service tijdelijk niet beschikbaar bij bekijken nPVR opname


Badge
Dit is nu al de tweede dag op rij!

Wij hebben 3 afleveringen van Thuis opgenomen omdat we niet konden kijken. Als we nu een van die afleveringen willen zien, dan is dat geen probleem, maar om daarna naar een 2de aflevering te kijken, dat gaat blijkbaar niet: dan is de service plots niet beschikbaar Verstomd .

Het is wél de bedoeling dat we onze achterstand inhalen, maar op deze manier lukt dat natuurlijk niet...

We zouden toch eens 2 afleveringen na elkaar moeten kunnen zien.

Het werd niet als serie geprogrammeerd, wel 3 x via de TV-gids geprogrammeerd om op te nemen.

Momenteel nemen we de aflevering van vandaag op en kijken naar de aflevering van 3 dagen geleden. Hoe belachelijk is dat !

Waarom kunnen wij geen twee opgenomen programma's na elkaar bekijken?

13 reacties

meer dan 1 aflevering van Thuis per dag kan uw gezondscheid schaden, zal Belgacom denken...

fkes serieus, ik heb ook al https:///posts/341ca4832f

ik zou eerst een vooral blij zijn voor u dat u uiteindelijk alle afleveringen kan bekijken, ik heb minder geluk

er zijn duidelijk problemen met de netwerkopnames, schitterende vondst & concept, helaas de laatste tijd veel problemen. ik hoop dat de vele topics Eva ook niet ontgaan zijn en dat de mensen "in charge" er hun tanden inzetten

mvg

ps: binnenkort verdwijnt Thuis van de buis, tijd genoeg om achterstand in te halen ;)
Reputatie 7
Badge +1
Series kan je maar beter met het "serieopnamesysteem" plannen. Als je er in de planning op klikt, kan je meestal al de 2 (als het wekelijks is) volgende afleveringen zien staan. Bij de opgenomen programma's hetzelfde, klikken op het opgenomen programma en er komt een lijstje van de opgenomen afleveringen. Dan moert je 1) maar eenmaal programmeren, 2) je hebt geen gezever meer met die netwerkopnames (die overigens meestal wél probleemloos lopen).

Je moet enkel nu en dan eens checken of er geen x in het cirkeltje staat. Maar dat is nog een van die" bugs" in het TV-gids systeem. Ook worden niet alle wekelijks of dagelijks terugkerende programma's door de TV-gids als "serie" gecatalogeerd....zodat je ze wél telkens terug moet ingeven.
Badge
"Series kan je maar beter met het "serieopnamesysteem" plannen"

Net omdat als serie plannen vaak mislukt, doe ik het een voor een.


Gisteren is het wél gelukt om er twee na elkaar te bekijken. Probleem opgelost dus :)
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren weer problemen met nPVR opnames. Weer melding dienst tijdelijk niet beschikbaar. Problemen met de servers ? een uur later kon ik ze echter wél bekijken.
mijn opnames op afstand van de laatste dagen waren spoorloos. ook waren geplande opnames niet te niet te zien bij "gepland" op decoder.

geen paniek echter, de opnames werden wel degelijk opgenomen en werden zichtbaar na een reset van de decoder. reeds tweede maal dat ik dit voorheb

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik hoop dat ze die problemen opvolgen, want het is toch niet normaal. In chase play kijken naar nPVR opnames (die dus nog bezig zijn) blijkt een probleem te blijven. Vlgs. mij toch een probleem van de servers die niet kunnen volgen met de streaming naar de gebruikers wegens het enorm succes van de formule.....
Ik wil enkel toevoegen dat het inderdaat niet normaal is hoeveel keren ik dit tegenkom op 1 week.

Hopelijk word dit ooit opgelost
Ja en bij valt het trouwens ook op dat de site "skynet.be" ook veel trager reageert dan veel andere doorsnee sites!
Beste Lieve en forumgebruikers,

Er zijn inderdaad een aantal problemen geweest met opnames en dan voornamelijk met de netwerkopnames. Zoals Sinjoor71 aangeeft zijn we een beetje slachtoffer geworden van het grote succes van deze netwerkopnames (meerdere programma's tegelijk opnemen).

Er worden constant aanpassingen gedaan aan de servers om aan de zeer grote vraag te voldoen en de meeste problemen zouden ondertussen van de baan moeten zijn.

We verontschuldigen ons voor het ongemak,

MVG,

Eva van Belgacom

dank voor de reactie Eva.

ik hoop dat jullie er in slagen die ongemakken er volledig uit te halen, uiteindelijk is het een schitterend concept

mvg
Reputatie 7
Badge +1
De laatste tijd gaat het inderdaad véél beter. Geen échte problemen meer gehad. Enkel gebeurt het nog dat een oudere opname, die bv. op 21 dagen staat, tijdelijk maar max. 4x vooruitspoelt. Dat is normaal niet zo'n groot probleem, maar als je een langere opname in stukken bekijkt gespreid over verschillende dagen, en je tussendoor je decoder eens herstart, wordt het vervelend, want dan ben je het markeerpunt kwijt van de plaats waar je gebleven bent bij het kijken....als je dan terug van het begin moet doorspoelen tegen 4x is dat erg frustrerend. Maar de volgende dag of een paar uur later spoelt hij dan toch weer door tg. 8x 32x 64x....raar maar waar...

ik heb ook al beterschap gemerkt, maar denk dat het ook een stuk kalmer is op de servers tgv 't verlof, er wordt minder tv gekeken, veel series die niet meer lopen .... 't is dus nog wat te vroeg om al victorie te kraaien

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ja Xenne, je zou wel eens gelijk kunnen hebben.....;)

Reageer