Hallo,
ik heb een intenet intense verbinding/abonnement, waarbij snelheden tot 30Mb/Sec worden aangekondigd.
Als ik met speedtest.net kijk, zie ik als download snelheid maximum 9Mb/Sec.
Is er een probleem met mijn lijn/installatie?
Bedankt voor de hulp,
Luk
Bladzijde 1 / 1
Beste Luk,
Misschien is het handig om uw klantennummer te melden en even te laten nakijken of u bent aangesloten op VDSL.
Een mogelijke technische fout is een split op de bekabeling (waar de lijn het huis binnenkomt). Dit kan een belgacom technieker oplossen binnen een kwartier.
Misschien is het handig om uw klantennummer te melden en even te laten nakijken of u bent aangesloten op VDSL.
Een mogelijke technische fout is een split op de bekabeling (waar de lijn het huis binnenkomt). Dit kan een belgacom technieker oplossen binnen een kwartier.
Mijn id = fa872089
Mijn klantennummr: 607696319
Of ik op VDSL2 zit? Geen idee. Ik heb alleszins een BBOX2 gekregen en dacht dat dat toch met VDSL te maken heeft.
Mijn klantennummr: 607696319
Of ik op VDSL2 zit? Geen idee. Ik heb alleszins een BBOX2 gekregen en dacht dat dat toch met VDSL te maken heeft.
lijkt mij interessanter te kijken op welk profiel hij staat, want een abo internet intense garandeert u geen snelheden, het profiel dat je krijgt is puurt afhankelijk van afstand ROP/lijnverzwakking etc . dus er hoeft niet persé een probleem te zijn met de lijn
en het zou natuurlijk ook kunnen dat hij nog op adsl2 staat, maar dat zou ook moeten blijken uit de waarden uit de modem, uit te lezen via http://192.168.1.1/, ziet er zo uit
mvg
en het zou natuurlijk ook kunnen dat hij nog op adsl2 staat, maar dat zou ook moeten blijken uit de waarden uit de modem, uit te lezen via http://192.168.1.1/, ziet er zo uit
mvg
Met een Bbox2 lijkt het mij dat hij wel degelijk VDSL heeft, wat toch een probleem op de lijn, of inderdaad de afstand tot de kast kan betekenen.
Log anders even in in je modem zoals Xenne aangeeft en kijk naar je waarden.
Log anders even in in je modem zoals Xenne aangeeft en kijk naar je waarden.
Veel kans dat hij op een repair profiel gesukkeld is van 9/0,5 , afwachten dus wat hij post vooe dowload en upload snelheden.
bbox2 werkt ook op adsl en adsl2, Mathiask
is nu standaardmodem geworden, de bbox wordt niet meer gegeven
dus maw bbox2 is geen gerantie op vdsl2...
maar laat ons de lijnwaarden afwachten ....
mvg
is nu standaardmodem geworden, de bbox wordt niet meer gegeven
dus maw bbox2 is geen gerantie op vdsl2...
maar laat ons de lijnwaarden afwachten ....
mvg
Bedankt voor de reacties.
Als ik vanavond thuis ben, zal ik eens op de modem kijken wat de download/upload snelheden zijn.
Ik heb wel alleen Belgacom internet, geen digitale tv. Kan 't daarmee te maken hebben, misschien?
Als ik vanavond thuis ben, zal ik eens op de modem kijken wat de download/upload snelheden zijn.
Ik heb wel alleen Belgacom internet, geen digitale tv. Kan 't daarmee te maken hebben, misschien?
neen Luk, daarmee heeft het niets te maken....
indien het een repair zou zijn van 9/0.5 dan staat hij wel op een 8d vdsl2 profiel en dan heeft intense ook geen zin want 8d is max 20/2
maar later meer
mvg
indien het een repair zou zijn van 9/0.5 dan staat hij wel op een 8d vdsl2 profiel en dan heeft intense ook geen zin want 8d is max 20/2
maar later meer
mvg
Beste Luk,
je staat inderdaad op een repair-profiel (9Mb), terwijl je op 20Mb zou kunnen staan. Hier zijn verschillende mogelijke oorzaken. Best kan je onze technische dienst contacteren (0800/22700) om enkele zaken na te kijken en indien nodig een technieker bij u langs te sturen om dit op te lossen.
Mvg,
Eva van Belgacom
je staat inderdaad op een repair-profiel (9Mb), terwijl je op 20Mb zou kunnen staan. Hier zijn verschillende mogelijke oorzaken. Best kan je onze technische dienst contacteren (0800/22700) om enkele zaken na te kijken en indien nodig een technieker bij u langs te sturen om dit op te lossen.
Mvg,
Eva van Belgacom
Dit zijn de snelheden volgens mijn modem. Ik heb naar de technische dienst gebeld en die zullen me straks terugbellen.
