snelheid internet langzaam terwijl ik toch veel betaal


ik ben het beu en vind het niet eerlijk dat ik als lange belgacom klant hetzelfde betaal als anderen die wel snelle internet hebben en pas klant geworden zijn..

ik heb maar een downloadsnelheid van 6 mbps en wanneer de 2 decoders aan staan nog maar 1 mbps

ik wil ook hd en snelle internet want ik betaal er ook voor..op de beschikbaarheidssite staat dat het niet gaat....er zijn pas werken geweest in de buurt door belgacom en als ik nieuwe klant probeer kan ik vdsl wel krijgen..wat is het nu????

is het nu gratis om over te schakelen?

eva zou je het eens willen bekijken want ben het beu en ben aan het overwegen na zoveel jaren belgacomklant te zijn om voor telenet te kiezen omdat ze daar wel de snelheid kunnen leveren en hd kunnen geven...

waarom krijgen de bestaande trouwe klanten nooit iets????

internet favorite + belgacom tv comfort


fa249006

10 reacties

Kan je nog niet migreren naar VDSL ?

Test het zelf eens zn doe de test als nieuwe klant:

http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page

Methode staat ook beschreven op ricy's blog:

http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

waarvan ik hieronder een stuk uit gekopieerd heb:

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)


Elsa
Als de test uitwijst dat vdsl2 niet mogelijk is bij u dan kan je nog altijd uw internetabonnement downgraden.

Zie ook op ricy's blog voor meer uitleg

http://bgctv.skynetblogs.be/#internetabodowngrade

hieronder een stukje uit zijn blog gekopieerd :

• Misverstand tussen Lijn snelheid (modem sync snelheid)
Versus Internet abonnement snelheid: KLIK HIER
• In het kort uitgelegd:
- Je krijgt de maximale sync die je lijn aankan bepaalt door het BGC Meetsysyteem
DARE die voor het provisioningsprofile zorgt en eventueel verhoging via DLM.
- Je Internet snelheid ( PPPoE sessie ) wordt gecapt volgens je abonnementsformule
- Je maximum Internet snelheid is de laagste van beide
PS: Meer uitleg omtrent DARE en DLM KLIK_HIER

Elsa
Reputatie 4
Badge +1
Met de de test als "Nieuwe Klant" wordt steeds de meest recente en hoogste performatie voorgesteld die voor uw adres beschikbaar is.

ik voel met u mee omdat er duizenden bestaande klanten in uw geval zijn (HD of VDSL2 check op bestaande telnr. NOK, check als nieuwe klant OK voor VDSL2 én dito HD en super Internet).

Het verschil tussen de twee testen is beetje vervelend en helaas nog onvoldoende gekend in de Shops maar met een afdruk in de hand zullen ze u administratief eerst afkoppelen en vervolgens herinleiden.

Elders heb ik bij Eva gelezen dat de upgrade voor bestaande klanten verder gratis blijft, dus .....

nb: ik had zelfs kennis die voor zijn derde TV terug bij telenet is gegaan omdat check verschillend resultaat geeft en Shop het verschil ook niet kende.


Vgr


er zullen altijd wel goeie redenen zijn waarom vdsl2 voor jou niet beschikbaar is... zich daarover opwinden heeft weinig zin. je moet het gegeven voorlopig aanvaarden en dan is het aan jou om te beslissen of je wil blijven wachten of niet.

hopelijk tot gauw, op vdsl2

mvg
opwinden geen zin?

vind jij het eerlijk dat ik al meer dan 15 jaar belgacomklant ben en van het begin belgacom tv heb toen het uitkwam dat er niks veranderd is..ik heb nog de tilgin decoder..

waarom maken ze het niet goedkoper voor degenen die de snelheid niet kunnen halen??alleen maar reclame op tv van snelle internet terwijl dat niet kan..dat frustreerd mij
heb juist gebeld,blijkbaar waren de werken vorige maand in de wijk voor vdsl

ben blij en ga rap wisselen

vind het wel spijtig dat andere mensen nog in de kou zitten want surfen op zo lage snelheid is echt frustrerend
Reputatie 4
Badge +1
Xenne,

't probleem was hier niet de onbeschikbaarheid van VDSL2 (HD) maar Danny die misleid was door de test op "bestaande klant" (zie zijn initiële post waarin hij het zelfs reeds meegeeft).

!!!testen als "Nieuwe Klant" is voor bestaande klanten sinds jaar en dag dé boodshap. In bewuste gevallen werkt bestelling via e-services ook niet (oud hiaat)

Danny, succes en u niet laten afwimpelen in shop (zijn er niet allen van in kennis)

Vgr
tsja snor.... waarom moet een bestaande klant de test doen als nieuwe klant??? dat is absoluut niet logisch en ruikt zelf naar benadeling van de bestaande klanten. dit euvel moet belgacom zo snel mogelijk rechtzetten

mvg
Reputatie 4
Badge +1
Inderdaad logisch maar m.i. niet bewust aangezien Belgacom hierdoor zelfs klanten verloor, verliest en onnodig blijft verliezen.

Aangezien EVA én Shops én helpdesks etc. er ook kwasi geen gebruik van maken geloof ik dat het simpelweg onvoldoende gekend is.

Perfect gelijkaardig verhaal met de >500.000 BELGACOM-FON Hotspots (ronduit !!!TOP), alleen jammer dat FON helaas NIET compatibel is voor 50% van de GSM Wifi toestellen (en vise versa), zelfs héél dure, die thans gepromoot worden.

Vgr
kan me ook moeilijk voorstellen dat belgacom zoiets bewust zou doen, ze willen tenslotte van die adsl vanaf....; dit neemt niet weg dat het aan belgacom is om het euvel te verhelpen.

nog een goeie vrijdag

mvg

Reageer