Vraag

Slechte ontvangst gsm

  • 12 August 2016
  • 19 reacties
  • 2504 Bekeken

De laatste tijd is de ontvangst hier echt slecht. De verbinding slaagt gewoon uit, niemand verstaat elkaar enz enz. Men moet het niet op het toestel steken want ik heb sinds vandaag een nieuwe gsm en het is niks beter. Ik begin dat stillekes aan beu te worden.

19 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Beste, is dit op 1 plaats, over het algemeen?

Is dit binnen of buiten?
Als het binnen is kan je eventueel de proximus mobiel coverage extender gebruiken (5€ :mnd)
▬ http://bgctv.skynetblogs.be/#Mobile-Coverage-Extender

☻ zie op prox site: http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html
Beste, is dit op 1 plaats, over het algemeen?
Is dit binnen of buiten?

Dit is bij ons binnen. Plus ik vind dat wifi ook niet echt meer optimaal werkt.
Als het binnen is kan je eventueel de proximus mobiel coverage extender gebruiken (5€ :mnd)
▬ http://bgctv.skynetblogs.be/#Mobile-Coverage-Extender

☻ zie op prox site: http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html



Sorry maar met alle respect maar betalen we nog niet genoeg? Denk dat het nog altijd proximus is die moet maken dat hun verbindingen gedekt zijn . Dit is weer zo een systeemke van wil je beter dan moet je er nog maar iets bijnemen. Ik heb alles bij proximus en toen de verbinding van de tv wegviel gingen ze het op de tv steken ook een splinternieuwe tja. De service via telefoon trekt nog op weinig en wil men iets bereiken moet men naar een proximuswinkel en daar helpen ze je dan zonder kosten. Maar een mens heeft niet altijd tijd daarvoor.
Reputatie 6
Badge +3
Werken de andere netwerken wel goed? Orange en Base?
Als het binnen is kan je eventueel de proximus mobiel coverage extender gebruiken (5€ :mnd)
▬ http://bgctv.skynetblogs.be/#Mobile-Coverage-Extender

☻ zie op prox site: http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html



Sorry maar met alle respect maar betalen we nog niet genoeg? Denk dat het nog altijd proximus is die moet maken dat hun verbindingen gedekt zijn . Dit is weer zo een systeemke van wil je beter dan moet je er nog maar iets bijnemen. Ik heb alles bij proximus en toen de verbinding van de tv wegviel gingen ze het op de tv steken ook een splinternieuwe tja. De service via telefoon trekt nog op weinig en wil men iets bereiken moet men naar een proximuswinkel en daar helpen ze je dan zonder kosten. Maar een mens heeft niet altijd tijd daarvoor.


Dat was louter en alleen ter informatie, en ik ben ook maar een doodgewone proximus klant die op tijd zijn facturen moet betalen zoals iedereen ;)
NB: proximus kan toch niet zorgen dat je binnen goede ontvangst hebt want dit gebeurt meer en meer met die veel beter geïsoleerde huizen, maar buiten is dan weer een ander verhaal.
Reputatie 1
Ik ben al meerdere jaren bezig met het telkens aanmelden van klachten over de slechte mobiele verbinding.Er zou een mobiel coverage extender worden opgestuurd die ik een maand lang zou mogen gebruiken omdat ik had aangegeven dat het belachelijk is dat Mijn gezin iedere maand moet betalen voor een dienst waar ik al jaren bijna geen gebruik van kan maken, zowel in als rondom de woning. Tot de dag van vandaag geen mobiel coverage extender ontvangen.
Niemand blijkt te weten waar dat fucking ding is. Na heeeeeeel veel bellen en vaak onbeschoft "geholpen "te zijn , was er eindelijk 1 persoon genaamd Kenny die mij vriendelijk te woord stond en zeer goed probeerde het probleem op te lossen. Dit alles is vanaf 28-7-2016 in gang gezet. Tot op heden ,16-08-2016, na veel en vaak bellen nog steeds niets mogen vernemen en de beloofde telefoontjes met informatie over het probleem zijn ook nooit gekomen.
Proximus had al wel op 24-7 de mobiel coverage extender geactiveerd.
In 1 woord schoftig zoals Proximus met klanten omgaat.
Zorg er gewoon voor dat klanten met slecht bereik zo'n kast gratis krijgen of doe eindelijk iets aan de verbinding zoals jullie uiteindelijk beloven:4 G voor iedereen!!!!
Het wordt tijd dat deze firma eens onder een vergrootglas komt te liggen want dit zijn duidelijk wantoestanden.
het is wel zo dat proximus niet kan zorgen dat je binnenshuis goede ontvangst hebt aangezien dit afhangt van de gebruikte bouwmaterialen bijvoorbeeld, maar buitenshuis is dan wel een ander verhaal natuurlijk.
Langs de andere kant zo'n toestel gratis ter beschikking stellen zou door iedereen die in dergelijke situaties verkeerd zeker geapprecieerd worden!
Reputatie 1
het is wel zo dat proximus niet kan zorgen dat je binnenshuis goede ontvangst hebt aangezien dit afhangt van de gebruikte bouwmaterialen bijvoorbeeld, maar buitenshuis is dan wel een ander verhaal natuurlijk.
Langs de andere kant zo'n toestel gratis ter beschikking stellen zou door iedereen die in dergelijke situaties verkeerd zeker geapprecieerd worden!


