Slechte verbinding met laptop

  • 18 December 2011
  • 14 reacties
  • 3189 Bekeken

Ik heb al ne langen tijd last met verbinding te maken met mijn laptop. Mijn Xbox en onze vaste computer verbinden zonder probleme. Nu ik denk ook nie dat het aan mijne laptop ligt want in het school en ergens anders heb ik wel direct verbinding (FON Belgacom hotspot verbindt ook direct!). Eens verbonden valt het soms weg en heb ik zeer zwakke verbinding bv een filmpje op youtube kan nog nie afgespeelt worden.

Voor dat wij digitale tv gepakt hebben hadden we een router van Asus en had ik geen problemen mee dus het moet aan de router van Belgacom liggen. Ik heb ook al geprobeert een ander kanaal te pakken zonder succes.


14 reacties

Zit je ver af met je laptop van de bbox2 anders eens testen als je naast je bbox gaat staan of het dan beter is.
(BBOX2 is niet bekend om zijn sterk wifi signaal.)

Als het niet beter wordt als je dicht bij de bbox2 staat kan je eens kijken met InSSIDer of er geen kanaal is dat nog vrij is en waarop je niet gestoord wordt


Als ik vlak bij zit heb ik 5 blokjes. Maar soms verbind hij ook niet direct als ik er nog geen meter vanaf zit. Belgacom mag hier wel is iet an doen ze.
Al eens gaan kijken met http://www.metageek.net/products/inssider/download/" rel="nofollow of er geen kanaal is dat nog vrij is en waarop je niet gestoord wordt?
gebruik je wpa2? best eens proberen met wpa, er worden regelmatig problemen gemeld bij gebruik wpa2 in combinatie met bbox2 en windows 7

mvg
Inderdaad xenne daarom zoals je weet heb ik als tets eens mijn beveiliging op wpa2/aes gezet en tot nu toe nog geen problemen ondervonden met w7-64bit

mvg
wat is wpa? en wat moet ik juist doen
de beveiliging van je wifi van de bbox2

zie op mijn blog HIER hoe het moet.

PS: je kan het ook wireless uitvoeren hoor en moet niet echt via netwerkkabel.
en wa moet ik dan doen en waar :)
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12363/~/uw-draadloze-netwerk-beveiligen-met-een-wpa-sleutel-%28b-box-2--of-sagem-modem%29

en dan klikken op : Stap 1: Een WPA-sleutel creëren

Dit staat ook op mijn blog :

  • Dan kan u surfen naar http://192.168.1.1 en klikken op "Advanced Settings".
  • Dan klikt u op "Wireless" en klikt u bovenaan op de knop "Activate".
    Zo staat uw draadloos terug aan.
  • Bij SSID ziet u de naam van uw modem staan.
  • U duidt dan bij "Security" aan "WPA".
  • Bij Passphrase vult u uw beveiligingswachtwoord in (minstens 8 karakters).
  • Bij "Encryption" duidt u TKIP aan.
  • Onderaan op "Apply" klikken en de modem is beveiligd.
  • Nu kan u de netwerkkabel uittrekken en gaan zoeken naar uw draadloze modem (die SSID) en verbinding maken.
  • Dan geeft u uw beveiligingssleutel in en dan zou alles moeten werken.
Da hebbe wij al :P
echt waar belgacom me helle belachelijke roemel..... spijtig da men ouders nie wille verandere
Ik begrijp het toch niet goed hoor ik heb ook die "helle belachelijke roemel" en bij werkt het wel goed !!!

Daar zit het hem just hé als je geen problemen hebt is het geen brol en anders is het wel brol Knipogen

mvg.
hangt er vanaf Windows geeft ook regelmatig probleme maar is helemaal gene roemel 😉. Meer dan 70 zenders!!(vergete er bij te zegge da er 69 int frans zijn) digitale tv iedere week macheert er wel iets niet, internet op ne laptop is om me te wene,.... exlusief en integraal alle wedstrijden van de JPL op belgacom tv, jaar later nog maar 5 en de minst leuke ;)
Er is maar ❶ goeie oplossing en dat is gewoon de voetbal afschaffen ✄ Lachen

Reageer