Smartphone ongewild op 3G

  • 10 January 2014
  • 3 reacties
  • 592 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 226 reacties

Ik gebruik enkel Pay en Go. Ik bel heel weinig. Mijn Samsung GT-I8190 staat altijd aan. Wifi zet ik alleen aan als ik het nodig heb. 3G staat altijd uit.


Groot was nu mijn verwondering dat ik tussen 6 en 10 januari 10 euro bel krediet verloor. Ik had al gemerkt dat mijn batterij vlugger leeg was, maar dat gebeurt wel meer (om de 5 dagen moet ik herladen). Nu was ze wel sneller leeg. Daarom kreeg ik argwaan en ja, de wifi stond aan, alsook de 3G. Hoe dat gebeurd is weet ik niet. Weet iemand of zoiets zonder persoonlijke instelling toch kan gebeuren? Nu ben ik er niet meer zo gerust in.


Bestaat er een betrouwbaarder middel om die 3G (die ik toch nooit gebruik) uit te zetten terwijl toch mijn smartphone kan blijven opstaan? Als je nu toevallig op het icoontje van de 3G duwt is het ook al (misschien onbewust) gebeurd (nadeel van touchscreen). verrassing

3 reacties

Beste, 
Wij kunnen eventueel een algemene blokkering activeren in uw pay&go profiel zodat uw toestel geen ongewenste data verbruik kan plegen via 3G netwerk. 
Mvg Eva
Beste, 
U kunt eventueel van onze website www.belgacom.be/toestelhulp gebruik maken. Mvg Eva
Reputatie 7
Badge +1


Dat is vlgs mij enkel als je GSM-abonnement in een pack zit. Dat geldt niet voor een betaalkaart zoals Pay&Go. Misschien ben je beter af met een Smart15 in een pack tg. 10€; Dan kan je wél dat 3G van je pack gebruiken, je hebt ook nog de 500MB van Smart+15 (samen dus 2,5GB), 120 belminuten en gratis SMS'en. Ik weet natjuurlijk niet wat je tegenwoordig maandelijks aan Pay&Go betaalt..

Reageer