serieopnames neemt plots elke serie op

  • 6 January 2012
  • 4 reacties
  • 468 Bekeken

tot een dikke maand terug als ik serieopnames gepland had nam die me netjes elke episode eenmaal op maar sinds kort neemt de decoder me elke episode op vooral die op SYFY die veel maal de episodes herhaalt neemt me elke serie op waardoor ik dagelijks ik weet niet hoeveel series ik moet wissen omdat ik die al gezien heb

Series als vb Dr Who,BeingHuman,..... worden heel vaak herhaald en elk ervan neemt die me op zodat de decoder altijd wel iets is aan het opnemen

sinds de grote update vorig jaar heb ik probleem achter probleem

4 reacties

Dat is bij mij ook zo. Kan dit probleem dan opgelost worden ? Dat zou zeer interessant zijn om dit te weten dat elke episode slechts één keer wordt opgenomen.
Reputatie 7
Badge +1
Dat is al een hele tijd zo. Bij programma's die maar één keer herhaald worden is dat nog te doen (bv. Vlaanderen Vakantieland) maar bij series die bijna dagelijks zijn en 's avonds laat en 's namiddags nog eens herhaald worden, is dat een arbeidsintensieve aangelegenheid om die allemaal uit de lijst te verwijderen. Bovendien komen die er soms bij de namiddag-update van de TV-gids terug bij in de lijst....Enige oplossing is, ze vanuit de online TV-gids op afstand programmeren, dat gaat nog redelijk snel, omdat je bovenaan met één dag kunt verspringen. Alles komt dan wel op de server (nPVR) met 30d beschikbaarheid, maar bij een dagelijkse serie kan dat geen probleem zijn, die ga je toch geen maand opsparen denk ik.
Bij programmatie van series heb ik het probleem dat soms de opgenomen aflevering niet kan weergegeven worden of dat ze start maar geblokkeerd blijft op het begin.

Bovendien blijkt het niet meer mogelijk te zijn om slechts 1 aflevering van de serie te programmeren, tenzij je het volledig manueel doet, wat naruurlijk ons terugbrengt naar het stenen tijdperk van de analoge videorecorders.

Programmeren via de PC is een mogelijke oplossing, maar dit werkt allen met de Internet Explorer. Via de browser van Google geraakt het systeem in een loop, waarbij het onmogelijk is om deze te stoppen.

Misschien kent iemand een oplossing?
Reputatie 7
Badge +1
De TV-gids werkt wél vanop de Googleblrowser, IE en Firefox. Wél best de site van TV-Overal gebruiken:

http://sphinx.skynet.be/tv-overal/tv-gids

Op de decoder heb je normaal in de opnamefunctie voor series altijd de keuze tussen "met marge" "exact" en "alle episodes". Je kunt ook vanuit de decoder netwerkopnames pushen, door eerst op hetzelfde uur van een niet-belgische zender een programma te plannen, en daarna dat van de belgische zender. Dat komt dan altijd in nPVR. Daarna het (de) niet gewenste programma('s) in de planninglijst wissen.

Reageer