Snelheid internet

  • 9 August 2011
  • 11 reacties
  • 473 Bekeken

Geachte,


Ik heb momenteel een internet favorite abonnement lopen, hiermee haal ik een topsnelheid van 1MB/s

Ik ben in het bezit van een bbox2 router en normaal ook van VDSL2.

Zou het toch nog mogelijk zijn om deze snelheden te verhogen. In het verleden heb ik contact opgenomen met de klantendienst en er werd toen vermeld dat er (destijds) storing op de lijn zat. Is dit een mogelijke oorzaak?



(fb042803)

11 reacties

als je suft naar http://192.168.1.1 => menu Advanced settings => statistics
dan kan je daar iets dergelijks aflezen:




































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 22.5 dB
Downstream line rate 9992 kbps ← voor Bart 😃 ♫
Upstream line rate 6048 kbps
TX total power -25.0 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms

Zo kan je zien of je op VDSL staat enz...
grrr Ricy!!! doe die downstream line rate daar weg, ben jaloers!!!! ;)
Zo te zien wel...



Reputatie 7
Badge +3
Repair profiel denk ik met deze waarden.

Best eens bellen naar 080022700
Is het zo beter Bart :D

Je zit precies op een herstel profiel 9/0.5 Mbps
Mss eens naar de technische dienst bellen 080022700 en vragen of ze je op een hoger profiel kunnen zetten.

normaal zouden ze je minimum 16.5/2 Mbps profiel moet kunnen geven.
da's inderdaad een repair profiel

in eerste instantie zou ik toch eens kijken of de binnenbekabeling oké is, en of alles volgens de regels van de kunst aangesloten is

mvg
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik heb ondertussen contact opgenomen met belgacom en die zullen een technieker sturen.
Het gaat dus toch om een probleem met de binnenbekabeling.
Het gaat dus toch om een probleem met de binnenbekabeling.

hopelijk van niet zou ik zeggen, want dan wordt de technische interventie aangerekend

(als de fout dus ligt bij jouw bekabeling, dus de bekabeling achter het stopcontact van belgacom)

mvg
Xenne weet jij soms voor een appartementsgebouw of bgc de ntp2007 zet in de tech ruimte voor ieder appartement dat ze aansluiten of zetten ze die in het appartement zelf?
hey ricy

ben geen kenner van de situatie in appartementen, maar daar werkt men met een verticale bekabeling (stijgleiding)

[/b]dat is dan de verbinding tussen de [/b]BGC aansluitkast (die in de kelder, gemeenschappelijke ruimte ofzo staat) en het appartement, waar inderdaad nog telkens een NTP zal staan

alle stijgleidingen vallen steeds onder de verantwoordelijkheid van de beheerder van dat gebouw, de verantwoordelijkheid van Belgacom stopt aan de aansluitkast (LTP)

ik heb al vernomen van een technieker dat die stijgleidingen soms in heel slechte staat zijn

mvg


Ok bedankt Xenne voor de duidelijke uitleg.

mvg,

Reageer