SIM kaart zonder pincode

  • 23 October 2014
  • 16 reacties
  • 10636 Bekeken

Hallo,


Voor een GSM-module van een alarmsysteem moet ik een SIM-kaart (bv Pay&Go) hebben zonder PIN code.


Is het mogelijk om bestaande PIN van mijn SIM-kaart te wissen?


De meeste GSM's aanvaarden geen leeg veld bij het wijzigen van een PIN code.


De 'Ok' toets wordt maar pas actief bij 4 ingevulde cijfers.


Bij andere GSM's (bv. mijn smartphone) kan ik de PIN code wel omzeilen, maar niet wissen in de SIM.


Bedankt.





16 reacties

kan je altijd eens vragen aan 'Onze medewerkers' ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Beste,
Kan u mij zeggen over welk Home and Care systeem u beschikt?
En welk GSM u hierbij wenst te gebruiken.
Mvg,
Barbara

En welk GSM u hierbij wenst te gebruiken.



het zal de gsm-module zijn die in zijn alarmsysteem zit en mss daarom geen H&C van Proximus !


en deze zal waarschijnlijk niet kunnen ingesteld worden met een PIN code en daarom heeft hij een sim nodig die zonder sim werkt,


allee dit is wat ik er van versta ;-)
Barbara,


Kan je eigenlijk van een bestaande Proximus SIM, de pin code laten wissen, (bv. in een Proximus center) zodat je geen pin code meer hoeft in te voeren?


Mvg,


Elsa
Antwoord op een paar vragen:


De GSM module is een Elro SA125 (werkt alleen maar zonder PIN code) en de Smartphone is een Samsung SII.


Mijn schoonmoeder heeft ook een Alcatel 2000 Senioren telefoon, maar daar kan het ook niet mee.


Nochtans zou een GSM voor senioren in staat moeten zijn om zonder pin te kunnen werken.


Het zou voor oudere mensen een nuttig gegeven zijn.


Akkoord voor de veiligheid, maar als er een Pay&Go kaart in steekt en je verliest de GSM, dan is de schade toch beperkt.


Alvast al bedankt voor de reacties.


Michel.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:


The SIM card you are intending to use in the GSM Alarmer must have the PIN code disabled.


To disable the PIN code on the SIM card you will need to use a mobile phone


Dus betrokken sim-kaart van je alarmsysteem eerst in je/een gsm steken, dan de sim-beveiliging uitzetten en vervolgens deze sim-kaart in je alarmsysteem steken


P.S.


Je kunt de pin-code uitzetten via Menu > Instellingen > Algemeen > Beveiliging > SIM-beveiliging > Beveiliging > Uit.
Je kan het misschien ook volgen via dit filmpje : ► Pincode SIM kaart uitschakelen


Eigenlijk het bewijs weer dat de mensen meer moeten googelen , ik ben er zelf ingelopen trouwens door niet te googelen ;-)


Bedankt hoor voor de reacties.


Ik heb ook gegoogeld, maar met sommige GSM's is de beveiliging niet uit te zetten.


Ik heb er nu al 4 uitgeprobeerd, maar hoop doet leven...
volgens mij zullen ze dit direct doen als je een proximus center binnenspringt.
Ik hoop het, want dit is het ludieke antwoord van de 'medewerkers':


'U kan de SIM-kaart even in gsm toestel plaatsen om zo de pincode te deactiveren.'


Sorry, maar dit zegt mijn GalaxySII: 'pin uitschakelen niet ondersteund'.


Alcatel 2000 noppes, HTC touch noppes, Nexus5 (gaat niet omdat dit een micro SD bevat).




Inderdaad bij mijn twee gsm's lukt het ook niet !!
Conclusie: Ik ga volgende week naar een Proximus-center en vraag een Pay&Go met gewiste PIN.


Lukt dat niet, sorry dan kijken wij uit naar de concurrentie.


Zou spijtig zijn, want als gepensioneerd Belgacom medewerker met 35 jaar trouwe dienst wringt dat toch een beetje...ontevreden


Ik hou jullie op de hoogte.


Dat komt wel in orde, dat moet zeker kunnen zonder probleem.


En bedankt om ons op de hoogte te willen houden.
Even feedback:


Het probleem is opgelost.


Het eerste Pay&Go kaartje dat ik uitgetest heb ondersteunde het verwijderen van de PIN-code niet.


Misschien zal ik dit kaartje eens uitwisselen voor een nieuwer exemplaar, want dit kaartje is misschien al 10 jaar oud.


Een recenter kaartje ondersteunde het wissen van de PIN-code wel.


Dit heb ik uitgetest met de Samsung Galaxy SII en met de Nexus 5 en daarna het kaartje in mijn oudere HTC Cruise (Windows Mobile 6) gestoken.


Die startte dan op zonder PIN.


Iedereen bedankt voor de hulp en feedback.


Tip voor de medewerkers en/of helpdesk; er bestaan dus kaartjes die het wissen van de pin niet ondersteunen.


verlicht
Bedankt voor de feedback ja


Inderdaad nu je het zegt , daarom dat het bij mij ook niet gaat !


Hetzelfde kan je voor hebben als je soms geen verbinding kunt maken met 3/4G dan kan je ook best je oud kaartje met een nieuw gratis omruilen in een Proximus center.
Dat ga ik zeker doen.


Bedankt.


Reageer