Skip to main content
Even mijn situatie uitleggen, ik heb belgacom geinformeerd welke snelheden ik zou krijgen moest ik internet comfort combineren met digitale tv (geen HD kwaliteit), ik heb adsl lijn en geen vdsl. Ik zou 9Mbps krijgen wanneer de decoder uitstond en 6 Mbps wanneer ik met decoder kijk. Even de test gedaan

http://192.168.1.1/ ( Hier krijg ik hetzelfde met of zonder decoder, ik vraag me af als ik hier wel naar de juiste gegevens kijk ?)

Downstream line rate 9021 kbps
Upstream line rate 509 kbps

speedtest.nl (zonder decoder)

UitvoerenTestStatusResultaat
Download Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 698.4 KByte/sec (=5587 kbps)
Upload Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 47.3 KByte/sec (=378 kbps)

speedtest.nl (met decoder)

Download Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 338.8 KByte/sec (=2710 kbps)
Upload Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 45.9 KByte/sec (=367 kbps)

Ik kan dus concluderen dat de beloofde snelheden niet gehaald worden, en ik vind dit toch een groot verschil om bv te wijten aan interne bekabeling of dergerlijke.(met groot verschil bedoel ik tussen wat mij beloofd werd rekening houdende met de afstand van de centrale) Wat denken jullie, en kan ik mijn snelheid nog omhoog halen ?

uw modem synct wel degelijk op het 9/0.5 profiel, is dus oké

speedtesten zijn niet altijd betrouwbaar, en zeker die site niet blijkbaar want als ik 3x probeer zijn mijn resultaten compleet anders. blijkbaar testen ze de downloadsnelheid met een file van 1MB?

speedtest.net lijkt me al iets beter

mvg

+ er is altijd protocol overhead. Dus je zal nooit de volledige 9Mb hebben.

Uiteraard zit je dan wel technisch aan de volledige 9Mb, maar download zal altijd wat lager lijken hierdoor.

Hou er ook rekening meer dat je altijd meerdere dingen tegelijkertijd doet wat ook lichte impact heeft.

http://www.speedtest.net/result/1423493668.png

Hier is het gewoonweg nog trager (zonder decoder) ? Heel raar dat ik maar gemiddeld 1.33 mbps haal toch ??

( hoe doe ik het juist om de url te laten zien)

Heb na 10 min nomgaals de test een paar keer gedaan en bekom nu een resultaat van ongeveer 5mbps

gewoon op afbeeldingen invoegen/bewerken klikken en dan de url van de afbeeldingen ingeven.....

ben jij draadloos verbonden met de modem?

iig zijn dat geen mooie waarden wat ping betreft..... grade F...

mvg

Hier de nieuwe test. Ik werk idd draadloos.

Is er bv nog een mogelijkheid om een poort open te zetten voor wanneer ik via torrent zou downloaden ( via http://192.168.1.1/" rel="nofollow zie ik wel poorten van mijn u torrent maar weet niet juist hoe ik deze van de modem instel)

probeer de speedtest eens te doen via kabel ipv wifi... metingen over wifi zijn onbetrouwbaar (zoals je hier blijkbaar al kan zien..)

Reageer