Beantwoord

Series worden niet opgenomen.

  • 28 January 2017
  • 23 reacties
  • 571 Bekeken

Ik ben sinds een maand overgeschakeld van Telenet naar Proximus en heb er al dik spijt van. De Proximus tv is veel trager, ingewikkelder en bovendien niet betrouwbaar. Verschillende series op een wilt hij niet opnemen. Hij staat ingesteld op serieopname maar er wordt niets opgenomen en ik kan de serieopname niet annuleren om het terug in te stellen. Ik zie op de fora dat dit probleem al meer dan een jaar bestaat?! Ik bel naar Proximus eergisteren, ze zeggen mij dat het om een fout gaat in de software, dat ze ook wachten op een update maar niet weten wanneer die komt. Ze hebben een paar dingen opnieuw ingesteld en nu is het weer prijs. Een serie op canvas die niet wordt opgenomen. Hoe wordt dit in de zeer nabije toekomst opgelost of hoe kan ik mijn contract ontbinden omdat de verwachtingen niet ingelost worden? Een zeer ontevreden nieuwe klant.
icon

Beste antwoord door ThomasP 30 January 2017, 09:32

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 1
Proximus is inderdaad totaal onbetrouwbaar voor opnames van series. Waren 1 week met vakantie en 2 series ingesteld voor opnames. Opnames van vrijdag 20 jan (dag van vertrek) waren OK voor beide series. Van 1 serie geen opname op maandag en dinsdag die volgden rest van de week ok , van de andere serie niks voor de hele week behalve op vrijdag 27 jan, opname gestart als de aflevering reeds afgelopen was .Mijn ervaring met eerdere problemen is dat ze daar niet wakker van liggen. Voor Dominique Leroy zijn de aandeelhouders belangrijker dan de abonnees die betalen voor hun diensten.
Als ik de mogelijkheid krijg om over te schakelen naar Telenet (wordt hier (nog) niet aangeboden) zal de keuze snel gemaakt zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Isa, momenteel kampen we inderdaad met enkele algemene problemen. Onze TV ingenieurs doen er alles aan om deze zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses hiervoor. Kan je me even vertellen over welke serie dit gaat? Dan kijk ik dit even voor je na en doe ik het nodige. Tip! Een hestart vd decoder dmv de stroomschakelaar is vaak ook al een oplossing.
Reputatie 7
Badge +6
Gilbert, we trekken dit ons wel degelijk aan. Onze TV ingenieurs zijn druk bezig de Proximus TV ervaring te optimaliseren en wij bij de Helpdesk doen er steeds alles aan om je zo goed mogelijk verder te helpen. Aarzel dus zeker niet om me voorbeelden te sturen van opnames die mislukt zijn of waar je problemen mee had. Dan kijk ik dit voor je na en doe ik het nodige. Je mag deze altijd doorsturen via privébericht naar Het Proximus Team.
Reputatie 1
Thomas,

bedankt voor je reactie. In ons geval zijn het de series Thuis en Neighbourgs die niet gewerkt hebben. De vrije ruimte is nogthans 45%. Zie mijn eerste reactie. Het is moeilijk om voorbeelden op te sturen als ze niet werden opgenomen. Uitgezonderd van de opname Neighbourgs van vrijdag ll die werd gestart om 18;15 h terwijl uitzending maar tot 18:00 duurt. Opname is wel ingesteld tot 30min na beïindigen van programma. Alvorens deze reactie te verzenden ben ik nog even gaan checken en mirakel, vandaag zijn de opnames van Neighbours beschikbaar, zij het voor 54 dagen. Hebben jullie alsnog iets gewijzigd intussen? De opnames van Thuis op Eén van maandag en dinsdag ll. zijn er niet.Deze zouden we absoluut nog willen bekijken en dan is dat voor ons in orde. Bedankt
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt. Ik stuur het door naar ons TV team en houd je op de hoogte.
Beste Thomas, dit is donderdag al gebeurd en zaterdag was het alweer een probleem. Thuis werd eerst niet opgenomen, zaterdag was het midnight sun. Ik lees op het forum dat dit probleem al meer dan een jaar bestaat, wanneer gaat er een oplossing komen? Anders vind ik niet dat Proximus zijn beloften inlost. Ik kan niet om de twee dagen naar de klantendienst bellen omdat de decoder het laat afweten.
Reputatie 7
Badge +6
Gilbert, de opnames zijn bij deze hersteld.
Reputatie 7
Badge +6
Isa, kan je even je telnr of klantid doorsturen naar Het Proximus Team. Dan kijk ik dit na en zet ik dit voor je recht. Mijn excuses voor de hinder.
Reputatie 1
Thomas, is inderdaad ok nu. Bedankt voor je inzet
Reputatie 7
Badge +6
Isa, de opnames zijn bij deze hersteld. Mijn excuses voor het ongemak.
Na lang proberen in de menu's ,modem resetten enz... is het niet mogelijk bepaalde series op te nemen en dit al van in het begin van mijn aansluiting één jaar geleden.Alsook zijn er kanalen waar dikwijls geen klank voorzien is, ware het niet dat ik vast zat aan het contract van twee jaar (promotie met" SMART TV" was ik al lang teruggegaan naar mijn vorige provider!
Reputatie 6
Badge +3
Dag Laurent,

Dit zou niet de bedoeling mogen zijn. Kan je ons via pirvé bericht je lijnnr of klantennummer bezorgen dan kijken we het even voor je na.

