Beantwoord

Snelheid internet


Beste,

Sinds vandaag is mijn profiel teruggevallen naar 50/6.
Voordien zat ik op 85/20.
Mijn lijnnummer is 050/337739.
Is het mogelijk dit terug te verhogen?
Alvast bedankt.

Mvg,
Jan Strubbe
icon

Beste antwoord door AndyM 28 June 2016, 10:57

Bekijk origineel

14 reacties

Dat kunnen ze bij proximus altijd proberen maar er zal wel kunnen een reden zijn dat de DLM je niet kan houden op de hogere snelheid.
Je zou zelf kunnen proberen door een TBF zelf op te starten en dan enkele weken afwachten of de DLM je terug kan verhogen.
Dit kan je door naar 0800 22 424 te bellen.
Reputatie 5
Badge +4
Dag Jan,

Ik heb een meting uitgevoerd van je lijn en die is eigenlijk wel in orde. Begrijp niet waarom die ineens gedaald is.

Ik heb een TBF opgestart, je lijn wordt nu 14 dagen in observatie geplaatst. Indien er na die 14 dagen geen problemen op de lijn zijn zal je sowieso terug een hoger profiel krijgen.

Met vriendelijke groeten,

AndyM
Beste,

Intussen bijna 2 weken verder maar nog geen verhoging van mijn profiel.
Nog steeds 50/10.
Kan dit nog eens nagekeken worden of alles in orde is?
Alvast bedankt.

Mvg,
Jan
Reputatie 7
Badge +6
Jan, ik heb je lijn nagekeken en alles is in orde.

Je lijn is niet verhoogd doordat je modem op 2/07 zijn connectie 2x verloren heeft. Hoe deze verbrekingen zijn veroorzaakt is iets anders natuurlijk. Gezien je lijn voor de rest perfect is, lijkt me dit een manuele reboot die je zelf hebt gedaan als troubleshooting? Indien niet, zou ik even verder afwachten en eventueel alle contacten nakijken. Wanneer een pefecte lijn plots 2x verbreekt is dit meestal een slecht contact.
Beste Thomas,

Zijn er intussen nog onderbrekingen op de lijn geweest?
Ikzelf heb niets gewijzigd aan mijn installatie.
Zit een verhoging er nog in?

Mvg,
Jan
Reputatie 7
Badge +6
Jan, er zijn geen verbrekingen meer sinds laatste check. Momenteel heeft DLM ook een positief resultaat verkregen en wordt de lijn verder gemonitord voordat deze verhoogd worden. Volledig automatisch uiteraard. Timestamp staat op 12/07 wat betekend dat je nog wel even gaat moeten wachten. (zo'n 2 weken)

Geduld is een schone deugd. 😉
Beste Thomas,

Gisteren zijn hier electriciteitswerken uitgevoerd waardoor mijn modem bijna 2 uren zonder stroom zat.
Gaat dit een negatieve invloed hebben op de lijn die momenteel nog gemonitord wordt vooraleer deze zal verhogen?

Mvg,
Jan
Reputatie 7
Badge +4
Normaal gaat een éénmalige ondebreking niet zo'n invloed hebben, indien het elke dag of meerdere keren per dag zou zijn...

MVG,

Wim
Door een spanning uitval zou dit niet mogen gebeuren, trouwens dan zou ik nooit mijn verhoging door de dlm kunnen gekregen hebben aangezien ik iedere avond de bbox zonder spanning zet en 's morgens terug op.
Reputatie 4
Badge +2
Door een spanning uitval zou dit niet mogen gebeuren, trouwens dan zou ik nooit mijn verhoging door de dlm kunnen gekregen hebben aangezien ik iedere avond de bbox zonder spanning zet en 's morgens terug op.

mss had je dan wel een downloadsnelheid van 200Mbps 😉
Ik denk het ook dat kan bijna niet anders,
maar wat ga ik daar allemaal dan mee aanvangen, zoveel bitjes per seconde, mss kan ik dan 100 Mbps doorverkopen aan iemand anders die nog op adsl staat ;-))
DLM nog steeds niet langsgeweest integendeel deze morgen zat ik op 16 Mbps te kachelen.
DLM langsgeweest 70/10
Kan ook gevaarlijk zijn als hij langs komt aangezien die zowel kan langs komen om je snelheid te verlagen ;-)))

Reageer