Skip to main content
zender niet beschikbaar, opname niet opgenomen,.....

Dingen die bij mij veel te vaak voor komen en nogal frustrerend kunnen zijn als men net naar een spannende film aan het kijken is en het bakje beslist dan even uite te vallen!

Of als ik naar mijn favoriete serie/ film die ik al altijd wou zien wil kijken maarja, "het bakje" beslist om het lekker niet op te nemen!

Dat dit éénmaal voorvalt kan ik gerust begrijpen, maar zodanig veel dat je die begacom tv door het raam wilt gooien?

Komt dit alleen bij mij voor? heb ik een slechte decoder? of ligt het gewoon aan Belgacom tv en moet ik er maar mee leven?

normaal is het zeker niet... heb nu toch al bijna 2 jaar belgacom tv en dergelijke ongemakken ervaar ik niet

hoe is de decoder verbonden met de modem? via kabel of....

zit je op de vdsl2 technologie? (heb je hd?) zo ja - op welk profiel (kan je checken via http://192.168.1.1/) en post eens je lijnwaarden

wat je altijd eens kan proberen is een factory reset van de decoder volgens onderstaande procedure

voor een Belgacom V3-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"

tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)

.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"

tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

mvg

Beste niet_tevreden_klant,

zoals xenne hier reeds aangeeft, kan het inderdaad een connectie-probleem tussen decoder en modem zijn, maar het kan ook een lijnprobleem zijn.

Kan je me via privé-mailbericht even je Belgacom lijnnummer (telefoonnummer) en de link van deze post doorsturen zodat ik je lijn kan uittesten.

Mvg

Eva van Belgacom

Beste niet_tevreden_klant,

Uw lijn is stabiel, geen verbrekingen dat zulke problemen kunnen veroorzaken. Hoe maakt u de verbinding tussen modem en decoder? Is dit met kabel of draadloos?

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer