Slechte werking Belgacom Tv

  • 20 March 2013
  • 5 reacties
  • 331 Bekeken


Ik heb nu sinds een paar jaar belgacom tv en dit heeft eigenlijk nooit heel goed gewerkt. Ik moet het systeem heel vaak volledig opnieuw opstarten omdat er zware storing op het beeld zit, heel vaak worden mijn geplande opnames gewoon niet doorgevoerd (waardoor ik ze dan moet bestellen bij 'on demand' met hoge facturen tot gevolg), enz. . Er is hiervoor reeds een technieker geweest, alles was toen zogezegd opgelost, maar na enkele dagen doken exact dezelfde problemen op. Ik ben er eigenlijk een beetje aan gewend geraakt, aan het opnieuw opstarten-proces enz., maar toen ik nu onlangs terug kwam van op reis en de helft van mijn geplande opnames niet op mijn schijf stonden, begin ik er nu wel last van te krijgen. Zijn hier verklaringen/oplossingen voor (behalve opnieuw een halve dag wachten op een technieker die het probleem niet kan oplossen)?


alvast bedankt voor de info





mvg

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Heb je al eens uitgetest wat je lijncapaciteit is ?

















Normaal is dit iets dat ze tamelijk vlug doen of voorstellen om de bbox eens te vervangen. zeker als ze niet direct de reden van het probleem vinden.


Maar hoe ziet je installatie er uit


BBOX en een decoder verbonden met utp kabel of met devolo's ?







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Een slechte of gestoorde verbinding met het TV-netwerk kan allerhande oorzaken hebben. Aan de decoder ligt het zelden, en dan is het meestal met een gewone herstart op t lossen, zoniet met een Factory reset van de decoder. Als dat niet helpt, kan je best de modem aanpakken. Begin met een gewone herstart (afzetten met de meest linkse knop, en na een tiental seconden terug opzetten. Het herinitialiseren vsn de verbinding kan wel even duren. Als dat niet helpt, naar de configuratiesite v/d modem gaan (192.168.1.1) . Daar inloggen door het serienummer in te geven (staat op een label aan de onderkant v/d modem). Daar onder advanced settings/status eens checken of hij in 'bridged mode' staat, en niet in 'full routed'. Dat kan nl. problemen geven. Dan even nakijken wat de down-en upstream linerate is en ook de DTM (downstream training margin). Best de gegevens hier even doorgeven. Je kunt dan van daaruit onder advanced settings/maintenance ook een Factory Reset van de modem doen door te klikken op 'restore to factory default configuration'. Maar noteer eerst voor de zekerheid je instellingen van de Wifi d.w.z. onder advanced settings/wireless en wel je SSID, channel, security (WPA2), WPA type (passphrase), passphrase (wachtwoord) en encryption (AES). De restore kan wel een tijdje duren, en je moet wachten tot alle lichtjes op de modem terug normaal branden/flikkeren. Vergeet daarna niet je Wifi terug in te stellen als je die gebruikt. Na het herstellen van de verbinding nog eens gaan zien naar de status, of die veranderd is. Dan voor de zekerheid nog eens de decoder eens herstarten, en daarna de TV eens op alle opties uittesten, ook op beeld en weergave opnames zowel PVR als nPVR.



Als de modem in 'full routed' zou staan kan die via inloggen als administrator in 'bridged mode' gezet worden, maar dat leggen we dan uit mocht het nodig zijn.

















Sinjoor nu zijn er die beweren dat de full routed zou opgelost zijn maar eerlijk gezegd ik geloof er niet veel van !

enfin dit is voor de normale werking van livestream ook geen probleem.


Nu een andere vraag heb jij dit ook op e-sercices mijn internet / mijn verbindingstijden dat sommige maanden op de eerste van de mnd starten en andere op de 2de van de maand ?


Volgens Belgacom zou het geen algemeen probleem zijn !


Wil je dit bij u ook eens controleren.







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Even gecheckt: januari op 3/01, februari op 4/02, maart op 2/03...'t wordt elke maand beter hé...



met die 'full routed' heb ik al een tijd geen ervaring meer, omdat ik aanraden van (ervaren?) forumleden de modem op bridged had gezet, nadat die door het TVonPC verhaal door het systeem op 'full routed' was gezet. Wél had ik ondervonden, dat de modem na een facR soms automatisch terug op ''full routed' sukkelt. Ik zet die dan terug op 'bridged' omdat ik toch maar één TV-aansluiting en één LAN-aansluiting heb. Als dat probleem opgelost is, zoveel te beter hé (als 't waar is natuurlijk). In mijn ervaring kan je serieuze verbindingsproblemen met het TV-netwerk meestal oplossen met een facR van de modem, maar dat wil niet zeggen dat het altijd helpt.



De serverproblemen waren gisteren nog niet helemaal opgelost bij het afspelen van nPVR-opnames. Soms gestoord beeld, maar gelukkig maar een fractie van een seconde en niet courant. Live en naar PVR-opnames kijken gaf geen problemen. Deze namiddag geen enkel probleem met afspelen van nPVR-opnames. Als het dus vooral in prime time is, kan het vlgs. mij enkel aan servercapaciteit liggen. Maar ja, wie ben ik?wink

Reageer