Slechte verbinding

  • 17 February 2012
  • 2 reacties
  • 435 Bekeken

Dag,

De situatie is als volgt:

Ik ben net verhuisd, en ben net klant geworden van belgacom. Om de kabels mooi weg te werken heb ik het volgende gedaan.

De telefoonlijn van Belgacom komt bij mij binnen met ,denk ,ik een VVT kabel Ø 0,8 mm (0,5 mm²) ( in ieder geval een iets dikkere 4-aderige kabel dan een normale telefoonkabel) deze hebik gesoldeerd aan een VVT kabel Ø 0,6 mm (0,28 mm²) waarna deze een 5 tal meter verder toekomt in mijn elektriciteitskast waar mijn splitter & bbox staan.

Nu heb ik af en toe last van storingen op Belgacom TV (internet nog niet veel gebruikt). Hierdoor heb ik eens naar de technische dienst gebeld en deze heeft een lijntest uitgevoerd. Uit de resultaten blijktdat er te veel storingen op de lijn zijn voor de bbox en dat dit ofwel aan mij ligt ofwel aan hun verbinding. Nu vooraleer ik een technieker laat komen wil ik zeker zijn dat dit niet aan mij ligt. (en ik denk dat dit eerder aan mij ligt :s)

Nu met wat rondvraag heb ik gehoord dat je eigenlijk nooit een telefoonkabel moogt solderen, en dat dit misschien wel de reden is van deze "slechte" verbinding. Klopt dit? en zoja welke mogelijkheden bestaan er dan om deze aan elkaar te bevestigen?

Alvast bedankt.

Groeten,


2 reacties

• De telefonie kabel die je gebruikt is blijkbaar ook in orde zie op mijn blog => telefoniekabel
Dat je niet mag solderen dat is zever als het maar goed gesoldeerd is met tin soldeersel.
'k zal u er zelf nog bij vertellen dat de technieker bij mij de installatie gedaan had door gewoon
de draadjes ineen te vlechten wat later voor problemen gezorgd heeft (slechte contacten/ oxidatie)
en dan heb ik ze gesoldeerd en de problemen waren voorbij !

Mvg
Er zijn geen aftakingen voor mijn vdsl2 aansluitdoos.

Ik zal als ik thuis ben de gegevens van mijn modem nog eens controleren:

Maar volgens mij was het iets van (internet favorite):

downstream-line rate: van 28900 kbps

Upstream line rate: weet ik niet meer

Downstream Training: -21 db

groeten en alvast bedankt voor de snelle respons!

Reageer