Skip to main content
Maandagavond 13/3/17 mijn nieuwe Bbox3 geïnstalleerd. Zou een pak efficiënter zijn, betere wifi, betere snelheid,....... kortom, helemaal overtuigd. Na installatie werkt alles, muv de HD kanalen. Die zijn plots van mijn TV ? Even contactcenter bellen, waar een vriendelijke man mijn lijn test en uitlegt wat er aan de hand kan zijn. De nieuwe BBox is gevoeliger en kan in combinatie met een verouderde aansluiting tot problemen leiden. De vriendelijke heer probeert de lijn nog terug te zetten naar HD, maar dit lukt niet. Er zal een technieker langskomen de dag nadien(dinsdag 14/3). Deze komt langs, verandert aansluiting, maar wanneer ik's avonds na mijn werk controleer of de HD kanalen terug werken, merk ik hetzelfde probleem. Terug contactcenter gebeld en melding gemaakt aan een vriendelijke dame, die begripvol is en terug een technieker plant voor vandaag donderdag 16/3. Ik vraag rekening te houden met het feit dat we een werkend koppel zijn en er niemand voor 18u30 thuis is. Mijn vraag, stuur aub niemand voor 18u30 langs, wordt als opmerking genoteerd, ik tevreden dat vandaag eindelijk mijn probleem opgelost geraakt. Vandaag telefoon van technieker om 16u30 dat hij binnen half uur ter plaatse zal zijn. Oei, zeg ik, dat zal niet lukken, want er werd duidelijk vermeld, pas vanaf 18u30. Neen, zegt hij, U bent de laatste afspraak waar ik moet langsgaan. Ik probeer nog even te herhalen dat ik vermeld had dat ik pas om 18u30 thuis ben, maar dit wordt genegeerd. Lukt niet, kan niet.... Even terug naar contactcenter gebeld rond 16u45, Wat dan volgt, heb ik nog niet meegemaakt wanneer ik naar een contactcenter bel. Een dame ( naam vergeten), is al kort van stof wanneer ze opneemt. Ik leg situatie uit en zij antwoordt mij erg bits ' nee meneer er is geen oplossing, dit was laatste afspraak van technieker'. Ik zeg, ja maar, er werd vanaf 18u30 genoteerd. Ze werd nog kwader en sleurde erbij dat haar collega dit niet had moeten noteren. Letterlijk : dit is de schuld van mijn collega meneer! Ik zeg dat dit mijn probleem niet is en ik van haar een oplossing verwacht. Ze heeft ruggespraak met waarschijnlijk 1 van de vele managers en komt terug met het antwoord : om een andere afspraak te maken. Ik vraag morgen vrijdag om 18u00u, want dan is er zeker iemand thuis. Terug kwaad , neen het is tussen 16u30 en 20u00. Ik antwoord, dat ze dan maar een oplossing zoekt, want ik ben pas om 18u thuis. Ze blijft bij haar stelling en vraagt terug om mij in te plannen tussen 16u30 en 20u (zeer geïrriteerd en mij vlug willen afschepen). Ik kan ook een technieker op afspraak boeken, die op bepaald uur komt, maar dit is niet gratis. Geen optie, ik betaal al meer dan genoeg voor mijn Proximus factuur. Van ellende vraag ik dan maar een zaterdagvoormiddag. Mijn raad, geef aan die medewerker aub een cursus klantvriendelijkheid. In zulke cursus leer je hoe je een klant best aanpakt. Snauwen, het probleem minimaliseren, de schuld op een collega steken en je kwaad maken vind je in zo'n cursus niet terug. Hopelijk geraakt dit probleem snel van de baan en kan ik terug TV kijken in HD kwaliteit en sneller surfen. Met een BBox3 zou dat wel mogen, niet ?
Dag Hans,

Alvast bedankt voor je feedback over je ervaring van de laatste dagen. Dit had allemaal niet Mogen gebeuren. Ik stel voor dat je me je even je lijnnr of klantennr bezorgt? Dan gaan we kijken wat we kunnen doen alsnog.

Mvg,

OdB
Dag HSM,

Ik heb dit doorgestuurd naar mijn manager om dit toch even te laten nakijken want het is inderdaad niet de bedoeling dat ze u gewoonweg afschepen. Mijn excuses voor dit ongemak.

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team

Reageer