Beantwoord

SMS verzenden lukt niet

  • 4 October 2017
  • 3 reacties
  • 5516 Bekeken

Vandaag een nieuwe sim kaart in een nieuw toestel, ik probeer een sms te versturen naar mijn dochter, dit lukt niet, naar andere mensen lukt het wel?
Ik heb haar als contact verwijderd, terug toegevoegd, lukt nog steeds niet. Bellen lukt wel, sms ontvangen ook, maar versturen dus niet.
Hoe kan dit opgelost worden?
icon

Beste antwoord door AzizA 5 October 2017, 12:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Vreemd probleem indien beide nummers bij dezelfde netwerkoperator (Px) zitten

Er is een oude post over eenzelfde probleem
https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/sms-verzenden-lukt-niet-41015
Grosso modo komt het erop neer dat het probleem (na enige tijd vanzelf) verdween na niet verstuurde berichten te wissen, contact verwijderen/toevoegen en sim-kaart uitname en terugplaatsen

Mocht dit niet helpen eventueel Px contacteren en/of een nieuwe sim (gratis) ter vervanging gaan afhalen...
Vandaag een nieuwe sim kaart in een nieuw toestel, ik probeer een sms te versturen naar mijn dochter, dit lukt niet, naar andere mensen lukt het wel?
Ik heb haar als contact verwijderd, terug toegevoegd, lukt nog steeds niet. Bellen lukt wel, sms ontvangen ook, maar versturen dus niet.
Hoe kan dit opgelost worden?

nieuwe simkaart zal wel niet nodig zijn, maar de providers kunnen je simkaart resetten, mss dit eens vragen aan proximus.
Zou het ook niet kunnen dat je langs de kant van je dochter geblokkeerd wordt (blacklisted)

NB: als je googelt op dit probleem wordt er dikwijls als oplossing aangegeven van die contactpersoon (je dochter) te verwijderen en eens te proberen te sms'en door haar telefoonnummer in te voeren.
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

In dit geval zou ik eerst eens aanraden dat je dochter toch haar instellingen eens bekijkt. Want als je naar alle andere nummers wel een bericht kan versturen maar naar één nummer niet, dan is meestal de reden dat het nummer geblokkeerd is. Anderzijds kan je dochter eens de test doen om haar simkaart even in een ander gsm te steken en daarna kan je eens proberen om haar een berichtje te versturen. Als het dan wel komt dan ligt het effectief aan haar gsm enof de instellingen. Zoniet, dan mag je ons via deze weg opnieuw contacteren.

Groetjes,

Aziz

Reageer