Beantwoord

serverfout

  • 10 April 2016
  • 8 reacties
  • 2299 Bekeken

Ik stel vast als ik mijn opnamens wil bekijken dat dit niet gaat krijg altijd de melding serverfout;
Opnemen doet hij wel maar bekijken gaat niet,heb gisteren wel een nieuwe bbox 3 aangesloten kan dit de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door Marleen 10 April 2016, 11:12

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo,
Heb je het al eens geprobeerd met de decoder eventjes zonder spanning te zetten of een reset? Dikwijls is dat voldoende.

Hoe is je decoder verbonden met je modem? Met een kabel of PLC's enz. Als het met PLC's is kan het wel zijn dat je die na de installatie van je b-box opnieuw moet synchroniseren.

Als dat allemaal geen verbetering brengt, de hele installatie procedure van de b-box en daarna je decoder eens herhalen.
MVG
herstart eens je decoder eens door 5 seconden de netstekker uit te trekken (of eventueel via schakelaar achteraan)

ik geef je ok de algemene procedure mee:

- Spanning onderbreken van zowel Bbox modem en decoder
- modem na 10 seconden terug opzetten tot dsl lampje continu brandt en je terug kunt surfen.
- dan decoder opnieuw onder spanning zetten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder ?? Klik hier
- lukt het nog niet bellen naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen
Het is opgelost decoder reset gegeven:D
Nog ter info dit is ook de procedure die door een Proximus technieker gegeven werd:
FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen

Je kan best eens het volgende proberen:
1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van modem, decoder, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten of tot DSL ledje continu brandt.
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.
Normaal kan je dan al je opnames terug bekijken.
Mocht dit niet lukken kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

bron: https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/opgenomen-programma-niet-bekeken-worden-33597?postid=537655
Reputatie 7
Badge +6
Hoera!
Inderdaad, normaal zal een decoder reset voldoende zijn, zelfs na even de ethernetkabel uit je decoder te trekken en terug te steken kan het soms ook terug werken, zodat hij de aanvraag opnieuw doet aan de server en het dan wel terug werkt.
Opgenomen programma's die ik wil afspelen krijg ik nooit de server fout te zien.

Ik krijg wel de boodschap serverfout als ik opgenomen programma bekijk en later wil verder kijken. Ik ben dan verplicht om gans de opname opnieuw te starten en dan door te spoelen tot waar je was.
Komt wel wat op het zelfde neer hoor, het contact maken met de server die verkeerd loopt, zelf bij sommige opnames die niet meer in de lijst van opnames staat maar dan wel op de PTVapp terug te vinden zijn zijn allemaal te wijten aan één of ander communicatie (of synchronisatie) probleem met de server, al heb ik die dan weer niet, ra ra ...

Reageer