Skip to main content
iets meer dan een week geleden liet ik weten dat ik mijn foto's van de cloud niet kan bekijken op mijn tv omdat er onder apps 0 items staat. Ik dacht dat dit iets heel simpel was wat binnen een of een paar dagen kon opgelost worden. Het blijft echter oorverdovend stil vanuit het proximus cloud team.

Telefonisch zijn die al niet te bereiken en het is dus enkel hopen en ... wachten op een antwoord/reactie. Heeft iemand anders ook ervaring met deze 'service' van proximus ?
Je kan ook altijd een privébericht sturen moest er morgen op je bericht niet gereageerd worden.

via dit Forum, kun je een privébericht aan Het Proximus Team sturen via

    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)



Ter verder info:


    Voor Cloud vragen kun je het contact formulier invullen via deze site.
    https://www.proximus.be/contact
  • Druk op "Snel aan de slag? Hier vind je een antwoord op je vraag"
  • Dan druk je op "Ik ben klant en ken mij telefoonnummer.
  • Voer je telefoonnummer in en druk op OK
  • Dan druk je op "Ik heb een technische vraag"
  • Dan "Mijn product werkt niet goed"
  • Daarna kies je Internet en dan krijg je de "Cloud" optie.
  • Vul de velden in en je zal snel een antwoord ontvangen door een van onze de Cloud-experten

beste Martin,

hartelijk dank voor de snelle reactie, maar... hetgeen u me voorstelt heb ik 8 dagen geleden gedaan en sindsdien nog van niemand verder iets gehoord. Alhoewel, ik zou liegen, ik heb onmiddellijk(een paar minuten na mijn actie) een email gekregen van proximus met een dossierreferentie ( 30950610) en de vriendelijke info "We stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk te antwoorden".
Ik lees hier dikwijls van proximus medewerkers dat de afhandeling gemiddeld tot 14 dagen kan in beslag nemen!
oke, dan nog even geduld hebben zeker en hopen dat er tegen eind volgende week toch wel een oplossing/reactie komt vanuit het cloud team
En anders zou ik dan nog eens een herinnering sturen indien die uitblijft.
Hi Dijo



Ik lees hier je post en zie dat dit gaat om het feit dat je Cloud niet meer kan bekijken via je tv.



Dit is normaal



Eind november verleden jaar zijn we overgegaan naar een andere software ontwikkelaar voor de Cloud toepassing. Deze leverancier biedt geen Cloud software over Prx decoders aan. Je krijgt dus geen optie meer hiervoor op de decoder. Een navraag hieromtrent of dit een feature is die nog komt werd negatief beantwoord.



Mvg sabine technical support cloud services
Beste Sabine,

dank voor de info - nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben - als ik het goed begrijp zijn cloud foto's dus niet meer te bekijken direct op de TV zelf via het menu van de decoder ? - is er dan überhaupt een andere mogelijkheid om deze foto's alsnog op m'n TV te kunnen bekijken, bvb. via m'n smartphone Huawei p8Lite 2017, want ik lees daar in de handleiding dat er een of andere manier bestaat om hetgeen op het scherm van m'n smartphone verschijnt naar een TV scherm over te brengen ?
screen mirroring

> http://bgctv.skynetblogs.be/#screen-mirroring

of google home -app die via een chromecast HDMI stick op de HDMI ingang van je TV

proximus zijn swipebox

> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_chromecast_apps/particulieren/support/applicaties-apps/proximus-tv/functies-van-de-proximus-tv-applicatie/tv-app-bekijken-op-een-tv-scherm-via-google-chromecast.html

enz...
Je kan dit via de decoder inderdaad niet meer

Zoals martin aanhaalt kan je dit normaal via screen mirroring wel doen

of via een chromecast apparaat
Ik lees in de handleiding van mijn smartphone iets over miracast en op het internet vind ik dat er een miracast TV dongle bestaat. Vermoedelijk is het dan dat wat ik zal nodig hebben ?
is inderdaad vergelijkbaar met google chromecast

waar ook sprake van is op de link die ik reeds meegegeven heb

> http://bgctv.skynetblogs.be/#screen-mirroring

als je nog meer details en uitleg wilt kan je altijd eens googelen .....
dag Martin,

hartelijk dank voor de verdere info en nu nog een ( voor jullie misschien domme ? ) vraag - gaat het met een dergelijk toestel dan niet enkel over TV kijken maar gewoon over alles overbrengen op een TV scherm wat op het scherm van m'n gsm te zien is ( foto's, een document,...)

Intussen heb ik de cloud app zowel op mijn smartphone als op die van mijn echtgenote geinstalleerd en dat vind ik echt superhandig - alleen vind ik niet zo direct terug of ( en zo ja hoe ) ik een foto die ik neem met mijn gsm in de cloud kan plaatsen ( zodat die voor m'n echtgenote ook via haar cloud app zichtbaar is)
inderdaad wat je ziet op je scherm zie je dan op je TV.

Maar niet altijd letterlijk in die zin dat als je bv met chromecast werkt en je cast bv een YouTube filmpje naar je TV dan blijft je scherm van je toestel stil staan en loopt de YouTube film verder over chromecast naar je TV en kan je ondertussen naar iets anders kijken op je toestelscherm.

zie ook voor wat uitleg :

Chromecast versus Miracast



verder nog :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cloud_upload/particulieren/support/internet/cloud/uw-bestanden-beheren-in-de-cloud/manueel-bestanden-toevoegen-in-de-cloud.html



en eventueel ook nog wat info:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_cloud/particulieren/producten/catr-internet/internet-opties/cloud.html
Dit kan inderdaad. Je drukt rechtsboven op foto's en video's uploaden. Indien je echtgenote dezelfde login gebruikt moet zij dit kunnen zien.
beste Wim, dank voor de info - ik probeer dit vanavond even uit, en daarmee zal ik dan wél volop kunnen gebruik maken van de mogelijkheden die cloud biedt

Reageer