Skip to main content

@Eva

Beste Eva,

Mijn account is fc156141.

Begin 2010 ben ik omgeschakeld van Budget naar Comfort. Bij snelheidsmetingen kom ik echter steeds als max 4,1 Mbps voor download en 0,4 Mbps voor upload en niet de 12 en 1,5 als max zoals aangegeven voor het comfort abonnement.

Kan je dit even nakijken voor me.

Bedankt

Jos

Beste Eva,

Snelheid is steeds max 4,1 Mbps, dus ver onder het max opgegeven 12 Mbps, onafhankelijk van de periode (ook midden in de nacht) waarin de test uitgevoerd werd. Indien dit zo blijft, schakel ik dan niet beter over naar budget?

Graag uw reaktie

Jos

Aan welke snelheid sync je? Als dit 6000kbps is (te checken via 192.168.1.1) is de 4.1Mbps een 'normale' snelheid.

Je abonnement geeft een maximale downloadsnelheid aan en die is afhankelijk (zoals in de kleine lettertjes staat) van oa de afstand en enkele andere technische kenmerken van je lijn.

Beste Eva,

ik ben al jaren klant bij Belgacom.

mijn internet abonnement is Favorite. Met een beloofde download snelheid van 25Mbs (op papier).

Ik heb heb al een paar keer een snelheidstest gedaan, en ik kom op max 4Mbs. Hoe komt dit?

Begin nu niet over de afstand, want die is mar 1700m. Ik vraag mij af welke snelheid de mensen hebben die bv 3km van een station wonen?

Sorry voor de negatieve ondertoon, maar ik betaal al een paar jaar voor een grotere download snelheid.

Ik denk er sterk aan om over te stappen naar Telenet.

Kan dit probleem nu eens opgelost worden aub.

mvg DirkWenkbrauw ophalen

VDSL2 is enkel mogelijk tot 1000m van de ROP, met een maximale snelheid van 16.5Mbit. Des te dichter je bij die ROP zit (mini-centrale) kan je snelheden halen van 20Mbit tot 25Mbit.

Je zit op 1700m en vermoedelijk is de kabellengte nog een heel stuk langer... en daardoor kan je enkel op ADSL / ADSL2+ aangesloten worden.

Eigen aan xDSL technologie is dat de afstand een belangrijke rol speelt voor de maximale snelheid.... 1700m is VER voor xDSL.

Met een beetje geluk ben je aansluitbaar op VDSL2, even navraag doen bij de klantendienst of een BGC shop en je hebt uitsluitsel. Ook via www.belgacomtv.be kan je nagaan of je aansluitbaar bent op VDSL2. Indien HD bij u beschikbaar is, kan je worden aangesloten op VDSL2.

Beste axs,

vermoedelijk heb ik al adsl2+. Vdsl2 intereseerd mij niet (toch niet de digi tv, dit heb ik reeds via een digicorder van telenet (vroeger integan).

Ik ken persoonlijk mensen die digitv van Belgacom bezitten en er niet content over zijn.

Maw kan ik er uit besluiten dat Belgacom mij geen snellere internet verbinding kan geven. Dan vrees ik er voor dat Belgacom binnenkort een trouwe klant kwijt is.

De reden dat ik een "snelle" verbinding wou is voor mijn werk, ik moet dikwijls grote bestanden downloaden.

Dan had ik beter al die jaren bij een standaart verbinding (adsl) kunnen blijven wat mij wel enige centjes zou bespaard hebben.

mvg Dirk
beste Dirk

u begrijpt het niet of wil het niet begrijpen, zie hierboven antwoord van axs. Er is geen beloofde snelheid, wel een snelheid tot ... en afhankelijk van o.a. type verbinding en lijnafstanden. Uw lijn is een adsl lijn en geen VDSL2 verbinding en kan u geen hogere snelheid geven. Om 16,5 of meer Mb te bekomen dient u over VDSL2 te beschikken (staat los van Belgacom TV) U kan dit navragen bij de klantyendienst 0800/22800 of hier:http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl

groeten-muisje

Muisje,

ik ga hier niet meer verder op in, want tot een oplossing komen we toch niet (en ben begin mij stilletjes aan op te boeien).Roepen

Wat Belgacom beloofd is niet haalbaar (25Mbs ipv die luttele 4Mbs), enkel voor mensen die bovenop een zendpunt (of hoe je het ook mag noemen) wonen.

Ik betaal al enkele jaren 45€ terwijl ik met 10€ eigenlijk al genoeg zou betalen (qua downloadsnelheid toch).

Bij Telenet heb ik minstens het dubbele, als het niet het 3 voudige is.

Voor de laatste keer, is hier nu echt niets aan te doen????

Dirk

Ps: ik begrijp het wel, maar ik snap het niet....SchamenHuilen

Zoals muisje en ik al aangaven, hoor eens bij de klantendienst of je kan omgeschakeld worden naar VDSL2. Dit laat snelheden toe tot 30Mbps.

Je kan zelf ook de test doen via de link opgegeven door muisje, als die test aangeeft dat je HD kan kijken, dan betekent dat dat VDSL2 voor jou mogelijk is (HD kan namelijk enkel via VDSL2) Er worden trouwens geen snelheden belooft, door geen enkele provider. Enkel wordt een maximaal haalbare snelheid gegeven en GEEN garanties voor een minimale snelheid.

Indien niet mogelijk kan je omschakelen op comfort of... schakel je over naar een kabelprovider.

Reageer