Vraag

Snelheid internet bij maxi abonnement

  • 6 September 2016
  • 10 reacties
  • 982 Bekeken

Hallo,

als een grote gamer download ik enorm veel games online , die gaan tot wel 60 gb mijn probleem is nu dat ik bijna 24 uur soms langer mijn console moet aanlaten om een game te kunnen downloaden .
De snelheid is zo laag mijn snelheid is maar amper 17mbs terwijl mijn broer die in dezelfde stad woont en alleen een comfort abonnement heeft met snelheden tot bijna 50mbs . Mijn abbonement is de maxi , hoe kan ik deze oplossen aub . ik woon hier al 5 a 6 maanden .
Dank bij voorbaad

10 reacties

Je snelheid heeft niks met het soort abonnement te maken.
Deze geeft alleen aan als je lijn hogere snelheden aankan dat die gecapt wordt op max snelheid in functie van het soort abonnement.
zo capt bv. maxi op 100/8Mbps (deze snelheden verschillen dan nog eens voor internet of internet in een pack.
Het is de lijn waarop je aangesloten bent die dit bepaalt, hoe langer die is des te meer verzwakking en des te minder snelheid die je kan halen. Daarom wordt dit in zones ingedeeld zone 1, zone2 enz....
de zone1 haalt nu een max snelheid van 100Mbps(Down)/20Mbps(up)
De min en max snelheden die voor u mogelijk zijn kan je hier opvragen => https://proximus.be/internetsnelheid
Reputatie 7
Badge +1
100Mbps is dan in praktijk, met geen andere apparatuur aangesloten, zo'n 92Mbps (met UTP of Wifi 5,0Ghz)of 11.5MB p.sec. 60GB is 61.440MB/11.5 = 5.343 seconden of 1u48min.
Maar als je geen b-box3 met vectoring kunt krijgen, zal het nog een tijd wachten zijn hierop.
Reputatie 6
Badge +3
Heb je al gebeld naar technische dienst om je lijn te testen? 080022800
Reputatie 6
Badge +4
Hi Frank

Er is een nieuwe wave van Phishing mails waarin gevraagd wordt aan onze klanten om een openstaand saldo te betalen. Wanneer de klanten op de link klikken die in de mail vermeld wordt, komen ze op een copy van onze My Proximus terecht.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html

mvg sabine
Hi Frank

Er is een nieuwe wave van Phishing mails waarin gevraagd wordt aan onze klanten om een openstaand saldo te betalen. Wanneer de klanten op de link klikken die in de mail vermeld wordt, komen ze op een copy van onze My Proximus terecht.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html

mvg sabine

Ik denk dat dit voor een andere post bedoeld was :-))
Reputatie 1
Badge
Telenet gaat veel sneller,
maar de snellere bij TN kosten ook meer volgens mij of niet ?
Reputatie 2
Badge
Hallo,

als een grote gamer download ik enorm veel games online , die gaan tot wel 60 gb mijn probleem is nu dat ik bijna 24 uur soms langer mijn console moet aanlaten om een game te kunnen downloaden .
De snelheid is zo laag mijn snelheid is maar amper 17mbs terwijl mijn broer die in dezelfde stad woont en alleen een comfort abonnement heeft met snelheden tot bijna 50mbs . Mijn abbonement is de maxi , hoe kan ik deze oplossen aub . ik woon hier al 5 a 6 maanden .
Dank bij voorbaad


Vraag eens aan je directe buren warmee zij surfen - Telenet of Proximus - en aan welke snelheid (via www.speedtest.net) en maak dan je conclusies.
En eventueel prox contacteren of je al (=> https://proximus.be/internetsnelheid)of in de nabije toekomst kan op vdsl aangesloten worden
Reputatie 7
Badge +1
maar de snellere bij TN kosten ook meer volgens mij of niet ?
Basic internet kost bij TN 27,50€ voor max. 30/3Mbps en 150GB volume. Proximus biedt Internet Start aan voor 27,50€ met 50/4Mbps en 100GB volume + 50MB 3/4G. TN Fiber 100 kost tijdelijk(?) 40,35€ i.p.v. 50,35€ voor 100/10Mbps en 200GB volume tegenover Px Internet Comfort, wat voor 38,95€ 70/5Mbps biedt en 150GB volume + 100MB 3/4G en biedt ook een link naar een test van je lijn voor de exacte snelheid. TN biedt voor 52,15€ tijdelijk i.p.v. 72,15€ als enige Fiber 200 met 200/20Mbps en onbeperkt volume. Px Maxi kost 48,20€ voor dezelfde snelheid als Comfort (70/6Mbps) onbeperkt volume en 250MB 3/4G. Waarbij moet vermeld worden dat Px met vectoring ook naar 100Mbps gaat voor Comfort en Maxi (voor Start wordt 60Mbps vermeld) in het packsysteem. In dat Packsysteem worden dit dan weer licht andere cijfers. Je locale situatie speelt allicht altijd wel mee, ook bij TN.

Reageer