Skip to main content
Hallo



Mijn Internet is soms ongelofelijk traag. Ik heb gezien dat ik nog ADSL heb. Dus voor Internet Favorite kiezen lijk me niet zo'n goed idee, aangezien ik de beloofde snelheid toch nooit zal halen.



Enkel vdsl2, een snellere kabel zal een oplossing biedien. Nu is mijn vraag, wanneer is vdsl2 beschikbaar voor mij?



Bedankt

Check hier eens, http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_webcheck_RES.page




Best de test doen als nieuwe klant.



meer inf op ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid



Waarvan ik hier een stuk uit gekopieerd heb:



Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?

klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank (Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)



Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:

• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)

• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)

• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)

• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)



zo kan je uit de test ook afleiden op welk profiel je eventueel aansluitbaar bent.





ook omtrent de migratie van ADSL naar VDSL vind je op ricy's blog meer uitleg : http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2



hiervan heb ik hieronder ook een stuk gekopieerd:





Eva van BGC heeft gemeld dat die migratie gratis blijft in de toekomst.

.



♦ Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr. 080022800

of

in een Belgacom Center uw aanvraag doet, krijgt u de activatiedatum meegedeeld,

deze krijgt u ook later nog per brief.



• Via de belgacom boetiek krijg je de Bbox2 mee

• via de klantendienst wordt de Bbox2 opgestuurd.

• Bij de BBox2 zit een VDSL2 splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007

alsook een aansluithandleiding.

♦ omtrent deze splitter die met de gratis bbox2 megeleverd wordt vind je meer uitleg op ricy's blog ☞ https://#vdsl2splitterbeschrijving

alsook de link naar de "aansluithanleiding". ☞ http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf



Elsa












Beste Clerbout,





Je kan de beschikbaarheid testen via de link die Ronny heeft gepost.



In het geval HD beschikbaar is, is VDSL2 aanwezig en kan je contact opnemen met de klantendienst (0800/22800) voor de omschakeling van je lijn.





Met vriendelijke groeten,



Eva.


Hallo



Bij de belgacom tv beschikbaarheidstest krijg ik:













































1e tv 2e tv *
Kijken Opnemen Kijken Opnemen
2 tv's niet-hd niet-hd niet-hd


Ik neem aan dat hd niet beschikbaar is in mijn regio. Dus op de site staat dat als VDSL2 nog niet beshikbaar is dat er een glasvezelkabel



moet worden getrokken. En als benodigdheden heb je een b-box 2 nodig (ik heb nog de b-box).



Moet ik hiervoor een aanvraag doen bij een belgacom center?





Hartelijk bedankt voor de reacties.


Heb je de test uitgevoerd al bestaande klant of als nieuwe klant, het is best deze ook eens uit te voeren als nieuwe klant waar je uw adres moet invoeren ipv telefoonnummer want dit kan andere resultaten opleveren.



Je hebt nog de oude BBOx1 waarschijnlijk en niet de bbox2, nu weet ik niet als je niet kunt migreren naar VDSL2 of je ddan deze kan inruilen voor een bbox2, maar er zullen er wel andere zijn op het forum die hier antwoord op hebben of anders de vraag aan eva van bgc stellen.



groetjes,



Elsa


Je kan ook altijd door te bellen naar het gratis nummer 0800 22 800 even informeren of ze er weet van hebben of er binnenkort voor u de mogelijkheid zou kunne geboden worden om van VDSL2 technologie te kunnen genieten.



groetjes,



Elsa


het is tamelijk zinloos om de bbox om te ruilen voor een bbox2 als vdsl2 nog niet beschikbaar is... het wireless signaal van de bbox (philips in broodrooster verpakking) is immers beter dan dat van de bbox 2 (sagem in broodroosterverpakking).... voor de fon moet je het ook niet doen, want fon hotspot wordt enkel geactiveerd op vdsl2 lijnen. je kan natuurlijk wel een fon account aanmaken en gebruiken maken van andere hotspots



mvg


De vorig test is uitgevoerd als bestaande klant. Deze test hieronder als nieuwe:













































































Mogelijkheden Belgacom TV 1e tv 2e tv *
Kijken Opnemen Kijken Opnemen
2 tv's niet-hd niet-hd niet-hd






Hetzelfde resultaat. Ik heb al eens naar dat nummer gebeld en ze weet niet wannneer vdsl2 beschikbaar is voor ons. Ze zei dat we een klacht moesten indienen.


klacht indienen? je maakt weinig kans.... belgacom garandeert immers geen snelheden....



de aangekondigde snelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de informatica-installatie en de binnenbekabeling.Om de maximale down- en uploadsnelheden te bereiken moet de klant beschikken over een VDSL-aansluiting





er zal altijd wel een goeie reden zijn waarom vdsl2 nog niet beschikbaar is, als klant heeft men daar geen zicht op natuurlijk.



't is wel zo dat voor VDSL2 er een glasvezelkabel moet getrokken worden om de ROP te verbinden met het BGC glasvezel netwerk. in de meeste gevallen breken zie hiervoor enkele straten open. die werken moeten toegelaten worden door de gemeenten, meestal gaan die proberen om die werken te combineren met andere werken, bijvoorbeeld heraanleg van nutsvoorzieningen. dus de vdsl Belgacom planning is hier ook afhankelijk van. zich daarover opwinden heeft weinig zin. je moet het gegeven voorlopig aanvaarden en dan is het aan jou om te beslissen of je wil blijven wachten of niet.



hopelijk tot gauw, op vdsl2



mvg


Ik begrijp je wel xenne. Ik zal wel blijven wachten en hopen op het beste. Overschalkelen naar Telenet is voor mij toch geen optie.



Nogmaals bedankt


Reageer