Skip to main content
Ik ondervind enorm veel problemen met mijn modem. Moet hem vaak heropstarten. Internet valt vaak weg. Hopelijk is hier een oplossing voor!
Bart



Welke modem heb je?

Is het enkel het internet via WiFi die weg valt? Of ook via een ethernet kabel? Wat met TV?

Wat bedoel je met vaak? 1 keer per uur, 1 keer per dag, 1 keer per week / maand / jaar .... ?
Dag DenBart,



De laatste keer dat je de modem hebt herstart is een dik uurtje geleden. Ik merk de laatste 2 dagen toch een paar onderbrekingen. Indien een herstart momenteel niet helpt, kan je hem altijd even resetten? Als je hem reset, dan zal je opnieuw het standaard wifi netwerknaam en wachtwoord krijgen die je achteraan de modem, op de stikker,kan terugvinden.



Om je modem te resetten:



Duw tot dat de lichtjes vooraan veranderen (10 a 15 seconden) met een stylo/potlood in het gaatje Reset achteraan op de modem. Het kan tot 15minuten duren voor je modem gereset is.



Hier een link, via onze support site, hoe je de naam van het wifi netwerk kan veranderen :



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_name/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/naam-van-het-wifi-netwerk.html



en hier kan je het wachtoord opnieuw veranderen:



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_pwd/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/wachtwoord-van-het-wifi-netwerk.html



Wacht een paar dagen af en laat me dan zeker iets weten indien je nog problemen hebt.



Met vriendelijke groeten,



Andy

Reageer