Beantwoord

Snelheid internet

  • 2 November 2016
  • 37 reacties
  • 1202 Bekeken

Beste, mag ik vragen waarom proximus haar klanten misleidt met de melding dat ze bij een maxipack 100 mb/s krijgen terwijl hun policy maar 50 mb/s toelaat?
IK ben al een jaar klant en betaal dus al een jaar veel te veel voor wat ik krijg. Ik ben aan het overwegen om dit aan te klagen. Zijn er mensen bij die hier hetzelfde over denken in gorep kunnen wij dit aanklagen want dit is pure bedrog. Aan de telefoon maken zij de mensen wijs dat er van de 100 iets van een 75 overblijft en daar zou ik mee kunnen leven maar 50 maximum is pure diefstal. Dit krijgt nog een staartje.
icon

Beste antwoord door RedsFan 2 November 2016, 17:39

Bekijk origineel

37 reacties

Nochtans duiden de waarden van de proximus internetsnelheid aan dat je lijn overeen komt met een verzwakking van een lijn groter dan 700 m en aangezien je in toch dit geval met de speedtest boven de 30 Mb/s uitkomt kan het niet anders zijn dan dat je op vectoring staat, moest je onder de 30 uitkomen dan zou je het niet kunnen met zekerheid zeggen.
Nu die 700 m kan evengoed een lijn zijn die inderdaad korter is maar ongeveer dezelfde verzwakkingen geeft.
heb de test gedaan en ROP staat effektief op 250m van mijn deur, bekabeling is kabel van voor 1980 toen ik mijn huis heb aangekocht is sindsdien nooit iets aan de bekabeling vernieuwd of aangepast, dus vermoed ik dat er heel wat verlies op die kabel zit. Hebben om de hoek 20 jaar geleden een nieuwe ROP geplaatst en daar haalt men snelheden mee van 95Mbps begrijpe wie het begrijpen kan, ik weet een ding ik betaal hééééééééééél véééééééééééél lucht.
FWIW .. Ik heb het hier vroeger al aangehaald 't is niet omdat ge een "oude lijn" hebt dat ge de facto een "slechte lijn" hebt ... Mijn telefoonlijn is stokoud (ik woon hier 44 jaar en ze lag er al toen we hier introkken! en ondertussen hebben diverse diensten van gas en electriciteit ze al een paar keren "opgegraven" vanonder de stoep) en de aankoppeling op de binnenlijn is een open connector met de oude bekende "cat whiskers" ttz en een open bakeliet afdekking .. ik durf er zelfd de spinnenwebben niet af halen 😉 .. wat de technieker van de "happy house call" trouwens ook niet durfde 😃
Het probleem moet ergens liggen, bellen naar PRXMS levert niets op ook de ombudsman krijgt het niet opgelost enkel minnelijke schikking moet mischien nog een stapje hoger gaan (De Alexander)
Reputatie 7
Badge +1
Heb ik ook al gedaan een bericht naar De Alexander. Over de nieuwe formules, prijsstijging etc. Krijg wel een antwoord dat ze er mee bezig zijn. Misschien is het waar en moeten we afwachten. Hetzelfde met het onderzoek van het kabinet van Minister Peeters omdat de inflatie hier hoger ligt als in de buurlanden. Maar dat kan ook niet anders wij Belgen accepteren alles terwijl in onze buurlanden ze er niet mee weg komen met al die prijsstijging. We zullen wel zien.
Ik ben daar al twee jaar mee bezig om mijn internetsnelheid op een acceptabel niveau te krijgen maar men word bij PRXMS telkenmale van het kastje naar de muur gestuurd maar een oplossing dat is wat anders. Bij TLN is het al niet veel beter. I.P.V. bij PRXMS de maximum snelheid te afficheren zou men veel beter kenbaar maken wat men minimum aan snelheid zal halen denk dat ze niet veel nieuwe klanten meer zouden aantrekken
cogwil,

Ik begrijp nu niet volledig wat je bedoelt als je zegt dat Proximus beter kenbaar zou maken wat de minimum snelheid is.
Volgens mij doen ze dat via de internetsnelheid die iedereen kan opvragen zoals bij u:
Max.: 27,7 Mbps download - 3,89 Mbps upload
Min.: 15,4 Mbps download - 1,91 Mbps upload
Maar misschien zinspeel je nog op iets anders?

Noot: Als die gegevens die je opvraagt altijd en voor iedereen correct zijn daar ga ik mij niet over uitspreken.
Waar ik me wel kan over uitspreken is dat die waarden wel altijd correct waren wat mijn geval betreft.
i.p.v. te ztten in hun advertenties dat een snelheid van 70Mbps haalbaar is afhankelijk van die en die voorwaarde zou men beter ineens zeggen uw lijn kan max. dit aan en min. dat aan maar nee
Badge +4
Vroeger (paar jaar terug) stond er altijd dat ze minimum 1 Mbps moeten leveren aan hun klanten, dat wordt aanzien als breedband internet.
Reputatie 3
Badge
@ regulus. Het zijn dingen die proximus medewerkers mij vertellen. Is noet uit mijn duim gezogen hoor. En Dat de snelheden naar omhoog en omlaag gehaald worden via DLM (onafhankelijk) weet ik ook wel. Daar heb ik u echt niet voor nodig ik heb trouwens 2 maanden lang en ja verschiet maar. 3 Mbps gehad. Toen ik naar proximus technische dienst had gebeld viel de dame bijna achterover en ze gaf toe dat het aan proximus lag. Na een zeer la'g gesprek methaar overste hebben ze de snelheid opgekrikt naar 50. Dus weet waar je over praat aub en begin niet over technische zaken waar je zelf niks van kent. U gaat tegenspreken wat proximus zelf beaamt. U bentde baas van proximus zeker?

Beste,

Sedert wanneer garandeert Telenet u 200mbps ? Ik woon in een nieuwe wijk en mijn buurman haalt nog geen 150mbps (bedraad), soms zelfs nog minder als vele andere buren tegelijk aan het downloaden zijn. De meesten werken zelfs draadloos, wie haalt er 200mbps draadloos? De meeste smartphones blijven steken op 30-50mbps en zeker op 2.4ghz. Kwaliteit van het (draadloos) signaal is belangrijker dan de effectief maximaal haalbare snelheid.


Mvg
Boykasa zou ook al heel content zijn met de helft van 200 Mb/s 🙂
ik zou inderdaad ook al zeer tevreden zijn met de helft van 200Mb/s maar ja dan moet er bij PRXMS iemand willen in gang schieten ik denk dat er daar nog veel diesels werken:@

Reageer