Skip to main content
Bij deze ook zoals de meeste al een enorme lijdensweg afgelegd met Belgacom.Eerst moeilijk doen om naam te veranderen, de nr stond wel op overlede persoon pas toen ik dreigde dat ik dan ook niet betaal want een dode kan ook niet bellen ging alles vanzelf.Belgacom tv is ook een verhaal apart,hebben dit gratis daar we bellen en surfen via belgacom maar al vele malen zonder beeld gezeten,zonder internet,traag internet,posten die gewoon wegvallen.Voorbije week kreeg decoder weer kuren,brommen,niet reageren op afstandbediening of traag,weer belgacom klantneidenst gebeld moest dossier aanmaken kreeg nr en kon hiermee een nieuwe decorder halen.Zo gezegd zo gedaan maar thuis gekomen kon ik weer bellen want decoder wou niet opstarten,technieker probeert al vanalles maar lukt niet,zegt dat hij nog aantal dingen zal proberen en mij terugbelt of dit lukt of niet,wacht nog altijd op dit telefoontje. Nu onlangs nieuwe tv gekocht en kunnen dus HD kijken maar weer problemen,niet genoeg capaciteit,bellen naar klantendienst, moest gewoon nieuwe modem halen en zou zo in orde zijn. Bediende belgacom winkel dit hier weer zeer moeilijk over om de modem die nog werkt om te ruilen naar een modem die wel HD aankan, na een uur daar te staan en met gsm naar klantendienst te bellen zonder iemand aan te lijn te krijgen kreeg ik dan toch eindelijk mijn modem mee. Thuisgekomen nog steeds zelfde probleem,want ze waren bij klantendienst vergeten te melden dat er een omschakeling dient te gebeuren in de centrale kast!Ze maken reclame voor HD maar geven niet de juiste modems mee en dan nog moet technieker komen om lijn om te zetten. Vraag me af of we in de jaren stillekes zijn blijven hangen met belgacom.

Vriendelijke groeten en lijdende belgacom klant

andere modem (bbox2) is inderdaad niet voldoende voor vdsl2. de technieker moet passeren om de jumpertjes te trekken, dit kan nu éénmaal niet van op afstand gebeuren. deze passeert meestal na een dag of 10-15 na aanvraag. u zal normaal gezien nog een brief met activatiedatum ontvangen. normaal gezien komt die niet aan huis, wel zit er in het pakket van de modem handleidingen voor installatie van de bbox2. eens op vdsl2 zou uw internet wel een stuk sneller en stabieler moeten zijn, en dus ook hd zenders...

mvg

Je lijn moet inderdaad fysiek aangesloten worden op de lokale ROP (remote optical platform of glasvezelcabine).

Installatie en activering is momenteel gratis.

Lees ook meer op de technische blog van forumlid Ricy

http://bgctv.skynetblogs.be/

Beste foxy,

Zoals xenne en sinjoor71 al gezegd hebben, moet er dus inderdaad bij de installatie van HD(VDSL2) een technieker "ter plaatse" gaan om de configuratie van kabels in de straat cabine te veranderen.

Kan u mij uw vaste lijnnummer of login via privé bericht sturen? Dan kijk ik uw situatie eens na.

Mvg,

Eva van Belgacom.

Reageer