Beste,
Sinds enkele weken gaat de kwaliteit van het proximus netwerk enrom achteruit.
We hadden voorheen al eerder probelem met het netwerk dat is op een gegeven moment opgelost geraakt, toen was het data netwerk en telefonie netwerk goed, maar nu word het steeds moeilijker om te bellen en data verkeer is al helemaal een ramp.
Bladzijde 1 / 2
En waar heb je dit voor? Zijn er andere Proximus gebruikers in je buurt die hetzelfde voor hebben?
De regio rond de kerk van Houtvenne (Hulshout). Dit is inderdaad voor meerder proximus gebruikers een probleem.
komt hier toch regelmatig ter sprake dat er slechte mobiele dekking is en de prox dekkingskaarten maar theoretische opgesteld werden !?
hier vind je de kaart met het netwerkbereik.
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_phone/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm/kaart-met-het-netwerkbereik.html
========================================================================
Het onafhankelijke bureau Commsquare test regelmatig het netwerk van Proximus. Dat betekent dat er een wagen met verschillende ontvangers langs Belgische wegen rijdt om overal de kwaliteit te meten. Dit voertuig rijdt gemiddeld 8.100 km. Daarnaast werden er gedurende 40 dagen al wandelend metingen uitgevoerd (ook indoor), alsook 10 dagen metingen op de trein. In totaal worden 13.700 oproepen behandeld en 2.100 datatesten per operator uitgevoerd. Metingen die Commsquare in Q1 2016 heeft uitgevoerd (18/01/2016 – 25/02/2016).
De snelheid wordt gemeten zoals de klant die ervaart. De metingen gebeuren met een 2G-, 3G- en 4G-toestel in "free mode", dat zich automatisch verbindt met het best beschikbare netwerk (2G, 3G of 4G). Deze snelheden kunnen lager liggen dan de metingen op het netwerk zelf, maar liggen dichter bij de reële klantenervaring.
Elke gemeten situatie is een combinatie van toestel (2G, 3G of 4G toestel), type gebruik (bellen, downloaden, uploaden, surfen, video streamen, sms), en plaats (zowel drive-testen in steden en gemeenten verspreid over België en op autowegen als testen uitgevoerd door een voetganger op indoor locaties en in de trein). De resultaten worden door Commsquare weergegeven in een Mobile Customer Experience Dashboard met meer dan 100 situaties. In 87% van deze situaties scoort Proximus het best, versus 72% voor Mobistar en 50% voor Base. Er zijn ex aequos in verschillende situaties, daarom is de som van de percentages groter dan 100%.
Dag smalle,
In jouw geval zou de Mobile Coverage Extender een oplossing kunnen zijn. Alle info hieromtrent vind je hier .
Groeten,
Wim
In jouw geval zou de Mobile Coverage Extender een oplossing kunnen zijn. Alle info hieromtrent vind je hier .
Groeten,
Wim
Dit is geen oplossing aangezien er geen internet aansluiting aanwezig is. Ik vraag me af hoe het komt dat het eerst goed is een ineens de kwaliteit van het netwerk zo achteruit gaat tot zelfs geen verbinding meer kunnnen maken zelfs bellen is problematisch.
Dag smalle,
Groeten,
Wim
Groeten,
Wim
Wil je zeggen dat er op het J. Verlooyplein in Houtvenne (Houthulst) geen Proximus internet aanwezig is?
Ik heb het even opgezocht op onze speedtest tool met het adres J. Verlooyplein 2 (lukraak gekozen adres) en de waarden zijn: maximale download snelheid 56,2 Mb/s (minimum 27,7) en minimale uploadsnelheid 3,79 Mb/s.
Groeten,
Wim
Wil je zeggen dat er op het J. Verlooyplein in Houtvenne (Houthulst) geen Proximus internet aanwezig is?
Ik heb het even opgezocht op onze speedtest tool met het adres J. Verlooyplein 2 (lukraak gekozen adres) en de waarden zijn: maximale download snelheid 56,2 Mb/s (minimum 27,7) en minimale uploadsnelheid 3,79 Mb/s.
Groeten,
Wim
Het probleem is vooral aan de kant van het nummer 26 aan de andere kant van de kerk is het wel beter.
Smalle,
Ik heb eens mijn licht opgestoken bij enkele collega's en blijkt dat Proximus op de hoogte is van de zwakke ontvangst. Bij deze kan ik je meedelen dat voor dit geval er een site gepland is volgend jaar in Houtvenne (GSM/3G/4G-ontvangst). Deze zou dus in de loop van volgend jaar gebouwd worden. Je leeft dus op hoop.
Groeten,
Wim
In onze straat en nog een aanpalende hebben wij maar 2G terwijl alles rond ons 4G heeft hoe leg je dat uit?
Gsm is gewoon een ramp.
Gsm is gewoon een ramp.
misschien omdat er obstakels zijn die het GSM HF signaal tegenkomt in uw richting, ik heb dit hier ook voor met mobistar als mijn zoon met zijn mobistar gsm abo een beetje verder in straat gaat staan gaat het wel !!
Ik ben trouwens om die reden vroeger van mobi naar prox overgestapt omdat het hier in huis helemaal niet e doen was.
In het stralingsdiagram van de zender zitten er soms zwarte zones.
Ik ben trouwens om die reden vroeger van mobi naar prox overgestapt omdat het hier in huis helemaal niet e doen was.
In het stralingsdiagram van de zender zitten er soms zwarte zones.
Beste Proximus,
Inmiddels zijn we een jaar verder en kan ik vast stellen dat ontvangst probleem nog niet is opgelost integendeel zelfs.
Wanneer kunnen wij verbetering verwachten?
Inmiddels zijn we een jaar verder en kan ik vast stellen dat ontvangst probleem nog niet is opgelost integendeel zelfs.
