Slechts 3.6Mbit download op mijn 2 ADSL-verbindingen in Houthalen

  • 11 March 2011
  • 2 reacties
  • 413 Bekeken

Beste,

ik heb 2 ADSL-connecties (1 x PSTN: fb355574 en 1 x ISDN : fa277808) - verbonden via 2 ADSL Speedtouch-modems (één pstn-versie & één isdn-versie).

Mijn max download snelheid is 2 x 3.6Mb en ik betaal voor Internet Favorite ... de datum voor Belgacom TV wordt continue vooruit geschoven (eerst einde 2010, toen 2011 en nu begin 2012!) kunnen jullie niet eens uitmeten wat de max cap mogelijk is op mijn lijn (ik heb recentelijk belgacom zien werken in de straat) !?

Zou een upgrade naar een BBox (of een ander type modem) verbetering geven ? Wat zijn de mogelijkheden ?

mvg,

Chris

2 reacties

Beste cva.1625,

In uw buurt is er nog geen VDSL2 beschikbaar. Op lijn met login fb355574 zijn er geen problemen. Dat is een ADSL lijn die momenteel op 4,6Mbps staat.

Op uw 2e lijn met fa277808 zijn er wel wat storingen. Dat is ook een ADSL lijn die ook op 4,6Mbps staat.

Daar gaat er hoogstwaarschijnlijk een technische interventie voor aan te pas komen. Als u naar de 0800 22 700 belt dan kunnen zij een afspraak met u vastleggen.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Reputatie 7
Badge +1
Is hier al uitvoerig beschreven in andere posts. Alleen een upgrade naar VDSL2 geeft soulaas. Afhankelijk van afstand tot ROP (remote optical platform) heb je dan 25Mbps downstream en 3,5 Mbps downstream. Of VDSL2 al beschikbaar is in jouw buurt, hangt af van de uitbreiding van het glasvezelnetwerk bij Belgacom m.a.w. of er al zo'n glasvezelcabine (ROP) in jouw buurt staat, en dan nog liefst op max. 400 m voor optimaal resultaat. Je krijgt dan een b-box2 modem (gratis) ter beschikking en moet alleen eventuele aansluitingskosten (op straat aan glasvezelcabine en in huis andere contactdoos) en activeringskosten betalen.Op de b-box 2 kan je 2 PC's met ethernetkabel aansluiten, en via Wifi ook nog eens een 4-tal laptops. Bovendien zijn er ook mogelijkheden voor gratis Belgacom TV (tot 3 TV's met decoder + TVonPC afhankelijk van je afstand tot de ROP).

ADSL2+ kan eventueel ook met een b-box en tot max. 12Mbps downstream afhankelijk van je lijncapaciteit.

Best even navragen bij de technische dienst op nr. 0800 22700 (tot 22.00 uur).

Reageer