Mvg,

OdB
Beste Thomas,

wanneer wordt deze bug definitief hersteld? Ik wil niet om de twee dagen naar Proximus moeten bellen of mailen. Ik heb dit ook al twee keer moeten doen om mijn voicemail te activeren, waarvan ik zelfs niet wist dat hij niet actief was om te beginnen.
Reputatie 6
Badge +3
We zijn ermee bezig en hopen een snelle oplossing te hebben.
Beste,

dit is niet erg concreet om niet te zeggen vaag. Ik zie reacties over hetzelfde onderwerp al een jaar geleden, dit is toch niet aanvaardbaar?!
Beste Jimmy O en Thomas,
Na 24u was het alweer mis: Thuis alweer niet opgenomen. Als serieopname gepland, stond in de geplande opnames. Ik had verwacht dat als ik van provider zou veranderen, dat ik er op vooruit zou gaan, niet achteruit. Ik wil graag een definitieve oplossing voor de probleem of de ontbinding van mijn contract wegens niet voldoen aan de verwachtingen zoals die door Proximus worden voorgesteld.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Isa,

Normaal zou het nu moeten werken.

Ik heb thuis ook terug geplaatst.

Mvg,

OdB
Beste Jimmy en Thomas,

Ik zou graag een permanente oplossing willen in plaats van om de twee dagen hier een slechtgezinde reactie te moeten plaatsen. Kan ik van jullie hierover een constructief antwoord krijgen?

Mvg
Reputatie 7
Badge +6
Hey Isa, ik begrijp uiteraard je irritatie maar, zoals ik reeds had gezegd in mijn eerste bericht, gaat het om een algemeen probleem waar onze ingenieurs druk aan werken voor een permanente oplossing. Je mag gerust zijn. Dit heeft een zeer hoge prioriteit voor ons! Zodra de oplossing beschikbaar is, zal deze automatisch worden geïmplementeerd.

We kunnen wel enkele tips geven om deze problemen te vermijden: Probeer zo weinig mogelijk je huidige planning te wijzigen. Gebruik de optie 'heel de serie verwijderen' bij je planning niet. Probeer je opnames individueel te verwijderen of zelfs te laten staan. Alle netwerkopnames worden na 60 dagen automatisch verwijderd. Van opslagcapaciteit moet je niet meteen wakker liggen. Mijn excuses voor de hinder.
Ook mijn opnames van "Hart of dixie' van voorbije week zijn plots verdwenen. Serie opnames lijken met nieuwe decoder niet te werken voor deze serie en idem voor 'home and away'.
Graag dringend oplossing!!!
Reputatie 7
Badge +6
Hey Pjlde, mijn excuses voor de hinder. Ik heb de opnames hersteld. Mogelijks zal je je decoder even moeten herstarten dmv de stroomschakelaar achteraan. Ik heb de planning voor deze opnames verwijderd. Kan je deze opnieuw inplannen?

Tip! Probeer zo weinig mogelijk je huidige planning te wijzigen. Gebruik de optie 'heel de serie verwijderen' bij je planning niet. Probeer je opnames individueel te verwijderen of zelfs te laten staan. Alle netwerkopnames worden na 60 dagen automatisch verwijderd. Van opslagcapaciteit moet je niet meteen wakker liggen. Mijn excuses voor de hinder.
Sinds 17 december Tuttimus klant (of dat dacht ik toch)... blijkbaar na 7 keer bellen slaagt Proximus er NIET in om "in hun systeem" dit juist in te stellen en mijn gsm-packs te koppelen met het Familuspack dat ze mij gegeven hebben ipv het Tuttimus pack waar ik om gevraagd heb. Daarbovenop nog eens exact hetzelfde probleem als TO... Thuis wordt NIET opgenomen, maar ik kan de serieopname ook niet annuleren. Vanaf morgen een opname in het ziekenhuis dus ik verwacht METEEN een oplossing. Voor alle klachten. En stilaan ook een compensatie voor jullie incompetentie....

Een nieuwe maar binnenkort ex-klant
Reputatie 7
Badge +6
Hey Dieuwertje, mijn excuses voor deze hinder. Kan je me alvast je telnr of klantid doorsturen via een privébericht naar Het Proximus Team. Dan kijk ik dit voor je na. Neem alvast even notie van de tips die ik gegeven had in vorig bericht. Dit is meestal de oorzaak van het probleem. Onze ingenieurs zijn druk bezig dit zo snel mogelijk op te lossen.

Tip! Probeer zo weinig mogelijk je huidige planning te wijzigen. Gebruik de optie 'heel de serie verwijderen' bij je planning niet. Probeer je opnames individueel te verwijderen of zelfs te laten staan. Alle netwerkopnames worden na 60 dagen automatisch verwijderd. Van opslagcapaciteit moet je niet meteen wakker liggen. Mijn excuses voor de hinder.

Reageer