Beantwoord

Smart 15 mobiel data en 500 mb Free Anytime

  • 21 August 2016
  • 39 reacties
  • 3035 Bekeken

Badge
Wij zijn pas overgestapt van een Easy 15 abo naar een Smart 15 Full control abo. Dit is een abo waarbij je niet over je limiet kan gaan.
Tot nu toe gebruikten wij de 500 MB Free anytime om te surfen via 3G.
Nu is mijn vraag wat wordt er nu eerst gebruikt?
Eerst de 500 MB Free anytime data en dan de 1 GB uit het Smart abo of omgekeerd?
Want als dat eerst de 1 GB is en daarna de 500 MB Free Anytime, die niet tot het Smart Full control abo hoort,
zal er nog steeds over de limiet kunnen gegaan worden??
icon

Beste antwoord door josm 23 August 2016, 14:27

Bekijk origineel

39 reacties

Ala je free Anytime data opgebruikt is dan schakelt die niet over naar abo data (dus dan is het betalend per MB) omgekeerd kan het wel
Badge
Maar wat verbruik je eerst bij een Smart Full control abo?
Eerst de 500 MB Free anytime uit je pack en schakelen ze dan over naar de 1 GB van je
Smart Full control?
Anders heeft zo'n geblokkeerd abo geen enkel nut?
Ik denk niet dat smart full anders werkt dan bij een ander abonnement en daar is het eerst abo data en dan overschakelen naar free data.
Als je de data only sim gebruikt in een mobiel toestel of 3G stick bv gebruikt deze eerst free data maar dan schakelt die niet over op abo data
Badge
Dan heeft zo'n abo dan geen enkel nut?
En kan je nog steeds over je limiet gaan.
Badge
Hier staat https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/smart-15-full-control-34798?postid=552770 (door jou geschreven, Elsa) dat je die 500 MB niet eens kunt gebruiken met een Full control abo?
blij dat je mij hieraan herinnert, was ik inderdaad ondertussen vergeten, zou dat dan toch iets te maken hebben dat ik al een dagje ouder ben :$
Daar heb ik geschreven dat ik dat niet wist maar daarstraks wist ik het ook nog niet :D
Edit:
Weer zoiets, waarom staat dit niet duidelijk op de proximus site, is het dan ook weeral om het forum in stand te houden ????
enfin 'k ga toch nog eens zoeken op de site wie weet staat het er wel op, al vrees ik van niet niet want het is een nagatief punt 😉
Badge
Zal morgen maar eens bellen, zeker.
Of ze het daar zullen weten...
Wat ik wel terugvind is het volgende:
Alle prijzen zijn btw inbegrepen.
De oproepen worden gefactureerd per seconde vanaf de 61e seconde.
Bellen en sms’en in België naar alle mobiele en vaste netwerken, uitgezonderd speciale nummers (voting, 0900, enz.).
Onbeperkt gebruik uitsluitend voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden.
Het inbegrepen surfvolume is uitsluitend geldig in België.
Het verbruik binnen en buiten het abonnement wordt gefactureerd per schijf van 1 KB.
Als de bundel opgebruikt is, worden de oproepen en sms’en gefactureerd volgens het toepasselijke tariefplan.
Niet-gebruikte minuten, sms’en en MB worden niet overgedragen naar de volgende maand.
Badge
Nee, staat nergens op de site, of anders zèèèèr goed verstopt. Is ons ook niet verteld in het Proximus center.
Zou dit anders nooit hebben genomen en gewoon een Smart 15 gekozen hebben.
We zijn tijdens de overschakeling een hele dag onbereikbaar geweest, geen sms, niet kunnen bellen.
Betalen nu 3 euro méér dan voorheen want de oude korting van 5 euro per maand zijn we kwijt, is nu maar 2 euro meer.
Nu misschien nog een een halve GB minder data dan gedacht.
Tof.
Ook bij de packs staat er voor die 500 MB de volgende noot:
Mobile Internet:Enkel voor gebruik in België.
Als de MB opgebruikt zijn: € 0,10/bijkomende MB.
Om Mobile Internet te gebruiken, hebt u een Vodafone Mobile Connect-USB-modem nodig of een toestel met ingebouwde 3G technologie.
Om met uw smartphone te kunnen surfen via het 3G of 4G-netwerk, dient u een gsm-bundel te combineren in een Pack
met Internet en een compatibel toestel te hebben.

