Skip to main content
Ik heb een Samsung S5 Neo , wil email instellen , via de handleiding van Proximus , handmatig instellen , maar op einde v/d rit zegt deze is niet mogelijk vanwege een fout , emailadres , paswoord correct en toch lukt het niet , zijn er specialisten die zouden kunnen weten waaraan het ligt ? dank bij voorbaat !
Met een smartphone gebruik je normaal de IMAP mailserver.

Heb zelf een Samsung S5 mini.



De instellingen die ik gebruik :

Inkomende mails :

Imap server : imap.proximus.be

Beveiligingstype : SSL

poort : 993



UItgaande emails :

server : relay.proximus.be

Beveiliging : TLS

poort : 587



Beide hebben inloggegevens nodig (voor de uitgaande emails moet je dat normaal aanvinken)

Als gebruikersnaam (accountnaam) gebruik ik het emailadres (dus MET @proximus.be) en dan het paswoord dat je gekregen hebt.

Oppassen : dat wachtwoord is hoofdlettergevoelig.



Maar ik meen me te herinneren dat als je de accountwizard van je mailsoftware van je smartphone volgt, redelijk wat automatisch wordt ingevuld.

Mijn vriendin heeft ook een S5 Neo, heb die zelf ingesteld en geen problemen ondervonden.
er zijn hier regelmatig meldingen van paswoord verkeerd ivm mail mss best eens privé bericht sturen of bellen naar 0800 22 800

en voor wie het interesseert :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-pc-of-mac.html
vergeten te bedanken , bij deze gedaan en vrolijke kerstdagen . 😃