Iedereen heel erg bedankt voor de hulp en suggesties.
Luk
Iedereen heel erg bedankt voor de hulp en suggesties.
Luk
ik zie geen snelheden Luk, maar volgens Eva sta je blijkbaar op vdsl2 repair van 9/0.5
kan vele oorzaken hebben, dit kan ook wel aan de binnenbekabeling/installatie liggen, dus misschien best dit checken voor je technieker laat afkomen
ik moet je wel de raad geven dat je beter een lager abo zou nemen, uw normaal profiel is blijkbaar 20/2, daarmee kan je dus nooit de intense specificaties halen. je kan probleemloos downgraden naar favorite. er is wel een swapcost van €6,20 aan verbonden, tevens gaat er nieuw jaarcontract in
mvg
kan vele oorzaken hebben, dit kan ook wel aan de binnenbekabeling/installatie liggen, dus misschien best dit checken voor je technieker laat afkomen
ik moet je wel de raad geven dat je beter een lager abo zou nemen, uw normaal profiel is blijkbaar 20/2, daarmee kan je dus nooit de intense specificaties halen. je kan probleemloos downgraden naar favorite. er is wel een swapcost van €6,20 aan verbonden, tevens gaat er nieuw jaarcontract in
mvg
@ xenne "ik zie geen snelheden Luk"
Hij heeft ze uit zijn modem afgelezen zegt hij.
mvg
Hij heeft ze uit zijn modem afgelezen zegt hij.
mvg
verschonong
mvg
mvg
Dit zijn de snelheden inderdaad 9/0,5mb
a:3:{s:3:"url";s:61:"/files/b04d4ba39f/Schermafbeelding_2012-01-05_om_16.54.26.png";s:4:"name";s:43:"Schermafbeelding 2012-01-05 om 16.54.26.png";s:4:"size";s:4:"10KB";}
Dit zijn de snelheden in mijn modem, dus inderdaad 9/0,5Mbit
PPPoE Address | 91.177.219.169 | DHCP Server | Enabled | WAN MAC Address | 00:23:482b:57 | ||||||||
PPPoE Netmask | 255.0.0.0 | Firewall |
| Hardware Version | 1 | ||||||||
VDSL line status | SHOWTIME | Wireless | Enabled | Serial Num | LK09315DP180061 | ||||||||
Downstream line rate | 9064 kbps | VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 | ||||||||||
Upstream line rate | 552 kbps | ||||||||||||
Downstream Training Margin | 20.1 dB |
Je repairprofiel kan te wijten zijn aan, zoals bij mij, een split in de bekabeling. Dit is bij mij opgelost binnen een kwartier door de technieker, dus geen reden tot paniek.
In ieder geval veel succes !
In ieder geval veel succes !
Hallo,
iedereen bedankt voor de hulp en tips. De technieker is langsgeweest en er was inderdaad ergens iets mis met de bekabeling.
Nu haal ik gemakkelijk 19Mbit/sec, zoals het hoort.
Bedankt ook aan Belgacom voor de snelle/vlotte service.
gr,
Luk
iedereen bedankt voor de hulp en tips. De technieker is langsgeweest en er was inderdaad ergens iets mis met de bekabeling.
Nu haal ik gemakkelijk 19Mbit/sec, zoals het hoort.
Bedankt ook aan Belgacom voor de snelle/vlotte service.
gr,
Luk
Dat zegte xenne: "ik moet je wel de raad geven dat je beter een lager abo zou nemen, uw normaal profiel is blijkbaar 20/2, daarmee kan je dus nooit de intense specificaties halen...." En dat is een goede advies.
Zelfs de snelheid van favorite word niet bereikt, maar je betaalt voor intense. Waroom?
De klant weet niet wat mogelijk is, maar de techniek en het BC-Team moeten het weten en daarom de juiste produkt anbieden. Ergo: geen swapcost van €6,20, maar downgrade!
Zelfs de snelheid van favorite word niet bereikt, maar je betaalt voor intense. Waroom?
De klant weet niet wat mogelijk is, maar de techniek en het BC-Team moeten het weten en daarom de juiste produkt anbieden. Ergo: geen swapcost van €6,20, maar downgrade!
Even een klein minpuntje aan de service van Belgacom.
Groot is mijn verrassing dat er nu 85€ forfaitaire herstellingskosten worden aangerekend.
En dit dus omdat er een fout in de installatie van Belgacom rechtgezet is door hun technieker.
Is dit wel terecht?
Groot is mijn verrassing dat er nu 85€ forfaitaire herstellingskosten worden aangerekend.
En dit dus omdat er een fout in de installatie van Belgacom rechtgezet is door hun technieker.
Is dit wel terecht?
als de fout in de binnenbekabeling (ttz na de NTP2007) zat mogen ze kosten aanrekenen, anders niet
mvg
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.