Maar nergens duidelijk vermeld wat er gebeurd als je abo data op is of iets in verband met full control !!!
Ik ga niet meer verder zoeken want dan is het voor mij dan toch duidelijk te goed verstopt naar mijn gedacht
In ieder geval voor een ander gsm abonnement is het zoals ik beschreven heb en wat hier vroeger door de medewerkers op het forum ook al uitgelegd geweest is, voor full control durf ik mij niet uitspreken, als je het weten komt op één of ander manier, houdt ons op de hoogte als je wilt.
Reputatie 7
Badge +6
Volgens mij kan je mobile free data niet gebruiken als je data in je smart full control abo op zijn. Als je belminuten, je data opgebruikt zijn, dan wordt dat geblokkeerd, je kan blijven smsen en je blijft bereikbaar. Wil je toch nog bellen of surfen dan moet je krediet toevoegen (zoals bij een Pay and Go kaart).
Zie bijlagen:
Wat ik mi afvraag is wat eigenlijk de reden is dat je uw bijkomende free data pack volume niet meer kunt aanspreken in een full control abo en wel in een ander abo en zou je ook bij full control abo je free data pack volume niet kunnen aanspreken met die free data only sim bv in een 3g usb stick of enig ander mobiel 3g toestel?!
Reputatie 7
Badge +6
Volgens mij, hé. Ik hoop dat we morgen te weten komen hoe het in elkaar zit, want het is toch belangrijk voor mensen met zo'n full control abo en de vraag zal nog wel gesteld worden.
De geheimen van MIFAT 🙂
Badge
Tada...... Ze weten het niet. Ze gaan het navragen en mij terugbellen. Da' s weer een goeie. Hij dacht eerst de 1GB uit het Smart Full control abo wordt aangesproken en dan wordt er overgeschakeld naar die 500 MB. Ok, maar dan heeft zo'n geblokkeerd geen enkel nut en wordt er nog steeds over de limiet gegaan. Hij zal het navragen en mij terugbellen.... wordt vervolgd.
Dat is wat het vroeger altijd geweest is , maar of dit dan met full controll ook nog het geval is blijft de hamvraag !
Maar je zegt over de limiet, dan zou de limiet mss het totaal kunnen beteken als volgt:
abo datavolume + pack free datavolume ??
Reputatie 7
Badge +6
Dat kan dan nog gezellig worden als je bv. twee kinderen hebt met zo'n full control abonnement in je comfort pack, met die 1 x 500 Mb free anytime en ze staan allebei op het punt over de 'limiet' te gaan, aan wie worden dan die 500Mb gegeven? Wordt er één geblokkeerd, de andere niet?
Badge
Op die free datavolume zit geen blokkering. Dus wanneer je die 500 MB bereikt hebt loopt dat gewoon betalend door. Die Free data staat los van het Smart Full control abo.
Met dat Easy abo was dat een grapje van 0.85 € per MB. Mijn zoon ging er vorige week 35 MB over met een factuur van 30,11€ tot gevolg.
Het strafste nog is dat we nog steeds niet weten of hij momenteel over data beschikt uit het vrijdag aangevraagde abo. Dat konden ze ook niet zeggen aan de telefoon.
Ook over hoeveel belminuten hij beschikt... niemand die een idee heeft.Ben nog steeds aan het wachten tot ze terugbellen. Intussen betaal ik wel.
Badge
Het vorige Easy 15 abo is reeds gefactureerd van 01/08 tot 31/08. Het Smart Full control abo werd op 19/08 aangevraagd. Daar ook bevestiging van wijziging gekregen. Nu is de vraag: beschikt hij al over data, zo ja , hoeveel? Een verrekende hoeveelheid MB van 19/08 tot 31/08 en dan terug de volle 1 GB vanaf 01/09 tot 30/09? Of de volle 1 GB vanaf 19/08 tot 19/09? Hetzelfde voor de belminuten. En dan terug de fameuze 500 MB Free data vraag...
Reputatie 7
Badge +6
Dus als er op dat free datavolume geen blokkering zit en dat kan met zo'n full control abonnement aangesproken worden, dan zou 'full control' weer 'no control at all' worden? Nice.:?
Reputatie 7
Badge +3
Dag allemaal,

Ik krijg bericht dat eerst het inbegrepen volume wordt aangesproken en daarna het free datavolume. Dat zou bij een Full Control moeten blokkeren vóór er extra kosten volgen.

Nathalie, ik maak een dossier aan voor nazicht van deze kosten en je bijkomende vraag!

Met vriendelijke groeten,

HeidiE
maar ze zouden dan toch met een full control ook die "pack free data volume" kunnen blokkeren als je een full control abo hebt, enfin we zullen maar de officiële antwoorden afwachten zeker :-)

Edit: Oei, terwijl ik mijn tekst aan het typen was krijg ik al bevestiging op mijn veronderstellingen.
zoals bij de andere abo's dus en bij fullcontrol met een beperking op MIFAT

Reputatie 7
Badge +6
'zou moeten blokkeren' vind ik persoonlijk nu ook niet zo geruststellend.
In elk geval, bedankt HeidiE
Dit zou toch de logica zelf zijn voor een full control aangezien het juist de bedoeling is om met deze formule niet over de limiet te gaan, en vandaar ook mijn veronderstelling dat ze daar ook in dit geval op de MIFAT een beperking kunnen zetten.

Reageer