Op 26/11/2011 kreeg ik van mijn vrouw een smartphone cadeau, gespaard met puntjes uit Het Nieuwsblad en afgehaald in een Belgacomshop. Direct heb ik mijn SIM kaart geplaatst en de GSM geactiveerd.
Op 7 december kreeg ik via sms (zoals gewoonlijk) mijn rekening van november gepresenteerd: 537 €, normaal is dit rond de 20 €...contact opgenomen met de klantendienst (nummer 6000): ik had blijkbaar constant verbinding gemaakt met een of andere applicatie en had voor 517 € "data" binnengehaald. groot was mijn verbazing toen bleek dat ik voor de maand december ook reeds voor over de 700 € "data" had binnengehaald.
De man aan de andere zijde van de telefoon zie "dat dit nog wel gebeurt" en dat de hoge tarieven "dienen om misbruik tegen te gaan".
Ik heb de applicatie laten afsluiten en zou voor de maand november enkel de belkosten moeten betalen (20 €).
Ongerust heb ik nog 2 maal contact opgenomen met de klantendienst: eerst een mevrouw die me geruststelt en zegt: je zal enkel de belkosten moeten betalen, voor december wordt er dan een onderzoek ingesteld om de situatie te bekijken. Daarna terug een mevrouw die zegt dat ik eenmalig een creditnota zou ontvangen voor november (wel eerst betalen). Voor december had mevrouw "geen idee" wat er zou gebeuren, "je stopt misschien best de domicilïëring" kreeg ik nog te horen.
Dus samengevat: 1200 € aan "data" op 12 dagen; ik vind dit ronduit schandalig, misdadig zelfs omdat er gewoonweg geen enkele moedwil in het spel is. Ondertussen 3x klantendienst gecontacteerd en aangetekend schrijven verstuurd en nog steeds geen sluitend antwoord, dit zegt heel veel over de manier van werken bij Proximus...
Pittig detail: ik ben ongeveer 13 jaar klant bij Proximus en heb nooit een hoog verbruik op mijn facturen laten noteren...
Van een mooi cadeautje gesproken zo vlak voor eindejaar!!
GRAAG EEN ANTWOORD, EVA!!!
Geen reactie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.