Skynet mailbox

  • 16 August 2012
  • 7 reacties
  • 1594 Bekeken

Goede morgen,

Al jaren heb ik een skynet-emailadres. Bij raadpleging van de inbox komt er al jaren geen enkel bericht binnen. Het paswoord heb ik nooit veranderd. Waarom ontvang ik geen berichten meer aub? Dank u.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heb je de instellingen van je mailclient-programma al eens gecontroleerd? Kijk anders een op de webmail van skynet of ze daar wél binnenkomen.
via

http://webmail.skynet.be

kan je de mails via uw browser lezen

Met welke mail programma lees je uw bk259554@skynet.be mails

groetjes, Elsa
Ik heb ok al jaren een @skynet.be mailbox. Ik lees/stuur mails via Outlook 2010.

Nooit problemen gehad.

Echter wanneer ik in het buitenland ben (en niet enkel in 1 land maar in meerdere landen), kan ik geen mails verzenden vanuit Outlook. Al de rest werkt wel (mails ontvangen, mails uitvegen,...)

Welke instellingen moet ik aanpassen om ook in het buitenland mijn mails via Outlook te beheren ?

Ik heb reeds de helpdesk van Skynet gebeld, en die zeggen dat ik dan de webmail moet gebruiken. Maar dat is alles behalve handig, dus dat is niet de oplossing.

Bedankt !

Luc

Waarom kunt u geen e-mails versturen?
Om veiligheidsredenen, zoals het vermijden van spam, laat Belgacom het verzenden van e-mails vanaf een ander netwerk wel toe, op voorwaarde dat de verbinding met de Belgacom-mailserver via een geauthenticeerde en beveiligde verbinding gebeurt. Hiervoor dient u de instellingen van uw e-mailaccount in uw e-mail toepassing te wijzigen.
Let op: mogelijk is de snelheid lager bij het gebruik van een beveiligde connectie.
Hoe e-mails versturen via een niet-Belgacom-netwerk?
Pas de instellingen van uw e-mailaccount aan om e-mails te versturen via een ander netwerk dan Belgacom.

  • Gebruikt u Windows Live Mail?
  • Gebruikt u Thunderbird?
  • Gebruikt u een ander e-mail-programma? Ga als volgt te werk:
    1. Stap 1: e-mailaccount instellingen Open het venster van uw e-mail toepassing waarin u de instellingen van uw Belgacom-account kunt wijzigen.
    2. Stap 2: beveiligde authenticatie activeren Activeer de beveiligde authenticatie voor een uitgaande server. Gebruik hiervoor de volgende gegevens: [list]
    3. Gebruikersnaam: voer uw volledig e-mailadres in (bv. mijn.naam@skynet.be)
    4. Wachtwoord: voer uw mailbox-wachtwoord in

  • Stap 3: verbinding activeren
    Activeer de beveiligde verbinding (TLS). Gebruik hierbij de volgende gegevens:
    • Poortnummer uitgaande server: 587
    • Uitgaande server adres: relay.skynet.be

    [/list] [/list] Bron: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/internet/e-mails/e-mails-in-het-buitenland/a_id/13855/c/1284,1349,1372,1377

    groetjes, Elsa

Reputatie 1
Badge
Dat je in het buitenland geen e-mails kan versturen is normaal : dat lukt enkel als je via een skynet internet-verbinding verbonden bent (toch als je pop3 instellingen gebruikt zonder beveiliging).

Ontvangen is geen probleem (zou ook in het buitenland zo moeten zijn). Misschien dat het via IMAP wel lukt, maar nog nooit gebruikt op een andere provider

Als je bv. zou surfen met een telenet-verbinding zou je juist hetzelfde hebben met je skynet e-mails. Het buitenland is daarin niet belangrijk.

Die webmail is net in het leven geroepen om je e-mails overal te kunnen beheren, vanaf gelijk welke computer. Misschien minder handig, maar het werkt wel overal.
Reputatie 2
Badge +1
Met POP3 of IMAP en een beveiligde verbinding met authenticatie kan je op elk netwerk mails versturen.
Instellingen: zie post hierboven van Elsa.

De providers laten het niet toe om zomaar een andere mailserver te gebruiken op hun netwerk, dit om spam tegen te gaan.
Met authenticatie wordt dit wel toegelaten.
Reputatie 7
Badge +1
Het klopt dat ik vanop een Telenet Wifi geen mails kan versturen, noch met mijn tablet noch met mjn smartphone. Ik heb dat alleen maar eens uitgetest, maar heb er niet écht behoefte aan. Je kunt het dan wél vanop 3G van Proximus.Vanuit het buitenland heb ik geen ervaring, maar de oplossing werd hierboven al aangereikt.
Ik kon vroeger ook TV-Overal gebruiken op een Telenet-Wifi, maar dat is ook verleden tijd.

Reageer