Snelheid internet ok ???


Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 687 reacties


Bij test internetsnelheid , vind ik volgende gegevens.


Dit met een profiel down 30.040 kbps en up 2048 kbps ?

11 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Aanvullend op mijn bericht, hierbij de resultaten snelheidstest, vermits de copy/past in de tekst niet gelukt is .
dat kan want een profiel 30/2 bestaat, hangt af van de verzwakking (lengte) van je telefoon lijn
Dit kan en zal gemeten zijn via wifi veronderstel ik
Reputatie 5
Badge +1
Inderdaad Elsa , gemeten met wifi verbinding.


Maar gisteren kon ik met de tool van Proximus eveneens mijn lijn testen , dit waren de gegevens :


Down : maximum 27,9 , minimum 19,2


Up : maximum 2,0 , minimum 2,0


Diezelfde test wilde ik vandaag terugdoen, blijkbaar wegens technische redenen , niet mogelijk .Altijd is er iets ...


Maar ja, als ik dan via speedtest.net , de test doe, zie ik toch waarden die nog niet raken, aan wat Proximus als richtcijfers opgeeft .


Iemand reactie hierop ?


Ro


Als je met een bbox2 zit is dit normaal met zijn wifi-g


Ik haal ook maar 17,5 Mbps en heb een 70/10 Mbps lijn snelheid.en jij zit op een 20/2 Mbps lijnsnelheid verhoogd door de DLM tot 30/2 blijkbaar.


Dus dit is allemaal normaal hoor.


Je mag eigenlijk niet vertrouwen op een snelheidstest via wifi, om goed te zijn moet je die snelheidstest doen via een netwerk utp kabel verbonden aan je bbox.
Reputatie 6
Badge +2
Ja Elsa, dat is allemaal en wel maar een Macbook Air heeft geen UTP poorten dus internet kan enkel met WIFI.
Dat geeft niet , ik werk ook altijd via wifi op ongeveer 18 Mbps (wifi-g) , maar dat is gewoon de raad die ik geef als je conclusies wilt trekken over de max snelheid die je kan halen over je Proximus lijn dan moet je dit via utp kabel doen want anders kan je een verkeerd beeld krijgen.


want als ik mijn vb neem, heb ik maar 18Mbps en in realiteit heb ik er 70, dus kan ik via de speedtest over wifi niet weten of mijn lijnsnelheid hoger is dan 18 Mbps en in realiteit is dit zo, want ik heb 70 Mbps.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is inderdaad zo, Elsa, ik zit ook op een prima lijn, maar via de wifi haalde ik toch maar een lage lijnsnelheid via b-box 2 (8 tot 11).


Jij had ergens geschreven dat je de resultaten eventueel kon verbeteren door op je b-box van kanaal te veranderen en dat heb ik vandaag gedaan en voorlopig geeft dat een heel ander resultaat: ook rond de 18. Dus toch al een hele verbetering, maar de snelheid van de kabel zal het wss nooit zijn..


Bedankt trouwens aan de technische dienst die mij daarbij geholpen heeft, want ik ben maar een leek in die dingen. Moeilijk is het anders niet.bloos
de lijnsnelheid van bv 70 Mbps zou je kunnen halen met een bbox3 omdat die wifi-n ondersteunt en de bbox2 ondersteunt maar wifi-g.
Reputatie 2
Badge
Als je uw internetsnelheid wil boosten is het aan te raden om naar de bbox3 te gaan.

Ik haal nu download snelheden van meer dan 6 MB via kabel en draadloos meer dan 4 MB.

Dit alles is natuurlijk afhankelijk van de download server.
je wifi internetsnelheid wel maar de internetsnelheid zelf daar kan je weinig aan veranderen en heeft eigenlijk niks met je router te zien.


Met wifi-g kan je tenslotte maar theoretisch max 25Mbps haal met de bbox2 wifi-g max 18 Mbps, 9 meter van de bbox en een betonnen muur er tussen

Reageer