Slechte verbinding internet

  • 29 April 2012
  • 12 reacties
  • 786 Bekeken

Sinds enige tijd hebben we een slechtere verbinding met internet.

We dachten dat dit zou opgelost zijn met de verhoging van de snelheden maar dit is helemaal niet het geval.

Nu is onze snelheid nog slechter met soms zelfs een kortstondige uitval.

Vorige week helpdesk gebeld.

Resultaat nieuwe modem.

Deze geïnstalleerd met als resultaat geen internetverbinding meer.

Helpdesk gebeld.

Technieker langs geweest.

Weer een nieuwe modem geplaatst + lijn uitgemeten + allerhande instellingen bij Belgacom gewijzigd e.d.

Resultaat : Geen Belgacom TV meer

Helpdesk gebeld.

Technieker langs geweest.

Resultaat :

Op het eertste zicht leek alles ok. (technieker stelde wel vast dat mijn verbinding max. 9Mb/sec was en nu verhoogd werd naar ~18Mb/sec)

Nog een dag later.

Verbinding valt nu soms (kortstondig) weg en sommige momenten een redelijk goede verbinding (max 18Mb/sec) andere momenten een zeer slechte verbinding (0.8Mb/sec)

Wij hebben steeds betaald voor internet Favorite, maar hebben zelfs de snelheid van internet Start nooit gehaald !!

Nu heb ik besloten om over te schakelen naar internet start i.p.v. Maxi (prijs beduidend lager en snelheid is toch niet haalbaar)

Toch zou ik nog graag een oplossing zien voor dit probleem met onze VDSL-lijn.


12 reacties

Wat lees je af van waarden op je webinterface van je bbox2 modem

door te surfen naar http://192.168.1.1

welke waarden voor het volgende staan daar :



























Downstream line rate ????? kbps
Upstream line rate ?????? kbps
Downstream Training Margin ?????? dB

Als je de snelheid test doe je dit dan via een vast netwerkkabel verbonden met je modem en ook zonder ddat je decoder opstaat en zonder dat hij een PVR opname doet?

Want anders zouden de resultaten wel niet kloppen daar ze hierdoor beinvloed worden.

Groetjes,


Elsa



Waarden zijn :

Downstream line rate 20064 kbps

Upstream line rate 2040 kbps

Downstream Training Margin 15.4 dB


Ik heb een draadloze verbinding met de computer.

TV is verbonden met kabel.
20/2 profiel.... niets verkeerd mee ... maar gezien uw historiek zit je wellicht ergens met een lijnprobleem....

als die disconnects zich voordoen valt dan zowel uw internet als uw tv uit?

mvg
Soms valt de TV ook kortstondig uit.

Niet dat de hele installatieprocedure moet opgestart worden (3min) , maar wel kleine haperingen.

Maar de meeste problemen zijn toch met internet.
je zit nog steeds met disconnects op uw lijn blijkbaar.... de redenen kunnen heel divers zijn, ik zou de techniekers blijven lastig vallen

hopelijk sturen ze eens iemand van de HRT, want na 1ste internventie modem vervangen, dan heeft het weinig zin dat bij een tweede interventie terug te doen... probleem zal wel elders zitten ......;

mvg
Juist met Belgacom gebeld.

Er zijn nog steeds meerdere disconnects op mijn lijn gevonden.

Woensdag komt er nogmaals een technieker langs !

Weer een dagje vrijhouden voor Belgacom.
Technieker langs geweest.

Verbinding telefoonlijn bij binnenkomen in huis was vrij goed.

Mogelijke oplossingen voor mijn problemen nagekeken.

Geen WPA beveiliging gebruiken (wel WEP) => dit geeft minder uitval voor draadloos gebruik.

Probleem met laptop blijkt hierdoor opgelost.

Vaste computer via PLC-adapter verbinden omdat modem te ver van vaste computer verwijderd is.

Draadloos signaal op de plaats waar computer staat was heel sterk verzwakt.

PLC-adapter leek in eerste instantie OK, maar vandaag hier weer een slechtere verbinding.

Slechts 7.5Mb download snelheid via PLC adaptor , zonder dat er andere toestellen actief zijn.

Op laptop 16Mb download snelheid via draadloze verbinding.

Probleem nu vaste computer i.p.v. internet verbinding ?
op ricy's blog kan je de verschillende linken vinden omtrent PLC 's. ==>>http://bgctv.skynetblogs.be/#plc

daar vind je oa wat de lampje beteken:





































LED's

Image

Groen: de adapter werkt
Oranje: de adapter staat in slaapstand
Uit: de adapter krijgt geen stroom

Image

Groen: HD is mogelijk via deze verbinding
Oranje: enkel SD is mogelijk via deze verbinding
Rood: TV is niet mogelijk via deze verbinding (maar wel internet)
Uit: er is geen verbinding tussen beide PLC-adapters

Image

Groen: de netwerkkabel is aangesloten (10 of 100 Mbits/s)
Uit: geen netwerkverbinding

Mss best eens je plc's eens herinitialiseren:
  1. Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje Image uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.
  2. Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
  3. Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
  4. Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat). Beeld -Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt
  5. Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
  6. De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden. Zodra het lampje Image met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid en kunt u de toestellen opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aankoppelen (vergeet niet de kabel weer aan te sluiten).

Elsa



Beste Elsa,

Ik heb PLC's gereset zoals jij hebt aangegeven.

Resultaat blijft hetzelfde. (slechts ~7Mb/sec)

Als test mijn laptop eens aangesloten op deze PLC, dit geeft wel een perfecte snelheid (18Mb/sec) weer !

Vermoedelijk is er een instelling (of zoiets) van mijn vaste computer niet helemaal correct.

Wat ik hiervoor moet aanpassen weet ik niet.
Als je de PC met een lange netwerkkabel aansluit op de bbox direct is de snelheid dan normaal, zo zou je kunnen weten of het zeker iets met instellingen van je pc te maken heeft.

Elsa

Oplossing gevonden.

Computer geoptimaliseerd via Tune-Up Utilities.

Nu is mijn internetsnelheid volledig in orde.

Welke aanpassingen er effectief gebeurt zijn, weet ik echter niet.

Waarschijnlijk via aangepaste TCP/IP instellingen.

Toch bedankt om mee na te denken.
Graag gedaan en einde goed alles goed.

Bedankt voor je response.


groetjes,

Elsa

Reageer