Wanneer kunnen wij verbetering verwachten?
Anders als je hier geen reactie krijgt, eens vragen in een privébericht
hoever het al staat met de geplande site in Houtvenne
een privébericht aan Het Proximus Team kun je sturen via
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
hoever het al staat met de geplande site in Houtvenne
een privébericht aan Het Proximus Team kun je sturen via
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Ter info:
http://www.sites.bipt.be/
Ik zie hierboven dat Px over een goedgekeurde bouwaanvraag voor een GSM-antenne te Hulshout Grote Baan Tennisclub De Racket beschikt
Van wanneer deze dateert en/of ze (ooit) zal gebruikt worden en/of ondertussen (reeds) vervallen is op basis van de BIPT info evenwel niet te achterhalen
http://www.sites.bipt.be/
Ik zie hierboven dat Px over een goedgekeurde bouwaanvraag voor een GSM-antenne te Hulshout Grote Baan Tennisclub De Racket beschikt
Van wanneer deze dateert en/of ze (ooit) zal gebruikt worden en/of ondertussen (reeds) vervallen is op basis van de BIPT info evenwel niet te achterhalen
En zelf als het al uitgevoerd zou zijn, is het ook nog niet 100% zeker dat je nu wel goede ontvangst gaat hebben.
(toch als je buiten huis staat want binnen kunnen de soort gebruikte bouwmaterialen natuurlijk een lelijke rol spelen)
Maar uiteindelijk zou er wel inderdaad eerst een functionerende Site moeten staan
En als TS de vraag gesteld heeft in een privébericht zal Proximus toch wel van de bevoegde dienst kunnen met zekerheid te weten komen of dit al zo is
(toch als je buiten huis staat want binnen kunnen de soort gebruikte bouwmaterialen natuurlijk een lelijke rol spelen)
Maar uiteindelijk zou er wel inderdaad eerst een functionerende Site moeten staan
En als TS de vraag gesteld heeft in een privébericht zal Proximus toch wel van de bevoegde dienst kunnen met zekerheid te weten komen of dit al zo is
=
.. mocht een Px antwoord eventueel uitblijven kan betrokkene altijd eens informeren bij het gemeentebestuur (vandaar mijn post hierboven & ter info: vroeger stonden deze gegevens open bloot op BIPT website hierboven, sinds x evenwel achter een login/paswoord, het waarom is een weet van het BIPT....)
.. mocht een Px antwoord eventueel uitblijven kan betrokkene altijd eens informeren bij het gemeentebestuur (vandaar mijn post hierboven & ter info: vroeger stonden deze gegevens open bloot op BIPT website hierboven, sinds x evenwel achter een login/paswoord, het waarom is een weet van het BIPT....)
Volgens sommige beweren zijn die ook niet meer up to date wie er nu de waarheid spreekt weet ik echter ook niet, maar je kan al eerst zien wat proximus antwoort op een privébericht en desnoods opnieuw een pb sturen om ze er aan te herinneren dat je nog geen antwoord gekregen hebt, ze zullen wel antwoorden al vraagt het soms wel wat moeite en geduld
Ter info:
https://www.lne.be/kaart-zendantennes
Hulshout Grote baan 40 goedgekeurd op 06/2016 Px voor 2G & 3G : 900 GHz en 4G:800 Ghz
Hulshout Grote baan 40 goedgekeurd op 06/2016 Px voor 2G & 3G : 900 GHz en 4G:800 Ghz
Als je nu nog kunt ergens vinden wanneer de site operationeel zal zijn zal Smalle.vn heel tevreden zijn, want die mens wacht er al lang genoeg op (eigenlijk moest het beter een groen lachen smiley zijn)
NB: "you are too much of a hurry...",
je hebt twee maal de zelfde link gepost
maar je zal wel je reeds geposte link als tweede link bedoeld hebben : http://www.sites.bipt.be/
NB: "you are too much of a hurry...",
je hebt twee maal de zelfde link gepost
maar je zal wel je reeds geposte link als tweede link bedoeld hebben : http://www.sites.bipt.be/
Ghz ->Mhz
& 2e link te schrappen (pdf info antennegegevens via 1e link eventueel op te vragen)
& 2e link te schrappen (pdf info antennegegevens via 1e link eventueel op te vragen)
Voila dat is ook weeral opgelost 😉
Volgens dit plannetje zou er een antenne aan de overkant van de straat op de kerk staan.
Lijkt me heel sterk dat er dan in die omgeving zo goed als geen verbinding is.
Ik herhaal het nog eens, die resultaten zijn niet altijd de correcte weergave van de realiteit.
en ook aan goedgekeurd daar heb je niet veel aan het moet eerst functioneel zijn ......
NB: Ook weerspiegelen die kaarten die opgesteld worden door een app van veel gebruikers veel meer de realiteit.
(vergelijkt het een beetje met TomTom)
en ook aan goedgekeurd daar heb je niet veel aan het moet eerst functioneel zijn ......
NB: Ook weerspiegelen die kaarten die opgesteld worden door een app van veel gebruikers veel meer de realiteit.
(vergelijkt het een beetje met TomTom)
Verlooyplein/kerk = een andere antenne (nog) niet vermeld op website BIPT
-> = quasi zeker (nog) niet in dienst (gepland?... waarschijnlijk & voor ons een vermoeden, voor Px een weet ...)
Misschien eens opnieuw je licht aldaar opsteken
-> = quasi zeker (nog) niet in dienst (gepland?... waarschijnlijk & voor ons een vermoeden, voor Px een weet ...)
Misschien eens opnieuw je licht aldaar opsteken
En dan nog het enigste wat telt is de praktijk (en ik heb het niet over wat je binnen in huis zelf ervaart)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.