Weet er iemand hoe ik op een eenvoudige manier een backup kan maken van de contacten op m'n SIM kaart? Liefst zonder al m'n contactgegevens te delen met Google of andere cloudproviders.
Bladzijde 1 / 1
Als ik googel op "backup maken van simkaart" zie ik ale enige oplossingen staan
zoals bvb : http://editorial.nl.softonic.com/zo-maak-je-een-back-up-van-je-android-contacten
enz........
zoals bvb : http://editorial.nl.softonic.com/zo-maak-je-een-back-up-van-je-android-contacten
enz........
Dank je wel Elsa. Dit interessante artikel gaat er van uit dat ik m'n contacten in m'n telefoon heb opgeslagen, en geeft als één van de 3 mogelijkheden, het kopiëren van m'n contacten naar de SIM kaart. Andere 2 alternatieven uit het artikel zijn kopie naar SD kaart en kopie naar Cloud. Ik heb geen SD kaart bij de hand en Cloud wens ik te vermijden. Al m'n contacten zitten al in m'n SIM kaart - backup is gewenst voor als ik m'n telefoon (met SIM kaart erin) zou verliezen. Ik denk ondertussen een oplossing gevonden te hebben: Op m'n Samsung Galaxy S5 mini selecteer ik alle contacten, klik dan op het icoontje om deze contacten te delen, en daar kies ik "via MMS". M'n telefoon maakt dan een .vcf bestand van al m'n contacten. Als bestemmeling van de MMS geef ik m'n e-mail-adres: ik heb nu in m'n mailbox een bestand van 34KB met al m'n contacten: nu nog testen of het bruikbaar is als backup...
En kan je ze dan ook weer omgekeerd op de simkaart terug zetten?
Had vroeger ook een Samsung GSM en nam dan een back-up van de contacten met de software van Samsung zelf, Samsung PC suite noemde dat toen.
Ja maar die software werkt nu niet meer op windows 10 dacht ik toch ?
Toen had ik nog Windows 7.
Ja maar ik ga nu W10 niet terugdraaien naar W7 hiervoor :LOL:
Kan zijn dat het ook werkt op win10, weet ik niet, maar terugdraaien kan ook softwarematig via de compatibiliteitsmodus.
'k zou het nog eens bij gelegenheid moeten proberen want ik heb nog altijd mijn oude samsung gsm in gebruik ook.
Ik ga er geen blanco simkaart voor kopen om het te testen, maar op mijn pc lijkt het .vcf bestand toch al m'n namen en gsmnummers te hebben. Als ik dus ooit een restore moet doen, zal ik allicht wel een oplossing vinden om de nummers terug op te laden - in het ergste geval manueel...
Ze eerst wissen van je simkaart en dan proberen of je ze kan terug zetten (grapje) ;-))))
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.