De verbinding is echt erg. Maar het ergste is misschien wel de manier waarop men je probeert te helpen. En dan" helpen" tussen dikke aanhalingstekens.
Constant te horen krijgen dat je geduld moet hebben. Elsa ze hebben daar gewoon lak aan de klant.
Reputatie 1
Het probleem gaat maar door nog steeds geen reactie gekregen. Om wanhopig van te worden.
[quote=Elsa][quote=jurgen_044]Als het binnen is kan je eventueel de proximus mobiel coverage extender gebruiken (5€ :mnd)
▬ http://bgctv.skynetblogs.be/#Mobile-Coverage-Extender

☻ zie op prox site: http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html[/quot



Sorry maar met alle respect maar betalen we nog niet genoeg? Denk dat het nog altijd proximus is die moet maken dat hun verbindingen gedekt zijn . Dit is weer zo een systeemke van wil je beter dan moet je er nog maar iets bijnemen. Ik heb alles bij proximus en toen de verbinding van de tv wegviel gingen ze het op de tv steken ook een splinternieuwe tja. De service via telefoon trekt nog op weinig en wil men iets bereiken moet men naar een proximuswinkel en daar helpen ze je dan zonder kosten. Maar een mens heeft niet altijd tijd daarvoor.[/quote]

Dat was louter en alleen ter informatie, en ik ben ook maar een doodgewone proximus klant die op tijd zijn facturen moet betalen zoals iedereen ;)
NB: proximus kan toch niet zorgen dat je binnen goede ontvangst hebt want dit gebeurt meer en meer met die veel beter geïsoleerde huizen, maar buiten is dan weer een ander verhaal.



Het ging hier vroeger gewoon goed. Geen enkel probleem. Het is begonnen met tv die geen verbinding kreeg. Meneer het is je tv 100% zeker ok nen nieuwe gekocht omdat het er toch moest van komen en het probleem bleef maar. Dan toch maar eens dag verlof genomen om naar proximuswinkel te gaan en daar krijg je te horen dat het wel de modem zal zijn. Gelukkig had ik wel zoiets verwacht en de oude meegenomen. Nieuwe op zijn plek probleem opgelost. Nu zijn het alle gsm's hier in huis. Mijn zoon was bij orange geen enkel probleem. Hij neemt hetzelfde als ik en ook prijs. Ik kijk dan op die dekkingskaart die Elsa hier ergens eens heeft geplaatst en wat zie ik onze straat en een straat naast die van ons hebben slechts 2G al de straten rond ons en de rest van de gemeente heeft 4G. Hoe leg je dat uit?
Reputatie 7
Badge +1
Heb hetzelfde probleem met GSM ontvangst binnen. Bij het afsluiten bij het abonnement kregen we te horen geen probleem perfecte verbinding ook binnen.
Helaas niet dus een klacht ingediend maar dan komt PX ineens met een artikel die bij het afsluiten niet wordt verteld. En toen kwam PX met de Mobile Coverage Extender.
Maar die kost dan weer € 5 per maand. PX heeft ons mooi bij het Pietje. Kreeg wel 6 maanden gratis maar men moet het probleem bij de bron aan pakken. Hebben dit dan ook geweigerd.
inhoud gewist was voor een ander topic bedoeld 😳
Reputatie 1
Proximus doet niets werkelijk niets.
Reputatie 7
Badge +6
Proximus doet niets werkelijk niets.
Dag Ries,
Ik heb aan mijn collega's gevraagd een en ander te checken bij jou in de buurt. Blijkt dat inderdaad de gsm ontvangst waar je woont eerder zwak is, zeker indoor. Ik kan je meedelen dat er een nieuwe site gepland staat om gebouwd te worden in de kerk van Horendonk. De timing daarvan is echter nog onzeker, en afhankelijk van zowel economische als commerciële prioriteiten. De datum die in krijg is 2017 of 2018.
Hopelijk kan ik je toch een beetje tevreden stellen met dit antwoord.

Groeten,
Wim
Reputatie 1
Beste Wim,

Hartelijk dank voor Uw reactie.
Eindelijk een bevredigend antwoord.
Kunt U misschien ook nagaan waarom het nu al een maand duurt dat men mijn bestelde mobile coverage extender niet wil opsturen?
Ik ben werkelijk van de kast naar de muur gestuurd.
Iedereen beloofd van alles . Ik zou iedere keer worden teruggebeld . Tot op de dag van vandaag niets mogen vernemen.
Hopend op een anrwoord,
Mvg. Ries
Proximus doet niets werkelijk niets.
Dag Ries,
Ik heb aan mijn collega's gevraagd een en ander te checken bij jou in de buurt. Blijkt dat inderdaad de gsm ontvangst waar je woont eerder zwak is, zeker indoor. Ik kan je meedelen dat er een nieuwe site gepland staat om gebouwd te worden in de kerk van Horendonk. De timing daarvan is echter nog onzeker, en afhankelijk van zowel economische als commerciële prioriteiten. De datum die in krijg is 2017 of 2018.
Hopelijk kan ik je toch een beetje tevreden stellen met dit antwoord.

Groeten,
Wim


Hoe legt proximus uit dat er hier 2 straten slechts 2G hebben en dat alles daar rond 4G hebben.
Reputatie 1
Dat is simpel Jurgen. Gewoon niet !!! Proximus legt niets uit . Ze reageren gewoon niet terug bij telefonisch contact.
Beloven van alles , uitvoeren forget it.
Betaal je factuur maar eens te laat , kijk maar eens hoe snel ze dan weten te reageren.
Dat zou eventueel kunnen als het gsm signaal obstakels tegen komt en op reflecties zodat het stralingsdiagram zwarte zones (dip) vertoont en dit is ook afhankelijk van de frequentie, dus daardoor kan 2G nog goed zijn terwijl 4g niet meer.
Het kan ook gekend zijn bij proximus als ze de locatie kennen.
Maar als ik mij niet vergis heeft Wim van Proximus in een ander topic al geantwoord hierop.
Edit: ja nu zie ik dat het antwoord hier juist boven staat van Wim, de hittegolf begint op mij te werken geloof ik :-))))))

Reageer