELE trage verbinding, maximum 30kbps.

grts
Bedankt voor de reactie.

Ik heb de Technische Dienst gebeld en die hebben vastgesteld dat ik in der daad op een zeer trage lijn zit. Ze bevelen mee aan om via de Klantendienst een VDSL2 verbinding aan te vragen.

Ben benieuwd of dat werkt en wat dat kost.

Ik zie het zo: Tot voor kort was alles (bijna) okay. Dan zijn er problemen buiten mijn systeem. Nu wat betalen voor wat misschien werkt.

Onbeslist

Ik zit al 4 jaar aan het wachten op een snelle internet verbinding en schakel volgende maand over naar de concurentie, waar ik krijg waarvoor ik betaal.
Reputatie 2
Badge +1
Joe, laat je dan je ervaringen met die snelheid hier ook eens weten? ben echt benieuwd of je daar ook echt krijgt waarvoor je betaalt, op ALLE momenten van de dag he! ;)
Beste Axl,

Uw lijn is niet stabiel, heb dankzij een reset in de centrale deze terug stabiel gekregen. Indien dit toch blijft aanhouden moeten we de snelheid verlagen. Op 3 december zie ik dat u overschakelt naar VDSL2, hierdoor zal u korter bij de centrale zitten waardoor u hogere snelheden aankunt.

Vriendelijke groet,
Eva
Beste mensen,

even deze tussenstand:

Via de klantendienst heb ik VDSL2 aangevraagd en vandaag kwam de nodige apparatuur binnen (b-box 2 etc.). Ik miste wel de beloofde informatie wanneer mijn verbinding op VDSL2 wordt geactiveerd. De technische dienst gaf me dan het door hun geadviseerde datum van 3 december.

Even nog wachten dus met de iets ingewikkelde installatie van de hardware (waar zit in mijn appartement nu toch alweer het eerste aansluitpunt?).

De Technische Dienst vroeg me overigens o.a. mijn I-Talk telefoonnummer. Die was ik kwijt. Waar vind ik die of hoe krijg ik die te weten? Weet dat iemand? Ze konden me wel verder helpen via mijn klantnummer.

Wordt vervolgd.

Groetjes,
axl
Reputatie 2
Badge +1
I-talk nummer kan je oa terugvinden door in te loggen op je modem 192.168.1.1

Een ander trucje... eens bellen met je Italk lijn naar een toestel dat nummers kan weergeven?
Normaal krijg je een activatiebrief met alle benodigde info, inclusief activatiedatum en telnr.
Mansho,

op 192.168.1.1 vind ik het I-Talk nummer niet, sorry.

Maar als ik ga naar e-services en dan

  • /Home/Verbruik/Select nummer of
  • /Home/Facturen/Abonnementen
... dan zie ik dat nummer.

Bedankt voor de tip anyway.

Axel
Ik heb een Favorite- internetabonnement, dus zou mijn downloadsnelheid zelfs 25Mbps Kunnen zijn.

Volgens "SPEEDTEST" haal ik amper 1 Mbs ! (met ADSL modem)

In het verleden heb ik met deze lijn ook al problemen gehad en heeft men de snelheid op een "veilige" 1 Mbps gezet.

Dit is wel véél lager dan de 25 Mbps waarvoor ik nu wel betaal !!!

Als ik nu via Freedomnet een test van mijn lijn doe kom ik daar op een max. mogelijke snelheid van 12 Mbps , zij weten daar zelfs te vertellen dat de afstand tot de centrale 2112 meter is !

Is eventuele overschakeling naar VDSL een mogelijke optie?

fa582518
Reputatie 2
Badge +1
Je kan via www.belgacomtv.be nagaan of je HD kan ontvangen.

Indien ja, kan je omschakelen naar VDSL2 die minimaal op 16.5Mbit synct. Aanvraag dient dan te gebeuren via klantendienst of een BGC shop. Overschakelen kost 50 euro, hiervoor krijg je de noodzakelijke BBOX2 gratis.

