Skip to main content
IK HEB ZOPAS MIJN SIMKAART GEKREGEN VOOR MOBIEL INTERNET IS DIT GRATIS OOK BUITENSHUIS

het mobiel 3G verbruik is gratis als uw verbruik de limiet van uw bundel niet overschrijd. let op, als je uw kaart halverwege de maand actief wordt zal je maar over de helft van het volume beschikken. verbruik op te volgen via hello applicatie en op e-services

of je 3G nu thuis of elders gaat opgebruiken maakt niets uit, zenne

mvg

Ik begrijp eigenlijk het nut niet van die belgacom sim kaart.

Een gsm met wifi kan toch net zo goed surfen via vb een mobistar sim kaart als er een hot spot is.

En met mijn laptop kan ik toch ook gewoon surfen door in te loggen op een hot spot.

Of zie ik dit verkeerd

ja, maar er zijn niet overal hotspots hé.... op sommige plaatsen zal je er geen hebben en dan zal je gebruik moeten maken van 3G.

dit gezegd zijnde, die simkaart die je krijgt is niet bedoeld voor gsm, is een data only kaartje, voor bv in tablette of voor op de laptop...

enkel als je uw gsm in een pack steekt met vast internet kan je het 3G volume ook op uw smartphone gebruiken

mvg

Dus, als ik het deze keer goed begrijp,

Dan kan ik met mijn laptop overal surfen met zo een sim card, ook al is er geen hot spot in de buurt en ook al is er geen ONbeveiligd draadloos netwerk in de buurt.

Dit wellicht tot een bepaald volume.

Dan heb ik enkel nog een adapter nodig om dit aan te sluiten via usb, maar dat zal wel in de handel verkrijgbaar zijn wellicht.

ALvast bedankt

correct. vandaar ook de naam internet OVERAL. (in de praktijk zullen er misschien wel afgelegen gebieden zijn waar geen mobiel internet beschikbaar is, of aan trage snelheid, maar belgacom heeft wel het beste mobiele netwerk in belgie)

je krijgt een volume toegewezen afhankelijk van je vast internetprodukt (je krijgt meer 3G volume in een pack)

usb modem is te krijgen bij belgacom voor €49 geloof ik.... sommige laptops zijn ecchter al voorzien om simkaart in te steken of je kan ze in een tablette steken.

mvg

Als een vast internetabonnement hebt bij Belgacom krijg je bij Start 50MB, bij Comfort 100MB en bij Maxi 250MB mobiel volume. Die kan je op die data-SIM gebruiken als je die daar op registreert. Als je opteert om die toe te voegen in een pack met mobile op je GSM-of smartphone-SIM, kan je dat volume alleen daarop gebruiken. Op de Hotspots kan je vrij surfen op één apparaat dwz. je krijgt een BelgacomFON login op je vast internet. Als je een GSM-abo neemt in een Pack krijg je een extra FON-login op je GSM nummer. Het volume dat je gebruikt op de Hotspots van FON gaat van je vast internetvolume af, maar dat is te verwaarlozen. In een pack krijg je nog meer gratis (?) mobiel volume. In een pack met Internet(vast) en Mobile (GSM), krijg je 100MB bij Start, 250MB bij Comfort en 1GB bij Maxi. Je kunt beide FON-logins door mekaar gebruiken op draadloze apparaten, maar nooit meer dan de logins hebt.

Reageer