Beantwoord

Smsen komen niet aan bij ontvanger ondanks ontvangstbevestiging

  • 11 November 2016
  • 2 reacties
  • 486 Bekeken

Sinds enkele weken komen sommigen van mijn smsen niet aan bij één ontvanger.
Dit probleem doet zich enkel voor bij deze ene ontvanger en meestal enkele keren per dag. Het grotendeel van de smsen wordt dus wel correct ontvangen maar af en toe merken we op dat er eentje niet aankomt. Zelfs als ik deze dan opnieuw verstuur lukt het nog niet, als ik de inhoud van de sms daarna anders formuleer lukt het wel.
Ik krijg wel steeds een ontvangstbevestiging, en omgekeerd krijg ik wel alle smsen van haar correct aan.
We zitten beide bij proximus.

Iemand die hier ervaring mee heeft of een oplossing voor heeft? Het is een klein maar zeer irritant probleem.
icon

Beste antwoord door ThomasP 14 November 2016, 14:11

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Drago51, wanneer je een ontvangstbevestiging krijgt betekent dit dat onze server de SMS succesvol heeft afgeleverd. Soms kan er een probleem zijn dat het GSM toestel zelf de SMS niet meteen zichtbaar maakt. De beste manier om dit te testen is dat je correspondent gedurende een tijdje een ander toestel in gebruik neemt. Wanneer het probleem dan is opgelost, weet je voldoende. Als het probleem blijft, kunnen we best even de SMS'en traceren. Neem hiervoor even contact met ons op via een privébericht of bel even binnen. Je zal dan wel enkele voorbeelden moeten kunnen aanhalen.
Bedankt voor het antwoord. We zullen het eerst eens proberen met een ander toestel en dan verder kijken.

Reageer