PS: je betaalt niet voor 25Mbps, je betaalt voor de maximale snelheid die haalbaar is op je lijn (afhankelijk van gebruikte technologie, afstand tot 'centrale' en enkele andere technische specificaties). De test die je hebt uitgevoerd op freedomnet geeft eveneens een 'maximale' snelheid aan... eentje die met je 2112 meter zeker geen haalbare kaart is.

Eventueel schakel je best over op een 'start' abonnement. Dan is de kost meer in verhouding met je werkelijke snelheid.
@mansho

Dit zijn de waardes die ik krijg. zal morgen nog eens een printscreen doorsturen.

+

Heb weer technische dienst aan de telefoon gekregen die mij vertelde dat de fout op de lijn zit en dat ik daar voor vergoed kan worden. Maar hij vetelde mij wel niet hoe en ook niet wanneer het probleem verholpen kon worden. En dit verhaal hoor ik dus al 4 Jaar.

En om nog iets te zeggen, in mijn bedrijf had wij een verkeerde aansluiting daar hebben we ook intense en zaten we op een abonement van een gezin 50KM verder??? dus na 10 dagen was ons limiet op en dit hebben wij zelf moeten onderzoeken.Omdat daar de lijn wel goed was, maar omdat jullie niet zagen dat de fout ergens anders lag.Bij belgacom was er geen vuiltje aan de lucht. Daar zit ik nu ook met 2 BBOXen en 100Euro aan kosten. Weer geld in de pocket bij jullie, zonder moeite te doen om de fout te zoeken.

Slechte service en geen vergoeding, dat doet mij omschakelen naar de concurentie. En waarom vraag je je af waarom ik niet eerder ben omgeschakeld, wel omdat we kans niet kregen om te veranderen, maar binnen een maand is onze renovatie af en hebben wij eindelijk de keus om te veranderen van provider.

Ik betaal voor voor iets en als men niet kan bieden waarvoor ik betaal noem ik het oplichters. en ik blijf betalen omdat men mij verteld dat er verandering komt. MAAR DIE KOMT MAAR NIET.

Ik en teleurgesteld in jullie service en jullie product.
@mansho

Hier zijn weer de waardes.

Jullie waardes MIJN WAARDES

Snelheid















Upload

Mbps
4,00 0,38

Download Mbps 30,00 1,4

Als u het mij vraagt kom ik niet echt aan jullie beloofde waardes. PUUR BEDROG en zonder service
Beste mensen,

zoals door Belgacom beloofd heb ik vanaf 3 december VDSL2. Overschakelen was geen probleem, maar de snelheid laat nog te wensen over. De Technische Dienst heeft vastgesteld dat er een probleem met hun lijn naar mij toe bestaat en stuurt op 6 december een technicus langs.

Het zal wel goed worden.

Axel
Zoals beloofd kwam vandaag een technicus van Belgacom langs en die heeft het "probleem" blijkbaar opgelost. Hij heeft naar langer zoeken samen met mij het eerste aansluitpunt in mijn appartement kunnen vinden (het was niet het punt waar ik de splitter tot nu toe had aangesloten Schamen).

Nu lijkt mijn internetverbinding op de juiste snelheid te lopen.

Groeten,

Axel
ik denk dat ik ook overstap op de concurrentie we hebben al zoveel problemen normaal kan ik 25mb/sec downloaden en nu is dat maar 490kb dat is toch niet meer normaal en de modem is pas nieuw een 2p van BELGACOM
Beste meneerdued,

ik zou best eerst serieus nadenken vóór die stap te doen. Want het lijkt nu alles goed te zijn bij mij thuis. Wat mijn problemen veroorzaakte was blijkbaar de djungelachtige bekabeling binnen mijn appartementsblok. Zonder een technicus zou het me zeker nooit gelukt zijn nu op VDSL2 te zitten.

Blijf rustig en veel geluk.

Axel

ok ik zal ook eerst is overstappen op VDSL of VDSL2

Reageer